بیش‌ترین سرمازدگی پسته در رفسنجان، سیرجان، شهربابک و کرمان

فت فتو ـ گروه اقتصاد:رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به خسارت سرمازدگی به بخش کشاورزی استان کرمان طی سال‌های گذشته،بیان کرد:«در سال ۹۹،قریب هزار میلیارد تومان،سال گذشته ۹ هزار میلیارد تومان و در سال جاری ۱۴ هزار میلیارد تومان خسارت سرمازدگی به کشاورزان استان وارد شده است». احمد […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد:رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به خسارت سرمازدگی به بخش کشاورزی استان کرمان طی سال‌های گذشته،بیان کرد:«در سال ۹۹،قریب هزار میلیارد تومان،سال گذشته ۹ هزار میلیارد تومان و در سال جاری ۱۴ هزار میلیارد تومان خسارت سرمازدگی به کشاورزان استان وارد شده است».

احمد کریمی صبح امروز ۲۴ آذرماه،در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با موضوع پیگیری مسائل مربوط به سرمازدگی درختان پسته برگزار شد،افزود:«در سال‌جاری بیش‌ترین خسارت سرمازدگی مربوط به شهرهای رفسنجان،سیرجان،شهربابک و کرمان بوده است».

وی همچنین با اشاره به خسارت خشکسالی به کشاورزی استان کرمان،خاطرنشان کرد:«میزان خسارت خشکسالی در سال‌جاری ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده است و سیل مردادماه نیز پنج هزار میلیارد تومان به حوزۀ کشاورزی خسارت زد».

کریمی ادامه داد:«با توجه به خسارت‌هایی که طی چهار سال گذشته به دلیل گرمازدگی،سیل،سرمازدگی و خشکسالی به کشاورزی استان وارد شده است،اگر امسال و تا این لحظه،تسهیلات ارزان‌قیمت خسارت سیل هم برسد،۱٫۷ درصد از خسارات کشاورزان جبران می‌شود».

به گزارش خبرنگار فردای کرمان،وی با اشاره به پیگیری جبران خسارت‌ها،گفت:«مکاتبات متعددی با نمایندگان مجلس،سازمان جهاد کشاورزی،وزارتخانه و مسئولان استانی انجام شده است».

رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی استان کرمان همچنین با اشاره به نامۀ وزیر کشور به رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پرداخت ۲۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت و امهال هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی در استان کرمان،اظهار کرد:«تاکنون متاسفانه مصوبۀ هیات وزیران برای این موضوع گرفته نشده که امیدواریم این کار انجام شود تا بخش کوچکی از خسارات کشاورزان جبران شود».

وی ادامه داد:«جمع‌بندی خسارت خشکسالی  ۱۱همت (هزار میلیارد تومان) بوده که به وزارتخانه ارسال و تایید شده و به وزیر کشور نیز منعکس شده و منتظر اخذ مصوبۀ هیات وزیران هستیم».

کریمی تاکید کرد:«اگر تمام پیشنهادات ما محقق شود،۲۰ درصد خسارات سال‌جاری جبران می‌شود». /الف




بیش‌ترین سرمازدگی پسته در رفسنجان،سیرجان،شهربابک و کرمان

منبع:خبر کرمان
?

بیش‌ترین سرمازدگی پسته در رفسنجان،سیرجان،شهربابک و کرمان

:اخبار استان کرمان – اقتصادی