بسیج و اتحاد مردمی، رویکرد مبارزاتی امام راحل با استبداد داخلی بود

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان گفت: امام(ره) با بسیج مردمی و با تقویت وحدت مردم زمینه‌های تحقق انقلاب اسلامی را به وجود آوردند. احمد علی مقدم در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ ضمن گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: حضرت امام خمینی(ره)، […]

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان گفت: امام(ره) با بسیج مردمی و با تقویت وحدت مردم زمینه‌های تحقق انقلاب اسلامی را به وجود آوردند.

احمد علی مقدم در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ ضمن گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: حضرت امام خمینی(ره)، عالم بزرگ دینی و مجاهدی با تدبیر و خستگی‌ناپذیر بود که در راه مبارزه با بی‌عدالتی و ظلم حکومت ستم‌شاهی، علی‌رغم همه دستگیری‌ها، تبعید‌ها و شکنجه‌ها لحظه‌ای از آرمان بزرگ خود یعنی آزادی اسلام و مسلمانان از چنگال مستکبران و خودفروختگان و تشکیل انقلاب اسلامی دست نکشیدند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تسلیت سالروز ارتحال امام راحل در پاسخ به این سوال که چرا انقلاب اسلامی به عنوان عطیه بزرگ حضرت امام خمینی(ره) متوقف بر ۲۲ بهمن نیست و همچنان تپنده و حرکت‌آفرین است؟ تشریح کرد: انقلاب اسلامی شجره طیبه و نظر کرده‌ای است که هرگز قدیمی و کهنه نمی‌شود و از آنجایی‌ که یک جریان پویا و خلق حماسه‌ای مردمی و با امداد خاص الهی بود لذا همچنان در حال رشد و موج آفرینی است زیرا این مکتب با هدایت و رهبری حکیمانه امام راحل و با جهاد مردم مظلوم و غمدیده به ثمر نشست و پیروز شد و به همین دلیل هر کجا پایه‌های انقلابی بر اساس بیزاری از حکومت جور و طاغوتی و تصمیم جدی برای تشکیل نهضت و انقلابی مردم سالار و اسلامی بنا و پایه‌گذاری شده، دوام نیز داشته است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یکی از اتفاقات بی‌نظیر تاریخ بشریت است، بیان کرد: انقلاب اسلامی، حرکت جهادی برای تحقق و زمینه‌سازی حکومت جهانی حضرت حجت(عج) است و تا ظهور حضرت و حتی بعد از آن نیز ادامه خواهد داشت چراکه مردم مخلص و بسیجی ایران اسلامی لحظه‌ای درنگ و تعلل در انجام وظیفه را جایز نمی‌دانند و چون امام راحل نجات‌دهنده این ملت از زیر بار ستم‌شاهی و حکام مستکبر و سران سلطه و تجاوز است لذا بر خود واجب می‌دانند از راه امام راحل حتی به بهای جان، مال و فرزندان خود مراقبت کنند.

مقدم در رابطه با نوع رویکرد حضرت امام خمینی (ره) در قبال استبداد داخلی، افزود: سیره امام راحل در برخورد با ظلم و ظالم همچون: حکومت پدر و پسر پهلوی، برخورد مقتدرانه و بدون اغماض و ملایمت بود و توجه به توحید و مردم سالاری دینی یا همان جمهوریت، محور مبارزاتی امام با حکام ستم‌کار پهلوی بود بنابراین امام راحل با بسیج مردمی، جذب نیروهای ارتش و عدم به کارگیری احزاب انحرافی و افراد بدون تقید به اسلام و یا دارای عقاید ضد اسلامی و فقط با تقویت وحدت و همدلی مردم بدون اتکا به مبارزه مسلحانه زمینه‌های ظهور و تحقق انقلاب اسلامی را به وجود آوردند.

وی با توضیح عناصر مکتب انقلاب اسلامی، عنوان کرد: در راس همه موفقیت‌های انقلاب اسلامی، وجود رهبری فرهیخته، شجاع و عارف حقیقی است و بعدا خواست و اراده ملت برای تغییر حکومت ستم‌شاهی و ایجاد حکومت عادلانه، خستگی از ظلم و تلاش برای آزادی است لذا امام خمینی(ره) با تفکر دینی، صلابت و اقتدار در گفتار و همچنین اتحاد روحانیت مبارز توانستند این انقلاب را با عناصر حقیقی و حقانی ماندگار کنند.

