برگزاری هفته میراث جهانی از ۱۷ الی ۲۷ تیرماه در بم

فت فتو/کرمان هفته میراث جهانی از ۱۷ الی ۲۷ تیرماه به بهانه ثبت باغشهرهای جهانی بم در سازمان یونسکو برگزار می‌شود. شامگاه سه شنبه ۳۱ خرداد محمد برزنگ در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری هفته فرهنگی به مناسبت ۱۷ تیر ماه سالروز ثبت میراث جهانی باغشهرها جهانی بم در سازمان یونسکو با حضور شهردار […]

فت فتو/کرمان هفته میراث جهانی از ۱۷ الی ۲۷ تیرماه به بهانه ثبت باغشهرهای جهانی بم در سازمان یونسکو برگزار می‌شود.

شامگاه سه شنبه ۳۱ خرداد محمد برزنگ در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری هفته فرهنگی به مناسبت ۱۷ تیر ماه سالروز ثبت میراث جهانی باغشهرها جهانی بم در سازمان یونسکو با حضور شهردار رئیس پایگاه جهانی بم، مدیر پشتیبانی شرکت خودرو سازی کرمان موتور و تعدادی از هنرمندان در محل باغ هنر “استاد شجریان ” برگزار گردید.

در این جلسه محمد برزنگ، فرماندار بم گفت: خطوط قرمزی که برای هنر در جامعه در نظر گرفته شده است باید اجرایی شود و همه باید به این خطوط و محدوده‌ها پایبند باشیم.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به هنر متعهد بسیار تاکید دارند، افزود: مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که هر تفکر، اندیشه و جریانی که در قالب هنر ریخته نشود ماندگار نمی‌شود و این مهم را باید بسیار مورد توجه قرار داد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری هنر تنها زبانی است که می‌تواند باعث ماندگاری یک جریان و اندیشه باشد و باید در این باره تلاش کنیم.
وی زبان هنر را بسیار تاثیرگذار و جاذب دانست و گفت: عرصه هنر و زبان هنر بسیار تأثیرگذار است و می‌توان مشکلات زیادی را بدون هیچ‌گونه توهین مطرح کند و در راستای رفع آن‌ها گام بردارد.
برزنگ ادامه داد: هنر جزء ذات انسان است  و می بینیم که فردوسی و حافظ هم جز هنرمندان محسوب و باعث شادی مردم بودند و مردم نیاز به شادی دارند البته غم در جای خود و شادی هم درجای خود ارزش دارد و شادی عمر را افزایش می دهد و ما از هنر و هنرمند حمایت می کنیم.
وی عنوان کرد: باید یاد کنیم از زنده یاد استاد شجریان که کار ماندگار در بم انجام داد و باید کاری کنیم شاهد رونق  این مجموعه باشیم.
برزنگ اضافه کرد: بم شاخص است نه به واسطه زلزله بلکه در جاهای دیگر زلزله رخ داده ولی بم به لحاظ بزرگترین بنای خشتی آن محشور است.
لازم به ذکر است در پایان این جلسه فرماندار بم از مجموعه باغ هنر بازدید کردند.

انتهای پیام




برگزاری هفته میراث جهانی از ۱۷ الی ۲۷ تیرماه در بم

منبع: ایـسنا
? برگزاری هفته میراث جهانی از ۱۷ الی ۲۷ تیرماه در بم