بهانه‌گیری‌ مدیران و اکستریم در تحویل خودروهای زیر آفتاب مانده به مردم

به گزارش خبرنگار اقتصادی نذیر کرمان، در حالیکه به نظر می‌رسید تجمع‌ها و شکایات حواله داران مدیران خودرو به نتیجه رسیده و به گفته فضلعلی مدیر امور مشتریان این شرکت قرار است در هفته جاری تعداد زیادی از خودرو‌ها تحویل داده شوند، اما تا به این لحظه خبری نشده است.از سوی دیگر بخشنامه دفتر مرکزی […]


به گزارش خبرنگار اقتصادی نذیر کرمان، در حالیکه به نظر می‌رسید تجمع‌ها و شکایات حواله داران مدیران خودرو به نتیجه رسیده و به گفته فضلعلی مدیر امور مشتریان این شرکت قرار است در هفته جاری تعداد زیادی از خودرو‌ها تحویل داده شوند، اما تا به این لحظه خبری نشده است.
از سوی دیگر بخشنامه دفتر مرکزی به نمایندگی‌ها در خصوص این خودرو‌ها باعث نگرانی ملکان این خودرو‌ها شده است.

متن این بخشنامه به شرح زیر است
با سلام 
احتراما با توجه اخذ تعدادی مجوز جهت بارگیری خودرو‌هایی که موعد تحویل ایشان گذشته است به نکات ذیل توجه فرمایید:
۱️⃣ در تحویل خودرو از خودروبر کمال همکاری را داشته باشید (شروع بارگیری از هفته آینده خواهد بود)
۲️⃣ در هنگام دریافت خودرو به دقت خودرو بررسی گردد
۳️⃣ به دلیل سپری شدن زمان زیادی از تولید این خودرو‌ها و استقرار در محل پارکینگ کارخانه بم، خواهشمند است همکاری لازم در رفع مشکلات خودرو و نظافت کامل (بدنه _ داخل _ موتور) قبل از تحویل به مشتری بعمل آید.

با توجه به این بخشنامه و عکس‌هایی که در زمان سیل بم منتشر شده پارکینگ‌های این شرکت مسقف نیستند و به اعتراف شرکت این خودرو‌ها مدت زیادی است که زیر آفتاب کویر بم مانده اند آنقدر که دفتر مرکزی با وجود تمام حاشیه‌ها حاضر است ریسک صدور همچین بخشنامه‌ای را به جان بخرد تا نمایندگی‌ها تدابیر لازم را درهنگام تحویل خودرو‌های عقب افتاده اتخاذ کنند.

این درحالیست که مدتی قبل هردانیان مدیر بازاریابی برند فونیکس در گفت وگو با رسانه‌ها علت تاخیر در تحویل خودرو‌ها را عدم ترخیص قطعات از گمرک بم اعلام کرده بود، اما حالا مشخص شده که خودرو‌ها کامل بوده، اما اجازه خروج نداشته اند.

فارغ از مسئولیت شرکت مدیران خودرو؛ سازمان‌ها و نهاد‌های مسئول نیز باید پاسخگو باشند که بر چه اساس اجازه خروج این خودرو‌ها را از منطقه اقتصادی بم نمی‌دادند؛ آیا امکان تسریع در حل مشکل وجود نداشت آن هم وقتی که خودرو کامل مونتاژ شده است. در شرایطی که خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده و بسیاری از خریداران با قرض و وام این خودرو را ثبت نام کردند ایا گمرک یا دیگر سازمان‌ها بر فرض مطالبه مالی نمی‌توانستند پول خود را به صورت دیگری دریافت کنند؟

این نگرانی برای مالکان این خودرو‌ها وجود دارد که قرار است خودرویی که حداقل چند ماه است زیر آفتاب مانده و علاوه بر افتاب خوردگی باید به لحاظ برقی و مکانیکی یک بازیابی مجدد شود. عملا این خودرو‌ها فرقی با خودرو‌های مزایده‌ای گمرک ندارند که قیمت آنها یک سوم خودرو صفر است. حالا قرار است برند اکستریم به بازار بیاید که بیش از ۳ ماه است درگیر قیمتگذاری در شورای رقابت است سوالی که پیش می‌آید این است که آیا این خودرو‌ها نیز تولید شده و در پارکینگ مانده تا قیمت آن مشخص شود؟ خودرویی که گران‌ترین مدل آن در دبی ۳۵ هزار دلار یا با قیمت ارز تخصیصی به خودرو سازان ۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون است قرار است ۴ میلیارد فروخته شود زیر آفتاب کویر مانده؟

بهانه‌گیری‌ مدیران و اکستریم در تحویل خودروهای زیر آفتاب مانده به مردم

اینها سوالاتی است که ذهن ثبت نام کنندگان اکستریم را درگیر کرده است.

انتهای پیام/ 


بهانه‌گیری‌ مدیران و اکستریم در تحویل خودروهای زیر آفتاب مانده به مردم

منبع: بــرنا
? بهانه‌گیری‌ مدیران و اکستریم در تحویل خودروهای زیر آفتاب مانده به مردم