بیمه شاید فقط ۵ درصد از خسارات سرمازدگی کشاورزان را جبران کند

فردای کرمان ـ گروه اقتصاد:استاندار کرمان در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی خسارت محصول پسته در اثر سرمازدگی گفت:«با شرایط فعلی،خیلی به بودجه و قوانینی که در حوزۀ مدیریت بحران است امیدی نیست مگر این‌که تغییرات ساختاری ایجاد شود». علی زینی‌وند افزود:«بیمه‌ها نمی‌توانند در حوزۀ کشاورزی کاری انجام دهند. الان […]

فردای کرمان ـ گروه اقتصاد:استاندار کرمان در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی خسارت محصول پسته در اثر سرمازدگی گفت:«با شرایط فعلی،خیلی به بودجه و قوانینی که در حوزۀ مدیریت بحران است امیدی نیست مگر این‌که تغییرات ساختاری ایجاد شود».

علی زینی‌وند افزود:«بیمه‌ها نمی‌توانند در حوزۀ کشاورزی کاری انجام دهند. الان اگر تخصیص وجود داشته باشد و اگر بیمۀ محصولات کشاورزی همۀ اعتباراتش را به ما بدهد،ممکن است بتواند حدود ۴ تا ۵ درصد از خسارت، در بخش‌هایی که بیمه شده را جبران کند».

به گزارش خبرنگار فردای کرمان،وی ۲۵ فروردین‌ماه با بیان این‌که باید واقعی به این موضوع نگاه کنیم،یادآور شد:«آن‌چه که می‌تواند در این حوزه اتفاق بیفتد یکی استمهال وام‌های کشاورزی و دیگری با یک درجه تخفیف،امهال است که پیگیری دکتر پورابراهیمی و وزیر کشور را نیاز دارد».

زینی‌وند ادامه داد:«توقعات را باید واقعی پیگیری کنیم. باید موضوع را به شکل حداکثری پیگیری کنیم اما توقعات از نتیجۀ آن باید واقعی باشد».

وی گفت:«ما در حال پیگیری هستیم اما این‌که نتیجه چه بشود خیلی بودجه و ساختار بحث بحران متاسفانه در کل کشور مشخص نیست».

استاندار کرمان با اشاره به بحث بیمه،خاطرنشان کرد:«بیمه دیگر بی‌اثر شده است. الان استان کرمان یکی از استان‌های پیشرو در بحث محصولات کشاورزی است اما اثری ندارد. به دلیل این‌که تکرار می‌شود و منابع بیمه هم ذخیره نمی‌شود و بیمه ضرر می‌کند،این اثر منفی دارد و بیمه الان تقریبا به لحاظ کارشناسی بی‌اثر شده است اما باید ادامه داد تا اتفاقات دیگری بیفتد».

وی با بیان این‌که چند کار عملیاتی در استان می‌توان انجام داد،افزود:«ایستگاه‌های هواشناسی باید افزایش یابد. ضمن این‌که امکانات پیش‌بینی استان ضعیف است».

زینی‌وند یادآور شد:«مرکز تحقیقات اطلاعاتی دارد که اگر کشاورز آن‌ها را بداند حدود ۵۰ درصد میزان خسارت او کاهش می‌یابد. مرکز تحقیقات می‌تواند این موارد را در اختیار ما قرار دهد تا به فرمانداران و ادارات کشاورزی شهرستان‌ها ابلاغ کنیم و تکلیف کنیم چند دورۀ آموزشی برگزار کنند».

وی ادامه داد:«شرکت‌های دانش‌بنیان نیز باید برای کیفی‌سازی مولفه تعریف کنند،صادرات‌محور باشند،از خروج ارز جلوگیری کنند و حل یک مساله را انجام دهند».

استاندار کرمان بیان کرد:«همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در حوزۀ پیشگیری کار کنند». /الف




بیمه شاید فقط ۵ درصد از خسارات سرمازدگی کشاورزان را جبران کند

منبع:خبر کرمان
?
بیمه شاید فقط ۵ درصد از خسارات سرمازدگی کشاورزان را جبران کند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی