بصیرت و نترسیدن لازمه جهاد تبیین است/ در مذاکرات وین به دنبال توافق تضمین محور هستیم

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی امام جمعه کرمان گفت: در جهاد تبیین باید در ابتدا آرایش مناسب و قوی داشته باشیم؛ سپس باید قدرت بیان و بصیرت را در دستور کار قرار دهیم تا ثمره شیرین جهاد تبیین را حس کنیم که یکی از آن‌ها نترسیدن است. به گزارش فت فتو آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه […]

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی امام جمعه کرمان گفت: در جهاد تبیین باید در ابتدا آرایش مناسب و قوی داشته باشیم؛ سپس باید قدرت بیان و بصیرت را در دستور کار قرار دهیم تا ثمره شیرین جهاد تبیین را حس کنیم که یکی از آن‌ها نترسیدن است.

به گزارش فت فتو آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه در شهرستان های استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانیم:
 
امام جمعه کرمان: بصیرت و نترسیدن لازمه جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در آیین نماز جمعه که در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد با اشاره به گروه اولوالالباب که در قرآن به آن‌ها اشاره شده است گفت: اولین نکته‌ای که دربرنامه اولوالالباب در قرآن کریم تدوین می‌شود این است که این افراد کسانی هستند که به عهدی که با خداوند می‌بندند پایبند هستند و میثاق بین خود و خدای خود را نقض نمی‌کنند.
 
وی گفت: قسمتی عهد و میثاق ما با خدای تبارک و تعالی فطری است؛ مانند عشق به توحید و علاقه به عدل. برخی از پیمان‌ها عقلی هستند یعنی اگر فردی با فکر و اندیشه خودش به درستی چیزی رسید در مقابل عمل به آن در برابر خداوند مسئول است.
 
علیدادی سلیمانی افزود: برخی از پیمان‌ها از پیامبران الهی به ما رسیده است، مانند حلال‌ها و حرام‌ها؛ البته اگر بخواهیم عبد تسلیمی برای پروردگار باشیم باید به مستحبات و مکروهات هم توجه کنیم.
 
وی بیان کرد: بعضی از پیمان‌ها هم انسانی هستند؛ رابطه‌های اقتصادی، تجاری و … که در جهان برقرار می‌شود از این دسته است و اگر مردم پای این پیمان‌هایی که خودشان می‌بندند می‌ماندند دادگاه‌های ما خلوت می‌شدند، زیرا بسیاری از محاکمات ما برای این است که یک طرف پای عهد و پیمان خود نمانده است.
 
امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه اولوالالباب نقض میثاق نمی‌کنند تصریح کرد: این افراد در پیوند‌ها هم تابع امر خداوند هستند؛ آدمی تشکیل شده از پیوند، علاقه، احساس و عاطفه است که این‌ها را هم باید طبق اوامر الهی تنظیم کند.
 
خطیب جمعه کرمان در خطبه دوم بیان کرد: هر جا حرکت حق‌طلبانه‌ای در ملت ایران به راه افتاد روحانیت اول صف بودند، جنگ تحمیلی، قیام مردم تبریز و بسیاری اتفاقات دیگر.
 
وی گفت: این روز‌ها با جنگ تمام عیار علیه انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن و نظام جمهوری اسلامی و نهاد‌های اصیل آن رو به رو هستیم.
 
امام جمعه کرمان با اشاره به جهاد تبیین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: دشمن همواره سعی می‌کند مردم را نسبت به نظام دچار تردید کند که نمونه آن را در هدف قرار دادن سپاه مقتدر که از بدو تولد تاکنون تمام شناسنامه آن فداکاری و شهادت و حفاظت از نظام جمهوری اسلامی مشاهده می‌کنیم.
 
علیدادی سلیمانی گفت: در جهاد تبیین باید در ابتدا آرایش مناسب و قوی داشته باشیم؛ سپس باید قدرت بیان و بصیرت را در دستور کار قرار دهیم تا ثمره شیرین جهاد تبیین را حس کنیم که یکی از آن‌ها نترسیدن است.
 
وی افزود: اگر در برابر سلطه‌گر ترس به خود راه ندهیم و بفهمند ما نمی‌ترسیم دست از تجاوز برمی‌دارند و عقب‌نشینی می‌کنند و وای به حال روزی که فکر کنند ما ترسیده‌ایم؛ این قانون این دنیا است.
 
علیدادی سلیمانی بیان کرد: امام خمینی (ره) در اوج قدرت آمریکا فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، این نمونه‌ای از نترسیدن است.
 
وی گفت: ثمره دیگر جهاد تبیین جلوگیری از ناامید شدن است؛ ناامیدی انسان را منفعل و دشمن را جسور می‌کند. هجمه وسیعی در حال حاضر سعی می‌کنند مردم را از نظام ناامید کنند.
 
امام جمعه کرمان با اشاره به شکست‌های پی‌درپی اسرائیل در سال‌های اخیر گفت: این شکست‌ها به دلیل امیدواری کشور مقابل است؛ اسرائیل از این خوارتر خواهد شد و به فضل خدا وعده‌ای که مقام معظم رهبری دادند تحقق پیدا خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه ثمره دیگر جهاد تبیین اتحاد است اضافه کرد: اتحاد می‌تواند گردن مستکبرین را بشکند و جلوی هر قلدری را بگیرد؛ همچنین این اتحاد باید در خدمت ولایت امر و امام جامعه باشد؛ بعضی به اسم دلسوزی برای نظام بیانیه‌ای صادر می‌کنند که دل مردم را خالی می‌کند و این بیانیه‌ای فقط برای دفاع از آمریکا و مرفهین بی‌درد خواهد بود.
 
 
امام جمعه منوجان: سخنان رهبر انقلاب نقشه راه روشن برای آینده انقلاب و کشور است
 
حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم نجیب و انقلابی تبریز گفت: سخنان رهبر انقلاب نقشه راه روشن برای آینده انقلاب و کشور است و باید سرلوحه کار قرار بگیرد نکات ارزشمندی که در این دیدار بیان کردند که مهمترین آنها این بود که دشمن به تناوب در پی از کار انداختن بازو های نظام است.
 
وی افزود: دشمن مسیر را برای جدایی مردم از انقلاب دنبال می‌کند اول فشار اقتصادی تا مردم را به ستوه بیاورد و دوم لجن پراکنی علیه بزرگان و نظام که مهمترین رسالت قشر جوان و نخبه های جوان انقلابی مقابله با این دشمنی ها ست .
 
امام جمعه موقت بخش آسمینون تصریح کرد:دشمن دائم به دنبال بی اعتبار سازی و از کار انداختن بازو های توانمند انقلاب اسلامی است برای اینکه بتواند اقدامات منفی خود علیه جمهوری اسلامی را اجرایی کند و می‌کوشد با فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت از طریق فشار اقتصادی اقدامات خود را دنبال کند و در همین راستا تلاش می‌کند نهادهای حافظ انقلاب اسلامی را با مردم روبرو کرده و آنها را مواجهه با یکدیگر از کار بیندازد این در حالی است که کارکرد آنها تضمین دهنده مسیر سلامت جمهوری اسلامی است به صورت دوره ای چند مجموعه شامل قوه قضاییه شورای نگهبان سپاه پاسداران وزارت اطلاعات بیت رهبری همواره در کانون حملات دشمنان هستند.
 
حجت الاسلام محمد جعفری در ادامه بیان کرد:مقام معظم رهبری به مسئله برجام هم اشاره نمودند  و بیان داشتند کوتاهی و غفلت از آن موجب ایجاد مشکلات جدی در سالهای بعد شد و در قضایای برجام در سالهای ۹۴ و ۹۵ ایراداتی گرفتم  که اگر نکاتی در برجام رعایت می شد مشکلات بعدی پیش نمی آمد و مکرر اشاره می شود بعضی در نظر نگرفتند و مورد توجه قرار نگرفت و باعث این مشکلات شد که همه آن‌ها را مشاهده می‌کنند بنابراین نگاه به آینده مهم است.
 
خطیب موقت نماز جمعه آسمینون (نودژ) عنوان کرد: انرژی هسته ای صلح آمیز یکی از نیازهای اساسی آینده کشور است و علت تکیه جبهه دشمن بر روی مسئله هسته‌ای  و اعمال تحریم‌های ظالمانه با وجود اطلاع آنها از صلح آمیز بودن آن، بیان و حرفهای مهمل مانند فاصله نزدیک ایران تا سلاح اتمی از پیشرفت علمی کشور برای رفع نیازهای آینده کشور جلوگیری می کنند.
 
امام جمعه قلعه گنج: فشار اقتصادی و دروغ پردازی رسانه ای دو حربه دشمن
 
ظهرامروز ۲۹بهمن ماه حجت الاسلام والمسلمین«رضا احمدی نیک»امام جمعه محترم شهرستان در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج ضمن سفارش به تقوای الهی گفت:یکی از چیزهایی که پیامبر اکرم(ص) از آن به خدا پناه می برند این است اَعوذُ بِکَ مِن صاحب ِخَدیقَه خدایا من از رفیق مکار به تو پناه می برم؛ رفیق مکار کیست؟ فرمود: اِنَّ راَیَ حَسَنهُ دَفَنَها اگر خوبی از تو ببیند می‌پوشاند دفنش می کند و روی آن خاک می ریزد و اِنَّ راَیَّ سَیِئَهَ اَفشاها واگر از تو بدی یا نقطه ضعفی ببیند ان را مطرح وافشا می کند.
 
امام جمعه قلعه گنج با اشاره به فرمایشات رهبرحکیم وفرزانه انقلاب در دیدار تصویری با مردم عزیز و قهرمان تبریز به مناسبت قیام ۲۹ بهمن ۵۶ مردم تبریز داشتند افزود:  به تعبیر رهبر معظم انقلاب ۲۹ بهمن روز درخشش تبریز در تاریخ انقلاب است زیرا حادثه‌ای که در تبریز به وجود آمد موجب ثمردهی انقلاب شد و این حرکت حرکتی ابتکار و مهم بود که استمرار قیام ۱۹ دی قم بود؛ چراکه اگر تبریز در روز ۲۹ بهمن آن حرکت بزرگ را انجام نمی‌داد سنت چهلم گیری و استمرار مبارزه جا نمی افتاد.
 
خطیب نماز جمعه شهرستان قلعه گنج‌ تصریح کرد:مطلب بعدی که رهبری عزیز به آن پرداختند و تقدیر کردند مراسم تحسین برانگیز ۲۲ بهمن امسال بود که مردم با وجود داشتن مشکلات معیشتی و مساله بیماری منحوس کرونا پراکنی های دشمنان علیه ملت این  راهپیمایی عظیم را انجام دادند که این حرکت مردم نشان داد کهق مردم ما بصیر، زمان شناس و نیاز شناس هستند قدر این مردم را ما مسئولان بیش از این بدانیم و به اینها خدمت کنیم؛ مطلب دیگر تاکید رهبر معظم انقلاب بر مسائل و نیازمندی های کشور در آینده بود که اکنون باید به آنها بپردازیم تا فردا گرفتار نشویم یکی از آن مسائل مهم مسئله نیاز مبرم کشور به انرژی هسته‌ای هست در سالهای آینده اگر امروز اقدام نکنیم بعدها دیر می شود هرچند که دشمن روی مسئله صلح‌آمیز هسته‌ای ما تکیه ظالمانه کرده و می کند ولی ما به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیستیم، ما به دنبال بهره مندی صلح آمیز از انرژی هسته‌ای هستیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی نیک افزود: مطلب اکید رهبرمعظم انقلاب، نیاز دیگر آینده کشورماکه امروز بایدبه آن بپردازیم وموردتوجه قراربدهیم مسئله تربیت محقق ودانشمند است چرا که اگر امروز محقق و دانشمند تربیت نکنیم ۱۵سال دیگر دانشمند برجسته که با دنیا رقابت و برابری کند نداریم.

همچنین افزود: که امروز اگر برای مساله فرزندآوری فکری نکنیم ۱۵ سال دیگر کشور به اندازه کافی جوان ندارد و این خطرات جدی برای آینده کشور هست.                     
 
امام جمعه قلعه گنج گفت:استکبار جهانی آمریکا و کشورهای غربی برای ضربه زدن به این کشور از دو حربه استفاده می‌کنند یک فشار اقتصادی و دروغ پردازی رسانه ای است دشمن امروز افکار عمومی را هدف گرفته است میلیاردها دلار در اتاق‌های فکر خود خرج و تلاش می‌کنند تا ملت ایران را ازاین راه برگردانند یکی ازطریق لجن پراکنی و تهمت زنی هابه ارکان انقلاب است مثلاً چون ازسپاه سیلی خورده اند وصد راه بوده و هست به سپاه تهمت می زنند و فشارهای اقتصادی با تلاش و تولید داخلی وخنثی کردند تحریم وعملیاتی کردن و اجرایی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی وبا تلاش دیپلماسی و جهاد تبیین متوقف می شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین «رضا احمدی نیک» امام جمعه محترم شهرستان در پایان عرض اضافه نمود: ضمن تقدیراز خدمات و زحمات همه مسئولان وخواسته به حق مردم و جوانان انقلابی شهرستان این است که،  وضعیت مدیریتی شهرستان راهرچه زودتر تعیین تکلیف کنندو ان شاالله مدیران انقلابی، جوان و با انگیزه سکان مدیریتی اجرایی را به دست بگیرند وبرای خدمت بهتر به مردم عزیز تعلل و طولانی‌شدن این روند به ضرر مردم و شهرستان هست.
 
امام جمعه جیرفت: مردم در تزریق واکسن کوتاهی نکنند

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: مردم در تزریق واکسن کرونا کوتاهی نکنند چرا که واکسیناسون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی وظیفه‌ای دینی، ملی و انسانی است.
 
امام جمعه جیرفت گفت: دشمن به دنبال تضعیف و تخریب نقش روحانیت است چرا که امروزه نیز قادر به هدایت و راهنمایی جامعه به مسیر تعالی هستند اما نقش روحانیت در عرصه‌های انقلاب چنان برجسته است که قابل چشم پوشی نیست و ۴ هزار شهید روحانی گویای آن است که روحانیت با عمل خود همواره پیشگام بوده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین تارم افزود: مسئولان نسبت به ترمیم پل دوم هلیل تسریع کنند تا گره از مشکلات ترافیکی و تردد مردم برطرف شود.
 
وی بیان کرد: در آستانه سال جدید در وهله نخست بازاریان رعایت انصاف را بیش از پیش داشته باشند و در گام دوم، مسئولان نظارتی نیز فعالیت خود را در این ایام تقویت کنند.
 
خطیب جمعه جیرفت گفت: تقوا دژی مستحکم و قوی است که انسان را از حوادث و شیاطین حفظ می‌کند و انسان بی‌تقوا همچون فردی بی‌دفاع و سست اراده است که در برابر گناه، شیاطین و ایجاد کنندگان طمع سریعاً فریب می‌خورد.
 
امام جمعه جیرفت گفت: ماه رجب، ماه استغفار و کسب معنویت است که باید از آن حداکثر بهره را برای ورود به ماه شعبان و ماه ضیافت الهی ببریم و شایسته است به قدر توان خود با روزه‌داری و عبادت از فضایل ماه رجب بهره ببریم.
 
وی تصریح کرد: تقوا و یقین، لازم و ملزوم یکدیگر هستند و بی‌تقوایی بر اثر عدم یقین و باور به وعده‌های الهی و قیامت بر انسان چیره می‌شود و انسان باورمند به قیامت و وعده‌های الهی، تقوا پیشه خواهد کرد و فراموش کردن این باور به بی‌تقوایی منجر می‌شود.
 
امام جمعه فهرج: در مذاکرات وین به دنبال توافق تضمین محور هستیم

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز جمعه این هفته از دیدار اخیر مقام معظم رهبری با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بعنوان نمونه ای عالی در جهت انجام جهاد تبیین نام برد و بیان کرد: ملتی که طی این ۴۳ سال در جنگ های نظامی، اقتصادی، فرهنگی و … دشمن را شکست داده است مطمئنا در جنگ روایت ها و جهاد تبیین نیز پیروز خواهد شد.
 
وی با اشاره به فراز و فرودهای مذاکرات وین اظهار کرد: خبرهایی که این روزها به گوش می رسد تقریبا همه به یک نقطه ختم میشود و آن این است که ایران با بسته ی محتوایی و برنامه ای مشخص آمده است و این بار فقط پای توافقی را امضا می کند که تضمین محور بوده و راستی آزمایی شود.
 
