بیماران سرطانی در داخل استان کرمان به صورت کامل درمان می‌شوند | خبر کرمان

کرمان_رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از درمان بیماران سرطانی به صورت کامل در این استان خبر داد. به گزارش نذیر کرمان، دکتر مهدی احمدی نژاد، پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری به خبرنگاران گفت: بیمارستان افضلی پور کرمان از نظر میزان مرگ و میر نوزادان تا سال ۱۴۰۱ رتبه یک کشور را داشت […]



کرمان_رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از درمان بیماران سرطانی به صورت کامل در این استان خبر داد.

به گزارش نذیر کرمان، دکتر مهدی احمدی نژاد، پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری به خبرنگاران گفت: بیمارستان افضلی پور کرمان از نظر میزان مرگ و میر نوزادان تا سال ۱۴۰۱ رتبه یک کشور را داشت و از آن سال به بعد تیمی مخصوص برای آسیب شناسی این موضوع گذاشتیم و اکنون با اقدامات صورت گرفته دیگر رتبه کشوری نداریم.

وی افزود: اکنون میزان مرگ و میر نوزادان نسبت به سال ۱۴۰۱ یک درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه متأسفانه علی رغم مساحت و منابع استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان از لحاظ زیرساخت نیروی انسانی و شهری عقب است افزود: اگر درآمد معادن کرمان را به استان ما بدهند می‌توانیم استان خودمان و چند استان دیگر را متحول کنیم، اما ما فقط خدمتگزاری می‌کنیم و معادن و منابع کرمان را می‌دهیم و به استان خودمان هیچ‌چیزی نمی‌رسد.

وی با اشاره به کاهش آمار سقط جنین قانونی در استان کرمان گفت: آمار سزارین در کرمان کاهش یافته و مردم از زایمان بدون درد استقبال کرده‌اند.

وی به تأمین تعدادی موتورسیکلت برای دانشگاه علوم پزشکی کرمان اشاره کرد و افزود: نمی‌توانستیم آمبولانس وارد کنیم، اما توانستیم تعدادی آمبولانس را از طریق خیران و یا آمبولانس‌های ساخت داخل بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از خیرین می‌خواهیم در احداث کتابخانه به کمک دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیایند.

احمدی نژاد، گفت: برای درمان سرطان بیمارستان افضلی پور، خیریه یاس و یک مرکز در ابتدای هفت باغ علوی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه بیماران سرطانی در داخل استان کرمان به صورت کامل درمان می‌شوند افزود: مجموعه خیریه کمک به زودی یک دستگاه پت‌اسکن را در اول اتوبان هفت باغ علوی راه‌اندازی می‌کند و در کنار آن کلینیک جواد الائمه نیز به زودی تجهیز می‌شود.

کد خبر ۶۲۵۰۹۷۶


بیماران سرطانی در داخل استان کرمان به صورت کامل درمان می‌شوند

منبع: مــهر
? بیماران سرطانی در داخل استان کرمان به صورت کامل درمان می‌شوند