بیش از ۶۶ هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان کرمان به سازش ختم شد

معاون دادگستری استان کرمان گفت: در سال گذشته ۲۰۳ هزار و ۶۱۱ پرونده به شوراها وارد و از این تعداد ۶۶ هزار و ۷۰ پرونده به مصالحه ختم شده است. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، مهدی تقی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۳۱۲ شعبه شورای حل […]

معاون دادگستری استان کرمان گفت: در سال گذشته ۲۰۳ هزار و ۶۱۱ پرونده به شوراها وارد و از این تعداد ۶۶ هزار و ۷۰ پرونده به مصالحه ختم شده است.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، مهدی تقی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۳۱۲ شعبه شورای حل اختلاف در استان کرمان، اظهار داشت: طی سال گذشته ۲۰۳ هزار و ۶۱۱ پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد و ۲۰۳ هزار و ۶۸۴ پرونده مختومه شده که از این تعداد ۶۶ هزار و ۷۰ پرونده به مصالحه ختم شده است.

وی بیان کرد: درصد پرونده‌های مصالحه شده به پرونده‌های مختومه در این شوراها ۳۳ درصد و میزان پرونده‌های مصالحه شده به پرونده‌های قابل صلح ۴۵ درصد بوده است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان به صدور ابلاغ ۲۰۸ صلح یار و تشکیل ۳۸ هیئت در این حوزه اشاره کرد و گفت: شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان های استان کرمان در سال گذشته ۳ هزار و ۲۹۸ پرونده را با سازش مختومه کرده اند که بر این اساس، ۷۹۶ مددجو از زندان های استان کرمان آزاد شده اند.

وی به تحقق سازش در ۳۲ پرونده قصاص نیز اشاره و بیان کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف استان کرمان طی سال گذشته، ۳۲ روز بوده است.

یک سال گذشته از ورود ۲۷ هزار پرونده به دستگاه قضایی استان کرمان جلوگیری شد
۲۰۳ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان کرمان رسیدگی شد

تقی‌زاده با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۹۰ درصد ابلاغیه‌های شوراهای حل اختلاف استان کرمان به صورت الکترونیک ابلاغ شده است، گفت: طی سال گذشته ۲۰۳ هزار و ۶۱۱ پرونده به شوراها وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع پرونده‌های سال گذشته ۱۴۰ هزار پرونده قابل صلح و سازش بوده است، افزود: از مجموع پرونده‌های قابل صلح و سازش سال گذشته ۶۶ هزار پرونده به سازش منجر شدند که ۴۵ درصد پرونده‌ها را شامل می‌شود.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه نهاد شورای حل اختلاف در قوه قضائیه در سال ۱۳۸۱ کار خود را شروع کرده و تاکنون خدمات ارزنده‌ای را به جامعه ارائه کرده است، گفت: شوراهای حل اختلاف استان کرمان رتبه ۷ کشور را در زمینه تحقق سازش به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/۵۱۱/ح




بیش از ۶۶ هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان کرمان به سازش ختم شد

منبع: تسنــیم
? بیش از ۶۶ هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان کرمان به سازش ختم شد