آقاملایی با بیان اینکه حضور یک هیأت صهیونیستی در وین طی یکی دو روز اخیر حکایت از یک سناریوی جدید دارد تصریح کرد: آمریکا و سه کشور اروپایی بخصوص رژیم درمانده صهیونیستی باید بدانند که ایران انقلابی دست آنها را خوانده است و دیگر شرایط هرگز به سال ۱۳۹۲ برنمی گردد.
 
خطیب جمعه فهرج در ادامه با تأکید بر اینکه سینما در جنگ روایت ها نقش بسیار مهمی دارد افزود: سینمای آینده انقلاب باید «پرچمدار روایت درست و صحیح» و «روایت اول و فراگیر» در میدان جنگ روایت ها باشد و اگر روایت از مفاخر اسلامی و ملی به درستی انجام نشود، میتواند تبدیل به مزیت نسبی سینمایی ایران شود.
 
امام جمعه رابر: رشد مقاومت در منطقه استمرار انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: امروز ۱۹بهمن یادآور قیام مردم فهیم و بصیر مردم تبریز به مناسبت چهلمین روز شهدای ۱۹دی قم در سال ۵۶است،  روز گذشته رهبر انقلاب اسلامی در ارتباط  تصویری با مردم آذربایجان شرقی به مناسبت قیام   ۲۹بهمن تبریز سخنان حکیمانه و راه گشا ایراد کردند.

وی با اشاره به ۳نکته از بیانات مقام معظم رهبری افزود :  ۲۹بهمن ۱۳۵۶ را روز درخشش تبریز نامیدند، حرکت و ابتکار مردم تبریز در این روز موجب شکل  سنت چهلم گیری و استمرار مبارزه ملت و ثمردهی انقلاب اسلامی ایران شد.

خطیب جمعه رابر بیان کرد:  عامل اصلی پیروزی انقلاب حضور میدانی مردم بود، مردم تبریز با ابتکار خود پایه گذار استمرار این حرکت میدانی شدند.
 
وی گفت:  بعد از درخشش مردم تبریز در دیگر استان های این کشور همین مراسمات چهلم برگزار شد و همین مراسمات باعث استمرار این حرکت انقلابی نقطه عطفی بر پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به تاثیرات منطقه ای و جهانی مقاومت ملت ایران گفت:  مقام معظم رهبری فرمودند: ایستادگی و مقاومت افتخار آفرین ملت ایران نه تنها موجب پیشرفت کشور بلکه  دارای تاثیرات مهم منطقه ای هم  بوده است.
 
وی ادامه داد: مقاومت رو به رشد در منطقه ابهت استکبار را در هم شکست و زبان ملت ها  را در مقابل آمریکا گشوده است که باید این نعمت را  با استمرار انقلاب اسلامی قدر بدانیم.
 
خطیب جمعه رابر با اشاره به دو ابزار اصلی استکبار برای جدایی مردم از نظام انقلاب اسلامی گفت:  این دو ابزار اصلی استکبار عبارتند از:  فشار اقتصادی و عملیات رسانه ای ، دروغ پردازی ها و تهمت زنی به ارکان  انقلاب و  مراکزی که در پیشرفت انقلاب اسلامی تاثیر دارند، شیوه های است که در عملیات رسانه ای استکبار استفاده  می شود.

وی افزود: تهمت زدن به مجلس، تهمت زدن به شورای نگهبان و  تهمت زدن  اخیر به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهید بزرگوار سردار سلیمانی  نمونه هایی از این لجن پراکنی هاست.
 
خطیب جمعه رابر اظهار کرد : آنها اگر از خشم مردم نمی‌ترسیدند به امام امت هم اهانت میکردند اما جرأت این کار را ندارند،  جوانها و ملت ایران باید  در مقابل تهمت و دروغ پردازی های رسانه ای همچون فشار اقتصادی بایستند  راه  مقابله با فشار اقتصادی تلاش درونی و خنثی کردن تحریم هاست.البته  در کنار آن تلاش دیپلماسی نیز خوب است همچنان که برادران انقلابی ما برای از بین بردن تحریم ها و  مجاب کردن طرف مقابل مشغول کار هستند؛ این یک  مهر تاییدی بود از مقام معظم رهبری برای برادران دیپلماسی ما، کار عمده در مقابل فشار اقتصادی خنثی کردن تحریم از طریق  تقویت تولید و تحرک اقتصادی است که در این زمینه  حرکت دانش بیان ها بسیار مهم است.
 
وی در بخش دیگر سخنان با اشاره به ۳۰بهمن۸۱حادثه ای بسیار تلخ و سخت سقوط هواپیمای نظامی در کوههای سیرچ کرمان  گفت:  در این حادثه ۲۷۶ نفر از پاسداران انقلاب اسلامی شربت شهادت نوشیدند۳۰نفر از این شهدای پاسدار متعلق به شهرستان رابر است. درود و رحمت الهی به این شهدای غدیر سانحه هوایی که از خداوند منان میخواهم شهدای عزیز غدیر را  با شهدای کربلا محشور گرداند
 
حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی همچنین با اشاره به اینکه  عده ای از مدیران شهرستان رابر غیر بومی است و  محل زندگی  آنها در شهرستان رابر و زادگاه شهید سلیمانی نیست  گفت:  این مدیران غیر بومی آخر هفته در حال تردد بین رابر و شهرهای مختلف  هستند انصافاًخدمات خوبی در شهرستان رابر داشته انداما متاسفانه  آخر هفته مدیران غیر بومی در شهرستان رابر حضور ندارند.
 
