بیش از ۲۲۰۰۰ دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمان جذب شده است

مدیرکل امور اقتصادی استان کرمان با اشاره به به‌روزرسانی ۱۰ بسته فرصت سرمایه‌گذاری در استان، گفت: امسال بیش از ۲۲ هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده است. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، صادق سلطانی‌نژاد صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان […]

مدیرکل امور اقتصادی استان کرمان با اشاره به به‌روزرسانی ۱۰ بسته فرصت سرمایه‌گذاری در استان، گفت: امسال بیش از ۲۲ هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده است.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، صادق سلطانی‌نژاد صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان کرمان، با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با بیان اینکه اتاق بازرگانی به‌عنوان یکی از مهمترین تشکل‌های اقتصادی کشور، اثرگذاری زیادی در اقتصاد کشور دارد، اظهار داشت: در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در استان کرمان، هزار و ۲۱۷ میلیارد تومان سهمیه استان است.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما در مرحله اول جذب سهمیه استان کرمان در تسهیلات تبصره ۱۸ بود، گفت: اگر این تسهیلات پرداخت نمی‌شد، خیلی از واحدهای استان دیگر توان فعالیت نداشتند.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه تسهیلات تبصره ۱۸ در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات به واحدها پرداخت شده است، افزود: تقریباً پرداخت این تسهیلات در سال گذشته به اتمام رسیده و به دنبال جذب سهمیه جدید برای استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی ادارات و نهادها می‌توانستند با رایزنی از سهمیه ملی هم استفاده کنند که نکردند، ادامه داد: بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ توسط سیستم بانکی استان کرمان پرداخت شده است.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه بانک‌های خصوصی استان کرمان پای کار نیستند و نسبت مصارف به منابع آنها، اصلاً رعایت نشده است، گفت: قانون بانک مرکزی است که بانک‌های خصوصی باید از منابعی که در استان جمع‌آوری می‌کنند حداقل ۵۰ درصد آن را در داخل استان سرمایه‌گذاری کنند که این کار انجام نمی‌شود و این گلایه‌مندی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در سفر وزیر اقتصاد به استان کرمان هم این گلایه‌مندی عنوان شد، افزود: مردم و مسئولان استان کرمان از عملکرد بانک‌های خصوصی در استان رضایت ندارند و متاسفانه همکاری وجود ندارد.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در استان کرمان تشکیل شده است، گفت: قوانین مانع و مزاحم فضای کسب و کار در استان کرمان احصا و شناسایی شده و به مراجع ذی‌صلاح اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه ساختار صدور مجوزها در کشور تغییرات اساسی داشته است و باید از مسیر درگاه ملی خدمات دولت انجام شود، بیان کرد: هنوز چند دستگاه پای کار نیامدند و باید همه در درگاه ملی خدمات دولت فعال باشند.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۹۸۱ درخواست مجوز در استان کرمان وجود دارد که تعداد ۲ هزار و ۶۳۳ درخواست صادر شده است، افزود: از این تعداد ۴۳٫۱ درصد تایید محور هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان در سایت سازمان بارگزاری شده که کاملاً به‌روز شده است، گفت: در هشت ماهه امسال مبلغ ۲۲ هزار و ۹ دلار  جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمان داشتیم.

انتهای پیام/۵۱۱/




بیش از ۲۲۰۰۰ دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمان جذب شده است

منبع: تسنــیم
? بیش از ۲۲۰۰۰ دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمان جذب شده است