بیش از ۶۳ هزار پرونده معلولیت در استان کرمان داریم

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: بیش از ۶۳ هزار پرونده معلولیت(معلولیت شدید و خیلی شدید)، حدود ۱۳ هزار پرونده زن سرپرست خانوار و حدود ۴۵۰۰ پرونده کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در استان کرمان داریم. علیرضا وحیدزاده امروز ششم مردادماه در دیدار با استاندار کرمان به مناسبت هفته بهزیستی با تشریح چهار حوزه […]



نذیر کرمان/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: بیش از ۶۳ هزار پرونده معلولیت(معلولیت شدید و خیلی شدید)، حدود ۱۳ هزار پرونده زن سرپرست خانوار و حدود ۴۵۰۰ پرونده کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در استان کرمان داریم.

علیرضا وحیدزاده امروز ششم مردادماه در دیدار با استاندار کرمان به مناسبت هفته بهزیستی با تشریح چهار حوزه تخصصی پیشگیری، درمان، توانبخشی و مشارکت‌های مردمی این سازمان اظهار کرد: در کنار اعتبارات ملی و استانی، کمک‌های مردمی و خیران را نیز داریم و این کمک‌ها بیشتر از منابع دولتی است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان از وجود ۳۴ مرکز ماده ۱۶ و ۱۳۵ مرکز مشاوره در استان خبر داد و گفت: حدود ۱۸۵ موسسه در حوزه مشارکت‌های مردمی داریم که از بهزیستی مجوز فعالیت دریافت کرده و اکنون در حال خدمت رسانی هستند.

به گفته وی، بیش از ۹۵ درصد فعالیت‌های بهزیستی به بخش غیردولتی واگذار شده و بخش دولتی عملا فقط شیرخوارگاه مادر و مرکز ۱۴۸۰ که خدمات تلفنی و حضوری را ارائه می‌کند، هستند.

به گزارش نذیر کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این دیدار اظهار کرد: بهزیستی مجموعه اجتماعی است و موضوع آسیب‌های اجتماعی اختصاصی است و گرفتاری‌های این حوزه را می‌دانیم.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی و لزوم همراهی مردم با بهزیستی افزود: برخی از مراکز که امکان و ظرفیت دارد، باید مردم و خیران ورود کنند.

فداکار ضمن قول مساعد برای کمک به حل مشکلات بهزیستی عنوان کرد: کار در حوزه بهزیستی سخت و امیدواریم خداوند به شما اجر بدهد.

انتهای پیام


بیش از ۶۳ هزار پرونده معلولیت در استان کرمان داریم

منبع: ایـسنا
? بیش از ۶۳ هزار پرونده معلولیت در استان کرمان داریم