امام جمعه رابر با ابراز گلایه مندی از این موضوع که مدیران غیر بومی  در ایام دهه فجر  و ۲۲بهمن حضور  نداشتند بر اساس  گزارشاتی که به ما می رسد از بعضاً از خودروی دولتی برای تردد هم  استفاده میکند  این از نظر شرعی درست و جایز نیست  وهیچ مدیر کلی حق و اجازه ندارد به مدیرش اجازه دهد با خودروی دولتی بین رابر و شهرستانی  که زندگی میکند تردد کند.
 
وی از مدیران ارشد استانی و  دولت مردمی و عدالت محور خواست که از مدیران بومی استفاده کنند مردم رابر مردمی بسیار فهیم ، بصیر ، مدیر و لایق هستنداز مدیران بومی و دلسوز استفاده کنند اگر  مدیر بومی سراغ ندارند و از مدیر غیر بومی استفاده میکنند اما  شرط آن است که  مدیر غیر بومی در زادگاه شهید سلیمانی  و محل خدمت زندگی کند، با مردم سرکار داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی با اشاره به گزارشات مردمی ادامه داد:  چهارشنبه های  آخر هفته مدیر در محل خدمت حضور ندارد چرا که محل زندگی  آنها در شهرستان رابر نیست؛ زادگاه  شهید سلیمانی مدیری دلسوز و مردمی میخواهدکه  با مردم باشد و در کنار مردم زندگی کند.
 
امام جمعه رابر گفت: امیدوارم دولت سیزدهم در انتصابات جدیدی که در زادگاه شهید سلیمانی  میخواهند اتخاذ کنند به این مسأله دقت داشته باشند  مدیرانی جهادی در کنار مردم  با مردم زندگی کنند  مدیری که در کنار کردم هست قطعاًقدری از رنج و مشکل او می کاهد.
 
امام جمعه ریگان: خنثی کردن تحریم ها با تقویت تولید و تحرک اقتصادی محقق می شود

حجت الاسلام حبیب رضازاده در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان اشاره داشت به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز و اظهار کرد: جوانان و ملت ایران با دورغ پراکنی و دشمنی رسانه ای و فشار های اقتصادی مقابله کنند.
 
 
امام جمعه شهرستان ریگان در ادامه تصریح کرد: راه مقابله با فشار های اقتصادی، تلاش درونی و خنثی کردن تحریم ها از طریق تقویت تولید و تحرک اقتصادی است.
 
 
وی در ادامه با بیان اینکه در شهرستان ریگان ما فقط تابلوی نصب شده شهرک صنعتی را مشاهده کرده ایم، عنوان کرد: یک تابلو در زمینی نصب شده و نوشته شهرک صنعتی ریگان. مسئولان شهرستان، استان و کشور مردم و جوانان ریگانی انتظار دارند یک کارخانه در این شهرک ساخته شود تا جوانان این منطقه محروم مشغول به کار شوند.
 
 
خطیب جمعه ریگان با بیان اینکه تولید و اشتغال تاکید رهبر معظم انقلاب است، افزود: دست روی دست گذاشتن و نگاه کردن به تابلوی شهرک صنعتی شهرستان ریگان برای جوانان کار نمی شود.
 
 
رضازاده در خاتمه گفت: امیدواریم در دولت انقلابی مشکل اشتغال جوانان در شهرک صنعتی ریگان که فقط تابلوی آن نصب شده و کارهایی دیگر مثل معدن زفتک این شهرستان حل شود.
 
امام جمعه راور: مسئولان در راستای رفع مشکلات و امیددهی به مردم گام بردارند
 
حجت الاسلام زمانی امام جمعه شهرستان راور بیان کرد: امروز عرصه های جهاد فراهم است. گروهی در میدان جهاد، با تقوا مشتاقانه اشک می‌ریزند و شب و روز برای مردم کار می‌کنند و گروهی دیگر از عرصه فرار میکنند.
 
وی در ادامه گفت: در بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حرکتی که سه مولفه را داشته باشد، جهاد می‌گویند. این سه مولفه از نظر حضرت آقا: ١_ رصد کردن حرکت دشمن ٢_ حرکت متناسب با رو به رو شدن با دشمن و هدفی که دشمن در نظر گرفته است. ٣_ فعالیت هایی که نمیگذارد دشمن به هدف خود برسد؛ امروز شما می بینید حضرت آقا معنی جهاد تبیین را مشخص کردند.جهاد تبیین باید این سه مولفه را داشته باشد.
 
زمانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند دشمن، مردم شریف ایران را مورد هدف قرار داده است که قصد دارند مردم را نسبت به انقلاب بد بیین کنند.
 
امام جمعه شهرستان راور گفت: اگر می‌خواهید در شهرستان راور کاری صورت بگیرد باید طرح های اقتصادی راه بیاندازیم و این کار جوانان است که وارد میدان و جهاد اقتصادی شوند.
 
حجت الاسلام زمانی اظهار کرد: اگر می‌خواهید لبیک گوی ندای رهبری شوید، همه مسئولین باید در راستای امید به مردم و اقتصاد و مشکلات مردم گام بردارند.
 
وی در پایان گفت: از تمام جوانان بسیجی، فرماندار، اداره تبلیغات اسلامی و همه کسانی که برای برپایی مراسم اعتکاف یاری رساندند کمال تشکر و قدردانی را دارم.
 
امام جمعه کهنوج: گلایه مندی از وزارت ارشاد برای حواشی جشنواره فیلم فجر

‌حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه  شهرستان کهنوج در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با استنادبه بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری به مناسبت قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز گفت: این انقلاب با تفنگ و سیاسی کاری و حزب بازی به پیروزی نرسید بلکه عامل اصلی پیروزی انقلاب حضور میدانی مردم بود که فرمودند مردم تبریز با ابتکار خودشان پایه گذار استمرار این حرکت میدانی شدند.
 
