بسیجی که خودساخته باشد، می‌تواند نقش‌آفرین شود

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ما بسیج را در مظاهری چون، ابتکاروخلاقیت، علم ودانش، عزت‌نفس می‌دانیم و بسیجیان پرورش‌یافته اُسوه تبیین هستند. به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛حجت‌الاسلام محمدحسین شاهمرادی‌پور در سخنرانی پیش از خطبه‌های امروز به مناسبت هفته بسیج و گردهمایی حلقه‌های صالحین به عنوان میقات صالحین […]

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ما بسیج را در مظاهری چون، ابتکاروخلاقیت، علم ودانش، عزت‌نفس می‌دانیم و بسیجیان پرورش‌یافته اُسوه تبیین هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛حجت‌الاسلام محمدحسین شاهمرادی‌پور در سخنرانی پیش از خطبه‌های امروز به مناسبت هفته بسیج و گردهمایی حلقه‌های صالحین به عنوان میقات صالحین گفت: بسیج از جمله کارهای عظیمی است که امام پس از تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی برای بقاء، دوام و استمرار  این انقلاب الهی و مقدس بسیج را تحت عنوان یک ضمانت قطعی ایجاد کرد و تشکیل نظام مقدس «بسیج» این ضمانت‌نامه است.

وی افزود: امروز دوستان انقلاب اسلامی بندگان صالح خدا از سرتاسر جهان و حتی دشمنان اسلام این جایگاه و برکات عظیم بسیج را با هنرنمایی بسیجیانش را به وضوح می‌بینند و این امر بر کسی پوشیده نیست زیرا خودشان به آن اذعان می‌کنند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان  با بیان اینکه تاریخ پر افتخار اسلام پنج مرحله کلان را پشت سر گذاشته است، گفت: اولین مرحله ظهور اسلام و آغاز آن با دین اسلام که کاملترین دین برای نجات بشریت بود و تا قیامت تمام نیازهای بشریت را رفع خواهد کرد و انسان را به سر منزل مقصود خواهد رساند، است.

شاهمرادی‌پور ادامه داد: تاریخ اسلام با ظهور پیامبر اسلام و رسیدن به واقعه غدیر خم که با واقعه امامت همراه بود به مرحله دوم رسید همراه بود  که نماد آن بعد از غدیر واقعه عاشوراست که نمادآزادگان جهان شد و  سیدالشهدا مریدان زیادی را پروراند و همین امر بسترساز  وقوع انقلاب اسلامی در ایران شد.

وی اذعان کرد: امام خمینی (ره) حکومت انقلاب اسلامی را بنیان نهاد و مبنای آن را با اسلام استوار کرد. آن را رشد داد و به دست رهبر حکیم و فرزانه سپرد تا ایشان، انشاءالله پرچم اسلام را به دست صاحب اصلی‌اش یعنی امام زمان ولی عصر عج الله برسانند که این مرحله چهارم تاریخ اسلام است.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان زمینه‌سازی برای ظهور را در چهارمین مرحله برشمرد و گفت: مهمترین مرحله همین بستر‌سازی است و انقلاب اسلامی مظهر تحقق این امر الهی خواهد بود و راه محقق شدن این مرحله در تلاش ما برای تربیت  افرادی است که بتوانند به حکومت جهانی کمک کنند تا حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) شکل بگیرد.

شاهمرادی‌پور خاطر نشان کرد: اینکه چرا باید تربیت افرادی را بر عهده داشته باشیم در مرحله بستر سازی این است که وقتی امام زمان ظهور می‌کند یاران و شخصیت‌هایی را نیاز دارد که هم تراز با امام عصر (عج) باشند قوی و شجاع باشند و در بحران ها بن‌بست شکن بوده و متعهد بمانند بنابراین بسیج همواره در اعتلای انقلاب اسلامی پیشتاز بوده است و در عین نیازی که بسیج به عمق بخشی نیاز دارد از این افراد باید تربیت کرد تا کمک کار امام خود باشند.

وی با بیان اینکه اطراف امام حسین یارانی زیادی وجود داشتند اما خودساخته و ولایت مدار نبودند، گفت: بسیجی که خودساخته باشد می‌تواند نقش‌آفرین شود، بنابراین بسیج عدالت‌خواه، جهادگر، مقاوم و خودساخته است، و مظهر ظلم ستیزی و مبارزه با ظالم است.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان بسیج را مظهر شهادت‌طلبی نامید و افزود: ما بسیج را در مظاهری چون، ابتکار و خلاقیت، علم ودانش، عزت نفس می‌دانیم و باید انسان با این اوصاف پرورش پیدا کند که امروز همین بسیجیان پرورش یافته اسوه تبیین و معرفی دستاوردها و پیشرفت‌ها هستند.

شاهمرادی با بیان اینکه بسیج پیروز جنگ شناختی که سال گذشته رخ داده است، بود، اذعان کرد: بسیج یک نهاد بصیرتی است زیرا هم بر بصیرت می‌افزاید و هم در بعد امنیت حافظ ناموس و انقلاب است.

وی ادامه داد: بهترین ارکان برای حل مسائل مسجد است و مسجد اصل انسان‌سازی است بنابراین در مساجد بسیج هم حضور دارد و البته که عامل پیروزی انقلاب و دفاع مقدس هشت ساله هم مسجد بود و مردم میدانی حاضر شدند و در مقابل دشمن بعث ایستادند و پیروز شدند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: مسجد را قلب تپنده دین می‌دانیم، مسجد پیوند بین آسمان و زمین است و مسجد حلقه این اتصال است، بنابراین می‌توان گفت مسجد عامل رشد و تکامل انسان به عنوان اشرف مخلوقات است و علت اصلی اجرای برنامه‌ها در مساجد توجه به همین اصل است.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان افزود: کارکرد دیگر مسجد در بعد تربیت است به این معنی که تربیت از درون مسجد و محیط آن شکل می‌گیرد و همچنین توجه به آموزش از دیگر کارکردهای مسجد است و البته محیط دانشگاه جوانان و محیط مدرسه دانش‌آموزان ما را آموزش می‌دهند اما برخی از آموزش‌ها با محوریت مسجد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهمرادی با بیان اینکه در امور جهادی، کارکرد مسجد را در عرصه‌های مختلف علمی، دفاعی، خدمت‌رسانی و غیره شاهد هستیم، عنوان کرد: اسلام به همان اندازه که بحث شناخت ولی خدا را مطرح می‌کند، بر شناخت دشمن و حساسیت نسبت به آن تأکید دارد و امروز مسئله‌ای که دشمنان را به‌شدت عصبانی کرده است و آن را مورد هجمه قرار داده، مقوله وحدت است و یکی از موضوعاتی که دشمن سعی دارد آن را خدشه‌دار کند، مسجد است؛ چرا که این مکان مقدس، تجلی‌گاه وحدت و انسان‌سازی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بسیج یک نهاد و یک فرد نیست بلکه یک تفکر در دل دین با محوریت مسجد است و تفکر بسیجی برخاسته ازدین است و لشکر مخلص خدا و عدالت خواه است، یاران امام زمان (عج) عدالت خواهی را اصل کارشان قرار داده‌اند و وجود ۹۲ هزارشهید بسیجی سندی برای این ادعا است.

انتهای خبر/ طهماسبی




بسیجی که خودساخته باشد، می‌تواند نقش‌آفرین شود

منبع:آرمـان
? بسیجی که خودساخته باشد، می‌تواند نقش‌آفرین شود