بسته خبری پلیس کرمان| از درگیری پلیس با اشرار مسلح تا بازگشت پسر نوجوان به آغوش خانواده

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس کرمان تازه‌ترین اخبار حوزه پلیس را منتشر کرد که درگیری پلیس با اشرار مسلح و بازگشت پسر نوجوان به آغوش خانواده، برخی از آن‌ها را تشکیل می‌دهند. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس کرمان تازه‌ترین اخبار حوزه پلیس را منتشر کرد که در ادامه بخشی از آن‌ها را می‌خوانیم. […]


پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس کرمان تازه‌ترین اخبار حوزه پلیس را منتشر کرد که درگیری پلیس با اشرار مسلح و بازگشت پسر نوجوان به آغوش خانواده، برخی از آن‌ها را تشکیل می‌دهند.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس کرمان تازه‌ترین اخبار حوزه پلیس را منتشر کرد که در ادامه بخشی از آن‌ها را می‌خوانیم.

درگیری پلیس با اشرار مسلح

فرمانده انتظامی استان از کشف ۴۱۱ کیلو تریاک و یک کیلو مرفین در درگیری شبانه ماموران یگان تکاوری ۱۲۴ شهداد با اشرار مسلح خبر داد.

سردار ناصر فرشید در تشریح این خبر گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۲۴ کویر شهداد پس از اطلاع از ورود گروهی از اشرار مسلح به محدوده کویری استان برای انتقال یک محموله سنگین موادمخدر، طی یک عملیات شبانه و با همکاری چند تیم از قرارگاه عملیاتی ابوذر در محور شهداد-نهبندان مستقر شدند.

وی افزود: تکاوران مستقر در این محور با رصد دقیق خودروهای عبوری، راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی پژو که مشخص شد راه پاک‌کن محموله مواد مخدر هستند را دستگیر و در ادامه خودروی دو کابین حامل این محموله سنگین را هم شناسایی و به آن دستور ایست دادند که در پی فرار و اقدام به تیراندازی سرنشینان این خودرو، تکاوران پلیس با آتش پرحجم خود آن را متوقف کردند اما موفق به دستگیری اشرار مسلح نشدند.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: طی این عملیات علاوه بر دستگیری دو عامل راه پاک‌کن از خودروی دوکابین ۴۱۱ کیلو تریاک، یک کیلو مرفین و همچنین ۲ دستگاه بی‌سیم و یک قبضه اسلحه کلاش کشف شد و گشت‌زنی برای پاک سازی منطقه و دستگیری متهمان فراری در دستور کار یگان‌های تکاوری قرار گرفتند.

۱۷ درصد از تصادفات مربوط به موتورسیکلت‌ها است

رئیس پلیس‌راه شمال استان با اشاره به اینکه عدم استفاده از کلاه ایمنی همچنان جان افراد را می‌گیرد در خصوص سهم ۱۷ درصدی راکبان موتورسیکلت در حوادث مرگبار رانندگی هشدار داد.

سرهنگ علی رضایی با اشاره به آمار بالای مرگ و میر موتورسواران در حوادث رانندگی گفت: برابر تحلیل‌های آماری صورت گرفته طی ۹ ماهه سال جاری ۱۷ درصد از کسانی که در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند راکبین یا ترک نشینان موتورسیکلت بوده‌اند.

وی افزود: متاسفانه عدم استفاده از کلاه ایمنی و شدت ضربه‌های وارده به سر در تصادفات جان بسیاری از راکبان موتورسیکلت را می‌گیرد از این رو توصیه می‌شود حتما از کلاه ایمنی استفاده و والدین هم از سپردن موتورسیکلت به نوجوانان و فرزندان فاقد مهارت و فاقد گواهینامه خودداری کنند.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی مانند تولید فیلم و محتوای هشدار دهنده با هدف پیشگیری از حوادث رانندگی انجام می‌شود اما کافی نیست بر مشارکت همه دستگاه‌ها در این زمینه و رعایت احتیاط در ترددهای سواره و پیاده تاکید کرد.

پسر نوجوان به آغوش خانواده بازگشت

فرمانده انتظامی جیرفت از بازگرداندن پسر نوجوان به آغوش خانوده‌اش خبر داد و گفت: در این راستا ۳ گرونگیر دستگیر شدند.

سرهنگ عزت‌الله عبدلی نسب در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یک شهروند  مبنی بر عدم مراجعه پسر نوجوانش به منزل و احتمال ربوده شدن وی در یکی از روستاهای اطراف شهرستان، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی ۳ متهم دخیل در این گروگانگیر را دستگیر کردند، افزود: این نوجوان ربوده شده را ظرف چند ساعت در یک باغ با دست و پای بسته رها و متهمان این پرونده را جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

فرمانده انتظامی جیرفت با بیان اینکه علت و انگیزه این اقدام ناشایست که در حیطه جرائم خشن و با مجازات‌های سنگین قرار می‌گیرد اختلافات شخصی بوده است، خاطرنشان کرد: بارها از سوی رده‌های انتظامی و قضائی بر عدم ارتکاب به خشونت و جرایم خشن برای حل و فصل اختلافات شخصی تاکید شده و به هر شکل با مخلان نظم و امنیت با قاطعیت برخورد خواهد شد.

پایان پیام / ۳۷۶۳ / ش





بسته خبری پلیس کرمان| از درگیری پلیس با اشرار مسلح تا بازگشت پسر نوجوان به آغوش خانواده

منبع: فــارس
? بسته خبری پلیس کرمان| از درگیری پلیس با اشرار مسلح تا بازگشت پسر نوجوان به آغوش خانواده