وی افزود: مردم با وجود اینکه در محاصره انواع مشکلات از قبیل  کرونا یا  مشکلات معیشتی و مخصوصاً لجن پراکنی های بیگانگان بمنظور فاصله انداختن بین مردم با نظام، اما این مردم باصفا و بابصیرت  در عین حال راهپیمایی عظیم را به گونه ای رقم زدند که از سال قبل پرشور تر بود.
 
امام جمعه کهنوج علت این حجم از دشمنی ها را زنده و بالنده بودن انقلاب دانست و گفت:  این وابستگی و اشتیاق مردم مخصوصاً نسل های جدید به آرمان‌های انقلاب باعث عصبانیت دشمن شده است و الا اگر این حالت نبود دشمن نیازی نبود که اینقدر خباثت به خرج دهد.
 
حجت الاسلام نجنو با اشاره به ضرورت توجه به نیازهای آینده در کنار نیازهای فعلی کشور خاطر نشان کرد: انرژی صلح آمیز هسته ای از نیازهای اساسی آینده این کشور هست؛ تربیت دانشمند و محقق و تقویت نهضت علمی و فرزندآوری و تکثیر نسل و روحیه جوان از نیازهای اساسی آینده این کشور است.
 
خطیب جمعه کهنوج  با اشاره به برگزاری  جشنواره فجر گفت: جشنواره ای که آثار بسیار ارزشمندی با محتوا های بسیار ارزنده‌ای درون آن بود اما در حاشیه این جشنواره که به نام انقلاب است یکسری ضعف هایی هم وجود داشت که باید اصلاح گردد.
 
 وی تصریح کرد: واقعاً گله داریم از مسئولان وزارت ارشاد علیرغم آن همه زحماتی که می کشند انتظار نبود که در این دولت این حواشی باشد این مانور بد لباسی و تیپ های آن چنانی و اظهار نظرهای خانمی که به عنوان داور بود و بیاید ازدواج سفید را مطرح کند این توهین بسیار بزرگی به شعور و اعتقادات و غیرت ملت بود.
 
امام جمعه کهنوج در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان وزارت ارشاد باید توی دهن این شخص بزنند که مخالف صریح قرآن و اسلام این چنین حرفی را مطرح کرد.
 
امام جمعه فاریاب: حضور خودجوش در راهپیمایی ٢٢ بهمن دشمن را ناکام گذاشت

خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان فاریاب توسط حجت‌الاسلام والمسلمین گروهی امام جمعه اقامه شد.
 
خطیب نماز جمعه فاریاب به برخی از بیانات حکیمانه و راهگشا مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مردم تبریز، اشاره و بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، عوامل استمرارجمهوری اسلامی در این ٤٣ سال، عبارت است از پیشرفت مادی و معنوی به عنوان مثال قبل از انقلاب هیچ کدام از ادارات کنونی و امکانات رفاهی و بهداشتی کنونی در همین شهر فاریاب نبود، تحقق عدالت اجتماعی درسته در این زمینه به صورت ١٠٠ درصد، نتوانستیم عمل کنیم اما قطعا نسبت به قبل از انقلاب، رشد داشتیم.
 
وی افزود: مورد بعدی اقتدار کشور، اقتدار ایران در این ٤٣ سال انقلاب اسلامی، در تاریخ ایران بی نظیر است به عنوان مثال در دوره قاجار و دوره پهلوی رضاخان و محمدرضاشاه، چه اقتداری داشتیم، یا انگلیس و یا آمریکا بر ما مسلط بودند،این عزت و اقتدار کنونی کشور از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
 
حجت الاسلام گروهی در ادامه عنوان کرد: قبل از انقلاب وجود دانشمند معنا نداشت، حتی پزشکان از خارج وارد می  شدند اما اکنون در زمینه های مختلف به خصوص پزشکی، هسته ای، مهندسی، نانو، موشکی، هوا و فضا و . . . با جهان رقابت می کنیم.
 
امام جمعه فاریاب اظهار کرد: در هر جای دنیا، صدای مظلومیتی از کسی بلند شود حمایت میکنیم، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن و . . . کشورهایی بودند که از ما یاری خواستند و ما به کمک آنها شتافتیم.
 
خطیب نماز جمعه فاریاب خاطر نشان کرد: پیشرفت های علمی در همه رشته ها، به عنوان مثال در بحث ساخت و تولید واکسن، پیشرفت کردیم.
 
حجت الاسلام گروهی بیان کرد: حضور خودجوش در راهپیمایی ٢٢ بهمن دشمن را ناکام گذاشت و عوامل ٧ گانه فوق باعث می شود که انقلاب، استمرار پیدا کند.
 
وی در ادامه افزود: اگر کشوری قدرت اقتصادی داشته باشد می تواند دم از استقلال بزند و با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کند،چرا قبل از انقلاب مشکل داشتیم چون وابسته بودیم هر کشوری از نظر اقتصادی قوی شد، در همه زمینه ها قوی می شود.
 
امام جمعه فاریاب بیان کرد: نسخه مقام معظم رهبری برای بالندگی کشور اقتصاد مقاومتی است ایشان بیش از ١٠ سال است که نام سال ها را اسامی اقتصادی می گذارند.
 
وی ادامه داد: در دولت سازندگی تکیه بر مدل سرمایه داری اداره   یعنی آن که ثروتمند است، مورد توجه قرار گیرد در نتیجه توجهی به اقشار فقیر و کم درآمد نمیشدو با این سیاست از عدالت خبری نبود.
 
