بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های جنوب استان کرمان نیازمند اصلاح شیب شیروانی است

مجتبی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه انسان، خودرو و جاده مثلث موثر در بحث تصادفات هستند، اظهار داشت: در سطح کشور ۵۰ درصد تصادفات منجر به فوت در جاده‌ها ناشی از واژگونی است و در این حوزه اصلاح شیب شیروانی جاده‌ها تاثیر زیادی دارد. وی با بیان اینکه […]

مجتبی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه انسان، خودرو و جاده مثلث موثر در بحث تصادفات هستند، اظهار داشت: در سطح کشور ۵۰ درصد تصادفات منجر به فوت در جاده‌ها ناشی از واژگونی است و در این حوزه اصلاح شیب شیروانی جاده‌ها تاثیر زیادی دارد.

وی با بیان اینکه بیش از هزار کیلومتر از راه‌های جنوب استان کرمان نیازمند اصلاح شیب شیروانی است، گفت: واقعیت این است که با اعتبارات و امکانات موجود، اصلاح این محورها در یکی دو سال امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اصلاح شیب جاده‌ها در جنوب استان، بیان کرد: برای رفع این نقیصه در دو حوزه می‌توان عمل کرد که یکی از آنها تامین اعتبار و عقد قرارداد با پیمانکاران است که به دلیل هزینه‌های هنگفت در این حوزه و کمبود اعتبارات، سرعت کار را در این حوزه کم می‌کند.

وی راهکار دوم را استفاده از ماشین‌آلات موجود راهداری عنوان کرد و گفت: در این زمینه هم راهداری جنوب استان کرمان با محدودیت‌هایی روبه‌رو است، جنوب استان کرمان رتبه آخر کشوری ماشین‌آلات راهداری را دارد و این به دلیل عقب‌ماندگی‌های اساسی است که از سنوات قبل در این منطقه وجود دارد.

محمودی با اشاره به اینکه اداره کل راهداری جنوب استان کرمان حدود پنج سال است که مستقل شده، ادامه داد: رسیدن به سطح استاندارد و مطلوب با توجه به اعتباراتی که تخصیص داده می‌شود، زمان‌بر است.

وی از اجرای طرح «راه سردار» با هدف افزایش بهره‌وری ماشین‌آلات راهداری در جنوب استان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه جنوب استان کرمان در رتبه آخر ماشین‌آلات راهداری قرار دارد تجمیع و راه‌اندازی دو اکیپ راهداری در جنوب استان کرمان انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه یکی از این اکیپ‌ها در پنج شهرستان جنوبی استان و یکی در حوزه شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد و در حال اصلاح شیب شیروانی جاده‌ها است، گفت: این پروژه یک سال است که آغاز شده، اما با توجه به اینکه وظیفه اصلی ما بازگشایی راه‌ها در مواقع سیل، بارش برف و غیره است، تقریباً نیمی از سال به اجرای این پروژه اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش راه‌های یکی از اقدامات برای اینکه کمترین میزان فوتی تصادفات را داشته باشیم، اصلاح شیب‌های شیروانی جاده‌ها است، بیان کرد: متاسفانه برخی از خودروهای ما از ایمنی مناسبی برخوردار نیستند و باید جاده‌ها را به شکلی استانداردسازی کنیم که نقیصه مشکل خودروها هم رفع شود که اصلاح شیب شیروانی جاده‌ها اثرگذاری زیادی در کاهش فوتی‌های جاده‌ای دارد.

محمودی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا از محل اعتبارات ملی و استانی بخشی را از این مشکل را برطرف کنیم و با استفاده از عقد قرار داد با پیمانکاران سرعت کار افزایش پیدا کند، گفت: امیدوار هستیم با تخصیص اعتبارات مناسب این طرح هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

انتهای پیام/۵۱۱/




بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های جنوب استان کرمان نیازمند اصلاح شیب شیروانی است

منبع: تسنــیم
? بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های جنوب استان کرمان نیازمند اصلاح شیب شیروانی است