بر اساس رتبه بندی تایمز ۲۰۲۵؛دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان برای اولین بار در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت | اخبار رفسنجان

به گزارش نذیر کرمان؛ مرتضی جعفرپور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با بیان این خبر اظهار داشت: در این گزارش بیش از ۲۰۰۰ دانشگاه برتر جهان از ۱۱۵ کشور رتبه‌بندی شده‌اند که از ایران در سال ۲۰۲۴ تعداد ۷۳ دانشگاه در رتبه بندی تایمز حضور داشته اند و این تعداد در سال […]


به گزارش نذیر کرمان؛ مرتضی جعفرپور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با بیان این خبر اظهار داشت: در این گزارش بیش از ۲۰۰۰ دانشگاه برتر جهان از ۱۱۵ کشور رتبه‌بندی شده‌اند که از ایران در سال ۲۰۲۴ تعداد ۷۳ دانشگاه در رتبه بندی تایمز حضور داشته اند و این تعداد در سال ۲۰۲۵ به ۸۱ دانشگاه رسیده است.

بنا به گفته وی روش‌شناسی رتبه بندی تایمز ۲۰۲۵ نسبت به سال‌های گذشته تغییرات زیادی داشته است و تعداد شاخص های مورد استفاده از ۱۳ شاخص به ۱۸ شاخص عملکردی افزایش پیدا کرده است اما با این حال مانند گذشته، عملکرد دانشگاه‌ها در قالب ۵ معیار کلی آموزش محیط یادگیری ۲۹/۵ درصد، محیط پژوهش ۲۹ درصد، کیفیت پژوهش ۳۰ درصد، صنعت ۴ درصد و چشم‌انداز بین‌المللی ۷/۵ درصد مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: براساس فهرست رتبه بندی تایمز ۲۰۲۵ دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در کنار دانشگاه‌هایی همچون علامه طباطبایی تهران، قم، هرمزگان، زنجان، بیرجند، دامغان، اراک، الزهرا، سیستان و بلوچستان و پیام نور در رتبه ۱۵۰۱+ قرار گرفته است.

لازم به ذکر است: دانشگاه هایی که رتبه بندی آنها در بازه یکسان هستند همگی هم رتبه بوده و ترتیب اسامی ذکر شده در این گزارش مطابق با سامانه رتبه بندی تایمز و بر اساس حروف الفبا (لاتین) است.

همچنین در این فهرست، ۴ دانشگاه ایران با عنوان “Reporter” آورده شده است، بدین معنی که اطلاعات لازم براساس پرسش‌نامه رتبه‌بندی تایمز را ارسال کرده‌اند، اما حدنصاب قابل قبول برای کسب رتبه را نداشته‌اند.

انتهای پیام/

نوشته <span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>بر اساس رتبه بندی تایمز ۲۰۲۵؛</span><br/>دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان برای اولین بار در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی نذیر کرمان رفسنجان پدیدار شد.

منبع: نذیر کرمان
?بر اساس رتبه بندی تایمز ۲۰۲۵؛دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان برای اولین بار در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت : اخبار استان کرمان – رفسنجان