تأمین ۴۰۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در استان کرمان

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان با اشاره به تامین ۴۰۰۰ هکتار زمین در استان برای طرح نهضت ملی مسکن گفت: بخشی از این زمین‌ها، معطل تصمیم شورای عالی معماری و شهرسازی مانده است. محمدمهدی فداکار امروز شنبه ۲۲ مهرماه در شورای مسکن استان با اعلام اینکه مشکل تامین زمین در طرح نهضت ملی برطرف شده، اظهار […]

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان با اشاره به تامین ۴۰۰۰ هکتار زمین در استان برای طرح نهضت ملی مسکن گفت: بخشی از این زمین‌ها، معطل تصمیم شورای عالی معماری و شهرسازی مانده است.

محمدمهدی فداکار امروز شنبه ۲۲ مهرماه در شورای مسکن استان با اعلام اینکه مشکل تامین زمین در طرح نهضت ملی برطرف شده، اظهار کرد: بخشی از این زمین‌ها در گرو تصمیم شورای عالی معماری و شهرسازی است که هنوز پاسخی به استان نداده‌اند. 

وی افزود: یکی از این زمین‌ها در جیرفت است که تمام کارهای آن در استان انجام شده و میراث فرهنگی کرمان نیز جواب داده است، اما شورای عالی معماری و شهرسازی ۲۷۰ هکتار زمین را بلاتکلیف گذاشته است. در حالی که در جیرفت به دلیل مسیل‌ها و کشاورزی، جایابی زمین دشوار است.  

استاندار کرمان گفت: زمین‌های عنبرآباد نیز از دستور کار شورای عالی معماری خارج شده در حالی که اصلا برای ما قابل قبول نیست و شورا چنین حقی نداشته؛ گلایه ما از شورای عالی معماری و شهرسازی برقرار است و پیگیری نیز خواهیم کرد، کوتاهی‌هایی از شورای عالی و ستاد وزارتخانه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: اصلاح قیمت مسکن بلدالامین را که بارها متقاضیان آن اعتراض کردند و حق هم دارند، برای وزارتخانه ارسال کردیم اما مدت‌ها معطل مانده و استان را گرفتار کرده است. اگر اختیار این مسکن‌ها به استان داده شود خیلی بهتر است. 

استاندار کرمان در ادامه بازرسی و مراقبت از دفاتر مشاور املاک حاشیه شهر را با کمک دستگاه‌های مسئول مورد تاکید قرار داد و گفت: این دفاتر با تخلفات و مشکلاتی در زمینه زمین‌خواری، فروش اراضی غیر و دیگر مسائل مواجه هستند. 

فداکار، آماده‌سازی زمین‌ها را با کمک دستگاه‌ها و ماشین‌آلات شهرداری‌ها و سازمان همیاری شهرداری، مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: آماده‌سازی‌ها مقدمه واگذاری است و باید هرچه سریعتر انجام شود. 

وی عنوان کرد: برای تامین زمین نهضت ملی مسکن کار دشوار و سختی در استان انجام شده است. در مسکن مهر، زمین‌ها آماده و داخل شهر بود، اما در این طرح زمین‌های داخل محدوده نداشتیم و با پیگیری‌ها، استعلام‌ها، رعایت حریم‌های مختلف، ۴۰۰۰ هکتار زمین الحاق شده است. 

فداکار اظهار کرد: مسکن‌های حمایتی کار بزرگی بود که بانک مسکن عملکرد بی‌نظیری داشته است. بخشی از وام‌های تکلیفی را از محل منابع شرکت‌ها نزد بانک‌ها باید تامین کنیم. 

انتهای پیام




تأمین ۴۰۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در استان کرمان

منبع: ایـسنا
? تأمین ۴۰۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در استان کرمان