برگزاری یادواره شهدای منطقه بحرآسمان جیرفت | اخبار جیرفت

یادواره شهدای منطقه بحرآسمان در روستای دولت‌آباد بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت با حضور سردار ناصر بهروز و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد. به‌ گزارش پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ یادواره شهدای منطقه بحرآسمان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهرستان جیرفت، سردار ناصر بهروز جانشین سپاه ثارالله استان کرمان، […]

به‌ گزارش پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ یادواره شهدای منطقه بحرآسمان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهرستان جیرفت، سردار ناصر بهروز جانشین سپاه ثارالله استان کرمان، محسن نسب‌امیری فرمانده سپاه شهرستان جیرفت، بهنام سعیدی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، احمد بلندنظر فرماندار شهرستان جیرفت و خانواده محترم شهداء، جانبازان دفاع مقدس، مدیران ادارات‌کل و مدیران اجرایی شهرستان در روستای دولت آباد برگزار شد.

 

سردار ناصر بهروز مطرح کرد: رسیدن به جایگاه شهداء راه‌هایی دارد که شهداء رفتند و در جمعی که در این مکان حضور دارند خیلی‌ها دیدند که مصداق بارز آن شهید سلیمانی است.

 

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان افزود: اگر یادواره‌ای برای شهداء گرفته می‌شود آن‌ها از جان خود گذشتند، رفتند از ناموس ما و خاک ما محافظت کردند، عزت، آزادی و سربلندی که امروز داریم مدیون آن‌ها هستیم.

 

سردار بهروز تأکید کرد: ما دین عمومی به شهدا داریم، با برپایی یادواره‌ها، کنگره‌ها، گرامی‌داشت‌ها و نکوداشت‌ها سعی کنیم قسمتی از این دین را اعدا کنیم و نام شهدا را زنده نگه داریم.

 

احمد بلندنظر بیان کرد: یادواره شهداء تلنگری است تا ما مسئولین بیاندیشیم که در حوزه کاری و مسئولیتی که داشتیم تا چه اندازه خدمت کرده‌ایم.

 

فرماندار جیرفت ابراز کرد: این یادواره کار بزرگ و فاخر فرهنگی است که علی‌رغم دوری راه و با وجود جاده‌ای ناهموار اما با توکل ستاد یادواره شهدای شهرستان جیرفت و با مدد شهداء برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: هر ساله در گوشه‌وکنار و در روستاهای شهرستان جیرفت برای زنده نگه‌داشتن یاد‌ و‌ خاطره شهداء، یادواره‌ها به صورت مردمی برگزار می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم اذعان کرد: بهترین دلیل اهمیت منطقه بحر‌آسمان وجود رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، شهدای عزیز، فرهیختگانی مثل پرفسور رستمی، سردار بهروز، سردار بحر‌آسمانی، دکتر طیبی است، و بقیه رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس مربوط به این منطقه دلیل واضح و روشنی بر اهمیت و جایگاه این منطقه است، جایگاهی که نخبه پرور، شهید پرور، مجاهد پرور، رزمنده پرور بوده و منطقه ارزشمندی است.

 

امام جمعه جیرفت افزود: جیرفت متأسفانه یکی از شهرهای بسیار گران است دلیل آن هم کمبود زمین است که همین‌جا ما از مسئولین درخواست داریم برای شهرک‌های جدید جیرفت یا شهر جدید یک چاره اندیشی و تدبیری کنند که ما در آینده با مشکل مواجه نباشیم.

 

وی تأکید کرد: گرانی زمین، مسکن، اجاره‌بها در جیرفت بسیار سرسام‌آور است که باید مسئولان مربوطه به این مسئله ورود کنند.

 

بهنام سعیدی اظهار کرد: بزرگترین افتخار ما این است که با وجود گذشت بیش‌از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان با برگزاری چنین یادواره‌هایی عطر شهداء در جای‌جای ایران اسلامی می‌پیچد.

 

وی عنوان کرد: یکی از آسیب‌هایی که به این منطقه وارد شده، اتکای مردم به کشاورزی است که متاسفانه تصمیمات سریع و غیر‌کارشناسی همواره باعث شده تا کشاورزان این منطقه متضرر شوند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جنوب کرمان بهشت معادن است، مطرح کرد: ظرف سه تا چهار سال آینده انقلابی در صنایع معدنی جنوب کرمان اتفاق خواهد افتاد.

 

انتهای خبر / فلاح


منبع: اخبار جیرفت
? برگزاری یادواره شهدای منطقه بحرآسمان جیرفت