بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان در «حسین‌آباد ایران» آغاز به کار کرد+ تصاویر | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی شامگاه ۹ مرداد ماه در کرمان و از جوار مرقد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با شعار «کرمان، حسین‌آباد ایران» آغاز به کار کرد. در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رئیس کل دادگستری و جمعی از مسئولان استان، خانواده شهدا و […]


نذیر کرمان/کرمان بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی شامگاه ۹ مرداد ماه در کرمان و از جوار مرقد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با شعار «کرمان، حسین‌آباد ایران» آغاز به کار کرد.

در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رئیس کل دادگستری و جمعی از مسئولان استان، خانواده شهدا و میهمانان داخلی و خارجی برگزار شد؛ حمید عسکری از مداحان کرمانی به مدیحه‌سرایی پرداخت.

به گزارش نذیر کرمان، احمد علیرمضانی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان در این مراسم اظهار کرد: کرمان دیار پای‌مردی، صبوری، ایثار و شهادت است.

به گفته وی، وقتی از اسارت و مقاومت صحبت می‌شود، نمی‌توان شهید شهسواری کرمان که با دستان بسته فریاد «مرگ بر صدام، ضد اسلام» سر داد را فراموش کرد و «آن ۲۳ نفر» که حماسه‌ساز شدند ۱۷ نفرشان کرمانی است.

علیرمضانی ضمن گرامیداشت سالگرد ورود آزادگان به کشور، تصریح کرد: پایمردی و مقاومت آزادگان بی‌نظیر است.

بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان در «حسین‌آباد ایران» آغاز به کار کرد+ تصاویر

به گزارش نذیر کرمان، خواهر حاج عادل رضایی از شهدای حمله تروریستی ۱۳ دی ماه کرمان که از مداحان اهل بیت بود، نیز در این مراسم گفت: اخلاص و ولایتمداری از ویژگی‌های بارز برادرم بود.

بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان در «حسین‌آباد ایران» آغاز به کار کرد+ تصاویر

وی با یادآوری خاطراتی از برادرش حاج عادل رضایی بیان کرد: در صبح روز شهادتش در گلزار شهدا مداحی کرد و تصور می‌کنم که همان روز برات شهادت خود را گرفت.

رضایی گفت: خوشحال و عزتمندیم از بابت شهادت عادل و مطمئنم اگر خوب نوکری کنیم، ارباب خوب قدردانی می‌کند و این درس من از شهادت برادرم است. 

به گزارش نذیر کرمان، این مراسم با آیین سنگ‌زنی، از مراسم نوحه‌خوانی سنتی شهرستان کوهبنان استان کرمان همراه بود.

همچنین در این مراسم جواد حیدر از شاعران کشور لبنان به شعرخوانی پرداخت.

بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان در «حسین‌آباد ایران» آغاز به کار کرد+ تصاویر

انتهای پیام 


بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان در «حسین‌آباد ایران» آغاز به کار کرد+ تصاویر

منبع: ایـسنا
? بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان در «حسین‌آباد ایران» آغاز به کار کرد+ تصاویر