بیش از ۶۵ هزار کرمانی در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌کنند

اعظم علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با تبریک روز جهانی صنایع دستی به همه فعالان این حوزه، اظهار داشت: صنایع دستی یک اقتصاد هویت بنیان و یک کسب و کار است که بر پایه فرهنگ بنا شده است و اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان و در سطح بالاتر وزارت میراث فرهنگی، […]

اعظم علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با تبریک روز جهانی صنایع دستی به همه فعالان این حوزه، اظهار داشت: صنایع دستی یک اقتصاد هویت بنیان و یک کسب و کار است که بر پایه فرهنگ بنا شده است و اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان و در سطح بالاتر وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خود را مکلف می‌داند که از حوزه فعالیت‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی حمایت و پشتیبانی کند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در حوزه صنایع دستی جزو استان‌های برخوردار کشور است، بیان کرد: ۱۰۳ رشته صنایع دستی در استان وجود دارد که ۳۰ رشته آن شاخص است.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به فعالیت بیش از ۶۵ هزار نفر در استان کرمان در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۳۵ هزار صنعتگر صنایع دستی استان دارای مجوز هستند.

وی با اشاره به اینکه بیمه هنرمندان صنایع دستی چند سالی منقطع شده بود، گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه مجدداً تمدید بیمه فعالان صنایع‌دستی آغاز شده و تا کنون ۷۰۰ نفر از فعالان حوزه صنایع‌دستی استان کرمان معرفی شدند.

علیخانی با بیان اینکه برخی از حمایت‌هایی که ما از هنرمندان صنایع دستی انجام دادیم در حوزه تولید است، گفت: از جمله این حمایت‌ها می‌توان به صدور مجوزهای سه‌گانه در حوزه صنایع‌دستی، تاسیس کارگاه انفرادی و کارگاه گروهی و صدور پروانه‌های لازم در حوزه این کسب و کارها اشاره کرد.

وی به ارائه تسهیلات در بخش مشاغل خانگی و تبصره ۲ در حوزه صنایع‌دستی و به اقدامات انجام شده در حوزه آموزش، توسعه و ترویج اشاره کرد و افزود: در این راستا هم مهارت‌آموزی را انجام داده، هم حمایت از شاغلین را در حوزه آموزش داریم و هم بحث تجاری‌سازی را در بدنه کار خودمان دنبال می‌کنیم.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه بخشی از کار ما در حوزه تجاری‌سازی مبتنی بر فضای آموزشی است که ارتقای دانش فعالان حوزه صنایع‌دستی برای رونق کسب و کارشان را حمایت می‌کند، گفت: متاسفانه در حوزه صنایع دستی به تکمیل زنجیره ارزش، تجاری‌سازی و تامین مواد اولیه مرغوب کمتر توجه شده است.

انتهای پیام/۵۱۱/




بیش از ۶۵ هزار کرمانی در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌کنند

منبع: تسنــیم
? بیش از ۶۵ هزار کرمانی در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌کنند