برگزیدگان جشنواره ملی شعر کوتاهِ «آن» معرفی می‌شوند

فردای کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر:دبیر علمی دومین جشنواره ملی شعر کوتاه «آن» گفت:«پس از ارسال بیش از ۹هزار اثر به دبیرخانۀ این جشنواره،۱۹ شاعر در دو بخش شعر کوتاه نو و شعر کوتاه سنتی به عنوان راه‌یافتگان به مرحلۀ نهایی جشنواره انتخاب شدند که ۲۶ خردادماه در شهر سرچشمه،برگزیدگان جشنواره از میان ایشان معرفی خواهند […]

فردای کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر:دبیر علمی دومین جشنواره ملی شعر کوتاه «آن» گفت:«پس از ارسال بیش از ۹هزار اثر به دبیرخانۀ این جشنواره،۱۹ شاعر در دو بخش شعر کوتاه نو و شعر کوتاه سنتی به عنوان راه‌یافتگان به مرحلۀ نهایی جشنواره انتخاب شدند که ۲۶ خردادماه در شهر سرچشمه،برگزیدگان جشنواره از میان ایشان معرفی خواهند شد».

سیدعلی میرافضلی افزود:«جشنواره شعر کوتاه «آن»به معنای دقیق کلمه،ملی بوده و شاعرانی از سراسر کشور و همۀ استان‌های ایران در این جشنواره شرکت کردند».

به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان،وی بیان کرد:«نخستین دورۀ جشنواره «آن» حدود چن دسال قبل با همکاری حوزه هنری استان کرمان برگزار شد و دومین دورۀ این جشنواره توسط مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار می‌شود که فراخوان آن در دی‌ماه ۱۴۰۰ منتشر شد».

میرافضلی افزود:«بهمن‌ماه سال گذشته آخرین مهلت ارسال آثار بود که بیش از ۹۰۰ نفر با بیش از ۹هزار اثر در این جشنواره شرکت کردند».

وی اضافه کرد:«اسفندماه سال گذشته داوری اولیۀ جشنواره آغاز شد که در هر بخش،سه داور این کار را برعهده داشتند و در مرحلۀ نخست داوری،آثاری از ۸۰ تا ۱۰۰ شاعر در هر بخش از میان شرکت‌کنندگان،برای مرحلۀ دوم داوری انتخاب شد».

دبیر علمی دومین جشنواره ملی شعر کوتاه «آن»  ادامه داد:«داوری نهایی در هر دو بخش شعر کوتاه سنتی و شعر کوتاه نو،توسط پنج داور انجام شده و در مجموع در دو بخش،۱۹ شاعر به مرحلۀ نهایی جشنواره راه یافته‌اند».

وی اظهار کرد:«قرار است ۲۶ خردادماه جاری در شهر مس سرچشمه و در مراسم اختتامیۀ جشنواره،اسامی برگزیدگان و شایستگان تقدیر جشنواره اعلام و از ایشان تقدیر شود».

میرافضلی خاطرنشان کرد:«شعر کوتاه،مسئلۀ روز است و مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است؛ به‌دلیل اقتضائات زمانه،شعر کوتاه در ادبیات و هنرهای دیگر نیز مورد توجه است و استان کرمان هم چهره‌های شاخصی در این عرصه دارد. این موضوع باعث شد این جشنواره ملی،در این استان پهناور و در شهر سرچشمه برگزار شود و مورد استقبال هم قرار گیرد». /پ




برگزیدگان جشنواره ملی شعر کوتاهِ «آن» معرفی می‌شوند

منبع:خبر کرمان
?

برگزیدگان جشنواره ملی شعر کوتاهِ «آن» معرفی می‌شوند

:اخبار استان کرمانفرهنگ