برگزاری نشست بصیرتی «جهاد تبیین در انتخابات» در کرمان

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، نشست بصیرتی روحانیون و هیئت امناء بقاع متبرکه استان کرمان با موضوع «جهاد تبیین در انتخابات» پیش از ظهر امروز ۱۲ تیرماه با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان و جمعی از روحانیون، مسئولان و هیئت امنا بقاع متبرکه استان کرمان برگزار شد. حجت‌الاسلام علی عربپور، نماینده ولی‌فقیه […]


به گزارش نذیر کرمان از کرمان، نشست بصیرتی روحانیون و هیئت امناء بقاع متبرکه استان کرمان با موضوع «جهاد تبیین در انتخابات» پیش از ظهر امروز ۱۲ تیرماه با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان و جمعی از روحانیون، مسئولان و هیئت امنا بقاع متبرکه استان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی عربپور، نماینده ولی‌فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه امامزادگان زنجیره نورانی امامت و منشاء خیر و برکات هستند، گفت: تشکیل تمدن نوین اسلامی در حال تحقق است که پایه‌های آن در نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دو رکن اساسی امت و امامت دارد، افزود: دنیا اقتدار جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته و آنچه امروز با آن مواجه هستیم این است که انقلاب و اسلامی که از مرزهای خود عبور کرده پذیرفته شده است. در ابتدا گروهی تصور می‌کردند که انقلاب به زودی شکست می‌خورد اما ثابت شد اینگونه نیست و امروز مکتب اسلام، شیعه و انقلاب اسلامی همه قرن‌ها را در نوردیده و در حال پیشرفت است. 

حجت‌الاسلام عربپور، با اشاره به تلاشی که دشمنان برای ضربه به ولایت انجام می‌دهند، جمهوری اسلامی ایران را دستاورد اسلام دانست و گفت: ما باید بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کنیم زیرا اگر از دین خدا حراست نکنیم خداوند دستاورد دین اسلام را در دست دیگران قرار می‌دهد.

وی مهمترین جنبه حفظ نظام را میدانی بودن آن دانست، تصریح کرد: مسئولان بقاع متبرکه میدان‌داران فرهنگ اهل‌بیت(ع) بوده و فرهنگ اهل‌بیت(ع) یعنی دین و سیاست ممزوج از ولایتمداری هستند. باید تقوای دینی و سیاسی داشته و تحت امر ولایت باشیم در غیر این صورت دچار انحراف می‌شویم. 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ثارالله استان با اشاره به گسترش اسلام در اروپا و نقش جمهوری اسلامی در از بین بردن اندیشده جهانداری آمریکا، اظهار کرد: جمهوری اسلامی مردم‌سالاری دینی را تحقق بخشیده و اگر دشمنان امروز جرئت تهدید نظامی ندارند به‌دلیل اقتدار نظام است به همین دلیل دشمن جنگ نرم و ترکیبی را مدنظر دارد و مسئولان فرهنگی و بقاع متبرکه وظیفه دارند با این جنگ نرم مقابله کنند.

وی در ادامه به ۱۰ شاخصه مدیریت صحیح اسلامی پرداخت و اظهار کرد: ساده‌زیستی و عدم ثروت‌اندوزی، محکم برخورد کردن با نزدیکانی که دچار فساد هستند، عدم همراهی در به‌کارگیری دنیاطلبان، عقب‌نشینی نکردن در برابر دشمنان، اعتنا کردن به نظرات مردم و عدم بی‌احترامی به آنها، توجه به اقشار ضعیف و تلاش در راستای حل مشکلات آنها، عدم پرهیز از ایجاد کینه بین مردم، تلاش برای از بین بردن فساد، سوءظن به دشمن حتی در زمان صلح، نظارت بر زیر دستان و انتخاب افراد شایسته برای خدمت به مردم ۱۰ شاخصه فرد اصلح برای مدیریت کشور است که در نهج‌البلاغه به ویژه نامه ۵۳ به آن اشاره شده است.

حجت‌الاسلام عربپور در پایان با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور منتخب باید مطیع امر رهبری باشد، گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب جهاد و زندگی است و رئیس‌جمهور منتخب باید انقلاب محور و دارای تقوای سیاسی، مدیریتی، اقتصادی باشد و برای انتخاب افراد باید کارها و صحنه‌ها را نگاه کرد. مردم کسی را می‌خواهند که همچون شهید آیت‌الله رئیسی خالصانه برای مردم کار کند.

انتهای پیام


برگزاری نشست بصیرتی «جهاد تبیین در انتخابات» در کرمان

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? برگزاری نشست بصیرتی «جهاد تبیین در انتخابات» در کرمان