خطیب نماز جمعه فاریاب بیان کرد: در دولت خاتمی، سیاستشان گفتگوی تمدن ها بود؛ ولی به بهانه توسعه سیاسی، از توسعه اقتصادی عقب ماندند،در دوره احمدی نژاد برنامه نداشتند،شتابزده عمل کردند ثبات قیمت نبود،  صبح یک قیمت و عصر قیمت دیگر همچنین پای بند به اصل ٤٤ مقام معظم رهبری نبود.
 
حجت الاسلام گروهی ابراز کرد: در دولت تدبیر و امید (روحانی)، هم مشکل اصلی این بود که همه مسائل را به غرب و برجام گره زده بود، انتظارمان از دولت فعلی این است که شاهد این مشکلات نباشیم.
 
امام جمعه ارزوئیه: اخبار ضد و نقیض مذاکرات جنگ رسانه ای دشمن است
 
حجت الاسلام والمسلمین سید یوسف منصوری امام جمعه ارزوئیه گفت: در عرصه داخلی بحث مذاکرات وین است‌ که حضرت آقا در دیدار اخیر با مردم تبریز به همین نکته اشاره کردند که یک کوتاهی و غفلتی توسط مسئولین اتفاق افتاد که باعث این مشکلات امروزی شد ، در کلام آقا بحث فشار اقتصادی و عملیات رسانه ای برای جدایی مردم از نظام آورده شد و یک توصیه برای جوانان که ببینید دشمن کجا را می زند و خلاف همان عمل کنید و وارد میدان شوید.
 
خطیب نماز جمعه ارزوئیه افزود: در مبحث مذاکرات اخبار ضد ونقیض بسیاری دیده می شود، اینها عمدتا حاصل جنگ رسانه ای دشمن است اما آنچه جان کلام غربی ها تحت یک سناریو است این است که به توافق نزدیک هستیم اما وقتی نگاه به رسانه های غربی نگاه می کنیم یا طرف های مذاکره کننده می بینید که اینگونه قضایا اصلا نیست چرا که آن اراده قبل در سیاست مداران آمریکایی وجود ندارد، با این وجود آنها این گزاره را رسانه ای می کنند که توافق قطعی است اما دراوج می بینید یک هیئت صهیونیستی و اسرائیلی به وین میروند برای مذاکره و دیدار، خب آنها در آنجا اصلا چکار می کنند؟‌
وی توضیح داد: اینها می خواهند یک شوک روانی به طرف مقابل وارد کنند بعد از آنها امتیاز بگیرند ، لذا این سناریو ها و بازی ها نخ نما شده اند و تا زمانی که اختلافات ما بر سر مسائل کلی و جزئی حل نشود صحبت از توافق نهایی سخنی گزافه است و نمی توان درمورد آن صحبت کرد.

امام جمعه زرند: دشمن با سیاه نمایی به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام است

حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: همه مومنین و مومنات را به تقوایی الهی دعوت میکنم

وی با اشاره سالروز وفات ام المصائب حضرت زینب سلام الله علیها گفت: حضرت زینب اسوه صبر و استقامت است  و این مصیبت را به محضر امام زمان عجل الله و شیعیان تسلیت عرض می کنیم.

حجت الاسلام شجاعی با تشکر از حضور حماسی مردم زرند در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: مردم شهید پرور شهرستان زرند بار دیگر تجدید بیعت خود را با نظام و انقلاب کردند و با حضور پرشور خود در راهپیمایی خودرویی نشان دادند پای آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی مانده اند.

وی افزود: ۲۲ بهمن برگ زرینی بود که در تاریخ این شهر ثبت شد و نزد خدا ماجور هستند و اینکه ما با این راهپیمایی خود لبخند رضایت به لبان رهبر معظم انقلاب نشاندیم قابل تحسین است.و باید به خودمان ببالیم کسانی هستیم که توانستیم رهبری را از خود راضی کنیم.

حجت الاسلام شجاعی با اشاره به وضعیت اقتصادی جامعه و حضور مردم در راهپیمایی گفت: کار بزرگ مردم ایران با این همه مشکل اقتصادی و در شرایط سخت کنونی تحریم و مشکلات اقتصادی کسانی که پای انقلاب می مانند در هیچ کجای دنیا چنین مردمی پیدا نمی‌شود.

 وی افزود: دشمن برای یاس و ناامیدی مردم با سیاه نمایی دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام است و با دو ابزار اقصادی و لجن پراکنی استفاده می کند تا مراکزی که برای انقلاب جانفشانی می کنند را زیر سوال می برند که اخیرا دشمن نهاد مقدس سپاه پاسداران و شخص حاج قاسم سلیمانی را با ابزار های تهمت و لجن پراکنی هدف قرار داده است.

حجت الاسلام شجاعی با اشاره به جبران عقب ماندگی هسته ای در مذاکرات گذشته بیان کرد: در بحث هسته ای اگر امروز به داد کشور نرسیم با عقب افتادگی که در مذاکرات گذشته صورت گرفته و مواضع مستحکمی گرفته نشد و امروز بواسطه بی دقتی هایی که انجام شد عقب افتادیم

وی گفت: امروز دولتمردان و جوانان فرهیخته و دانشمندان ما باید با تمام تلاش خود در این عرصه حرکت کنند. تا عقب ماندگی جبران شود.

امام جمعه زرند با اشاره به موضوع فرزندآوری و تکثیر نسل در کلام رهبری افزود: تکثیر نسل و فرزند آوری مهم است و ما در اینده نزدیک به کشوری پیر نزدیک میشویم و باید این تکثیر نسل جبران شود و پیشرفت آینده ما در گرو فرزندآوری است.