وی تاکید کرد: چون ماهیت انقلاب اسلامی حق است لذا حق همیشه ماندگار است و حقانیت و اسلامی بودن از مهم‌ترین ویژگی‌های این نهضت است و دفاع از محرومان و مستضعفان، عدم گرایش و اتکا  به قدرت‌های مستکبر، عدالت اجتماعی و تکریم و رعایت حقوق بشر و همچنین جهان‌بینی اسلامی، رهبری واحد، بصیرت و بسیج مردمی از عناصر اصلی انقلاب اسلامی هستند.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که حضرت امام خمینی (ره) بر چه پایه‌هایی نهضت انقلاب خویش را بنا کردند؟ گفت: پایبندی به اسلام و قرآن، نفی سلطه ظالمانۀ قدرت های زورگو، مشروعیت قوانین و حفظ ساختار نظام مطابق با قانون اساسی و اسلام مبتنی بر ارزش های دینی، اخلاقی، معنوی، اخلاص و غیرت دینی، وحدت ملی و مهم‌تر اینکه بسیج و همت جهادی مردمی از بارزترین خصوصیات انقلاب اسلامی است و به همین دلیل استکبار و استعمار جهانی همیشه با این انقلاب و نهضت مخالف هستند و از کوچک‌ترین کاری برای نابودی آن کوتاهی نمی‌کنند چراکه یک مکتب مستقل و مقتدر است و الگویی نیز برای سایر کشورهای مظلوم شده است.

وی در تشریح اینکه چه مبانی و شاخص‌هایی شخصیت و رهبری معظم‌له را از شخصیت و رهبری دیگر رهبران سیاسی دوران پس از صدر اسلام تا امروز متمایز می‌کند؟ مطرح کرد: نبوغ شخصیت علمی، اجتهادی و فقاهتی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای در ابعاد گوناگون از نظر امام راحل به حدی بود که فقط ایشان را لایق جایگاه رهبری این انقلاب می دانستند و بس بطوری‌که سیره زندگی و اخلاقی معظم‌له با  پیروی کامل از ائمه معصومین بسیار ساده و با حداقل امکانات است همچنین ایشان بسیار مهربان و مردم‌دار هستند بطوری‌که اگر یکبار کسی با ایشان برخورد کند مجذوبشان می‌شوند لذا می توان گفت شخصیت سیاسی، اجتماعی، علمی و … معظم له بی‌نظیر است و به همین دلیل امام راحل با این انتخاب داهیانه سبب حفظ انقلاب و دستاوردهای آن بعد از خودشان شدند.

مقدم اذعان کرد: امام خمینی (ره) در وصف آیت الله العظمی امام خامنه ای فرمودند «اینجانب با اطلاع از مقام و مرتبت متفکر و دانشمند محترم جناب حجت الاسلام آقای سیّد علی خامنه‌ای (ایّده الله تعالی) رأی ملت را تنفیذ و ایشان را به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب نمودم» زیرا مقام معظم رهبری در وقایع مختلف همواره مطیع و فرمان‌بر امام بزرگوار بودند و شخصیت معظم له در همه ابعاد قبل از انقلاب  تا امروز بی‌همتا است بطوری‌که فضایل اخلاقی ایشان در حد اعلی و نزدیک‌ترین فرد از لحاظ شخصیتی به امام راحل هستند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: امام راحل استاد و پیشوایی نمونه در اخلاق‌مداری و سیاست بودند و در حال حاضر نیز امام خامنه‌ای اینگونه هستند لذا بر مسئولان لازم است که سیره عملی این بزرگواران را در اداره کشور و راضی نگه داشتن مردم به کار ببندند و به نحو احسن از این انقلاب نگهداری کنند.

انتهای خبر/م




بسیج و اتحاد مردمی، رویکرد مبارزاتی امام راحل با استبداد داخلی بود

منبع:آرمـان
? بسیج و اتحاد مردمی، رویکرد مبارزاتی امام راحل با استبداد داخلی بود