«بچه‌های قالی‌باف‌خانه» شنیدنی شد

فردای کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: نسخۀ صوتی کتاب «بچه‌های قالی‌باف‌خانه» نوشتۀ هوشنگ مرادی‌کرمانی رونمایی می‌شود. کتاب صوتی «بچه‌های قالی‌باف‌خانه» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی با صدای «نادر فلاح»،بازیگر کرمانی،روایت شده و «پیروز ارجمند» آهنگسازی آن را انجام داده است، «بچه‌های قالی‌باف‌خانه» که در سال ۱۳۵۹ کتاب برگزیدۀ شورای کتاب کودک شد و دیپلم افتخار IBBY (دفتر […]

فردای کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: نسخۀ صوتی کتاب «بچه‌های قالی‌باف‌خانه» نوشتۀ هوشنگ مرادی‌کرمانی رونمایی می‌شود.

کتاب صوتی «بچه‌های قالی‌باف‌خانه» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی با صدای «نادر فلاح»،بازیگر کرمانی،روایت شده و «پیروز ارجمند» آهنگسازی آن را انجام داده است،

«بچه‌های قالی‌باف‌خانه» که در سال ۱۳۵۹ کتاب برگزیدۀ شورای کتاب کودک شد و دیپلم افتخار IBBY (دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان) و رئیس هیات داوران جایزه جهانی هانس‌کریستین اندرسن ۱۹۸۰ را هم به دست آورد و  منتخب کریاما پاسیفیک‌ریم ۲۰۰۰ (دانشگاه سانفرانسیسکو) نیز بوده،داستان آدم‌های چند دهه پیش است که در شهر کرمان زندگی می‌کردند و ارتزاق آن‌ها از راه قالی‌بافی تأمین می‌شد.

نوع فرهنگ حاکم بر مردمان آن دوره و همچنین جریان‌های اقتصادی و تجاری آن زمان،ظلم آشکاری را در حق کودکان،نوجوانان و جوانان قالی‌باف روا می‌داشته که حقیقت آن از چشم مرادی‌کرمانی پنهان نمانده. او با قلم زیبای خود دو داستان مجزا اما مشابه از نظر حال و هوا و میزانسن را به نگارش درآورده که در کنار یکدیگر،تصویر گویا و به شدت متأثرکننده‌ای از قالی‌باف‌های آن دوره نمایان می‌کند.

به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا،این کتاب صوتی در قالب ۳ ساعت و ۵۸ دقیقه در نوین کتاب گویا منتشر شد و قرار است مراسم رونمایی آن روزسه‌شنبه ۱۵ شهریور از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در خانه دوست واقع در خیابان عباس کیارستمی،با حضور هوشنگ مرادی‌کرمانی،نادر فلاح و پیروز ارجمند برگزار شود.

نسخۀ فیزیکی این کتاب پیش‌تر در انتشارات معین منتشر شده بود.




«بچه‌های قالی‌باف‌خانه» شنیدنی شد

منبع:خبر کرمان
?

«بچه‌های قالی‌باف‌خانه» شنیدنی شد

:اخبار استان کرمانفرهنگ