وی در پایان گفت: ماه رجب هست و نیمه دوم این ماه است که ماه پاکسازی درون است و ماه بندگی است که سفارش فراوان شده است که ان شاالله همه ما از این فیض بهره ببریم.

امام جمعه عنبرآباد: غرب با القای قطعی بودن توافقات به دنبال وارد کردن شوک به مذاکرات است

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی با برشمردن فضایل ماه رجب گفت: ماه بزرگ رجب ماه بخشش، هدایت و برکت است که بنابر روایات ماه رجب ماه بارش رحمت الهی است که باید قدر عباداتی همچون روزه داری، صدقه و نماز در آن دانست شود.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به مذاکرات وین عنوان کرد: خبرهایی که در این باره به گوش می رسد، این است که ایران با بسته محتوایی و برنامه ای مشخص آمده و توافقی را امضا می‌کند که تضمین آور و تعهد آور باشد.

وی خاطرنشان کرد: ابعاد فنی و خواسته های ایران در مذاکرات مشخص است و آن رفع تحریم ها و راستی آزمایی است.

امام جمعه عنبرآباد ابراز کرد: غرب با سناریوی جدید آنهم القای قطعی بودن توافقات، می‌خواهد به مذاکرات شوک وارد کند تا امتیازات بیشتری را کسب کنند و این عادت آمریکایی ها است.

وی گفت: آمریکا و سه کشور اروپایی و رژیم مفلوک صهیونیستی بداند با بازی های رنگارنگ و تغییر مهره ها و سناریوهای خود سودی نخواهند کرد چون حنای آنها رنگی ندارد و ایران به سال ۹۲ بر نخواهد گشت.

امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: از پروژه های حیاتی در شهرستان عنبرآباد پروژه ناتمام بیمارستان است که بیش از ده سال از کلنگ زنی آن می‌گذرد و با آمدن و رفتن مسئولان متعدد متاسفانه همچنان این بیمارستان بی نبض و بی نفس مانده است.

حجت الاسلام بامری افزود: وقتی مردم مطالبه می کنند از مسئولین برای ایجاد زیرساخت های مهم در شهرستان، می گویند عنبرآباد نزدیک شهرهای همجوار است و نیازی به این زیرساخت ها نیست! که این حرف توهین به ۱۰۰ هزار نفر از این مردم و خیانت به ایشان است.

وی گفت: ضمن تشکر از تلاش ها و کارهای صورت گرفته توسط مسئولان، اما ما این کارها را کافی نمی دانیم که اگر با پشتکار، جدیت و برنامه در این چندسال پیگیری می شد الان وضعیت به گونه دیگری بود.

امام جمعه عنبرآباد در باب تغییرات مدیریت های احتمالی عنوان کرد: انتصاب و انتخاب مدیران در نظام جمهوری اسلامی در هر نهادی قوانین و مسیر خاص خود را می طلبد و همه بدانند امام جمعه مطالبه گر است و هیچ دخل و تصرفی در روند تغییرات و جایگزینی ها ندارد و در رابطه با برخی شایعات در رابطه با دخالت بنده در این امور باید بگویم هیچ دخالتی نداشته و ندارم.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت در هشت ماه گذشته، هنوز تغییرات در مدیریت ها صورت نگرفته که گله مندیم، در برخی نهادها بلاتکلیفی را داریم می بینیم و ادامه این بلاتکلیفی مضر است و این ضعف دولت محترم در این باب بشمار می آید.

امام جمعه کوهبنان: لزوم تقویت روحیه مقاومت در برابر دشمن

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام  مرتضی جعفری و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی ، علما و روحانیون ، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد صاحب الزمان (عج) کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی و تسلیت ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: انسان باید زندگی خود را به چهار قسمت تقسیم کند ساعتی را به عبادت خداوند ، ساعتی را به کار و تلاش ، ساعتی را به معاشرت و ساعتی را برای درک لذت های حلال اختصاص دهد.

وی تاکید کرد: دشمنان هر روز بر علیه یک‌نهاد مقدس صحبت می کنند گاهی به مجلس ، سپاه ، شهدا و … هجمه می آورند در حالی که اگر سپاه نبود کشور هم نبود البته هدف دشمنان نا امید کردن مردم است که ناکام خواهند ماند.

امام‌ جمعه کوهبنان با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با سالروز قیام مردم تبریز بیان کرد: از اصول اساسی مکتب حضرت امام (ره) حرکت و استمرار انقلاب اسلامی است در حالی که حضرت امام‌ جنگ‌ تحمیلی را به اقتدار ملی و اعتبار بین المللی مبدل کرد.

وی ابراز کرد: انقلاب اسلامی زمینه پیشرفت علم ، انرژی هسته ای و …… را رقم زد هر جا بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری را عمل کردیم موفق شدیم و‌ پیروز میدان بودیم.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: کسانی که دم از ارتباط با استکبار می زنند و زندگی اشرافی دارند نمی توانند مدعی انقلابی بودن داشته باشند.
 
وی یادآور شد: باید روحیه استکبار ستیری، مقاومت و‌ پایداری در برابر دشمنان را در خود تقویت کنیم.

انتهای پیام/




بصیرت و نترسیدن لازمه جهاد تبیین است/ در مذاکرات وین به دنبال توافق تضمین محور هستیم

منبع:آرمـان
? بصیرت و نترسیدن لازمه جهاد تبیین است/ در مذاکرات وین به دنبال توافق تضمین محور هستیم