بیش از ۱۵۰۰ بیمار تالاسمی نیازمند خون در استان کرمان

ایرج شکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون ایران نهم مرداد سال ۱۳۵۳ تاسیس شده است، اظهار داشت: امروز پنجاهمین سالروز تاسیس سازمان انتقال خون ایران است و در تمامی این سال‌ها این سازمان با همراهی مردم در تمامی مواقع توانسته به وظایف خود عمل کند. وی […]

ایرج شکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون ایران نهم مرداد سال ۱۳۵۳ تاسیس شده است، اظهار داشت: امروز پنجاهمین سالروز تاسیس سازمان انتقال خون ایران است و در تمامی این سال‌ها این سازمان با همراهی مردم در تمامی مواقع توانسته به وظایف خود عمل کند.

وی با بیان اینکه نیاز به خون یک نیاز همیشگی و دائمی است، گفت: در دنیا سالانه چیزی در حدود ۶۰۰ هزار خانم باردار به دلیل عوارض زایمان فوت می‌کنند که فوت ۲۵ درصد این بانوان به دلیل خونریزی است که اگر خون مورد نیاز آنها تامین می‌شد دچار عوارض زایمان نمی‌شدند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه در دنیا هر ۳۰ ثانیه یک نفر نیاز به خون پیدا می‌کند، ادامه داد: در طول زندگی از هر سه نفر یک نفر حتماً به خون نیاز پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشمندان با وجود همه دستاوردهای علمی هنوز موفق به تولید و ساخت چیزی به عنوان جایگزین خون نشدند، گفت: به این دلیل نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز دائمی است.

شکوهی با بیان به اینکه در استان کرمان نیاز به خون و فرآورده‌های خونی زیاد است، افزود: در استان کرمان روزانه حدود ۳۰۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی مصرف می‌شود که ۴۲ موسسه درمانی و بیمارستان، بیماران نیازمند به خون را پذیرش می‌کند.

وی با اشاره به وجود بیش از هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی ماژور در استان کرمان، بیان کرد: آمار بالای بیماران تالاسمی، آمار بالای تصادفات رانندگی، اعمال جراحی، سرطان‌ها، پیوند عضو و غیره همه نیاز به خون دارد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با بیان اینکه در تاسوعا و عاشورای امسال با وجود گرمی هوا هزار و ۲۰۰ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۹۸۳ نفر موفق به اهدای خون شدند، گفت: ۱۸ درصد رشد خونگیری را در تاسوعا و عاشورای امسال نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی با اشاره به اینکه ذخیره خون استان کرمان این روزها خوب استT اما در گروه خونی O منفی کمبود داریم، ادامه داد: درخواست داریم در این گرمای شدیدی که این روزها حاکم است مردم خوب استان کرمان بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند.

انتهای پیام/۵۱۱/




بیش از ۱۵۰۰ بیمار تالاسمی نیازمند خون در استان کرمان

منبع: تسنــیم
? بیش از ۱۵۰۰ بیمار تالاسمی نیازمند خون در استان کرمان