برگزاری نخستین جشنواره پسته در شهربابک | اخبار استان کرمان

بخشدار مرکزی شهربابک از برگزاری نخستین جشنواره پسته در روستای رباط شهربابک خبر داد. مهدی شمسی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری «نذیر کرمان» از برگزاری نخستین جشنواره پسته در شهربابک خبر داد و افزود: این جشنواره روز جمعه ۲۰ مهرماه در روستای رباط شهربابک برگزار می‌شود.   بخشدار مرکزی شهربابک منطقه رباط […]




بخشدار مرکزی شهربابک از برگزاری نخستین جشنواره پسته در روستای رباط شهربابک خبر داد.

مهدی شمسی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری «نذیر کرمان» از برگزاری نخستین جشنواره پسته در شهربابک خبر داد و افزود: این جشنواره روز جمعه ۲۰ مهرماه در روستای رباط شهربابک برگزار می‌شود.
 
بخشدار مرکزی شهربابک منطقه رباط را قطب کشاورزی شهرستان شهربابک خواند و گفت: در این منطقه ۸ هزار هکتار زمین زیر کشت پسته است و سالانه حدود ۱۶ هزار نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند.
 
وی پسته را یکی از محصولات مهم و سرمایه‌های عظیم شهربابک دانست و بیان کرد: پسته فقط مختص شهرستان رفسنجان نیست و ما با برگزاری این جشنواره، محصول پسته را هم در کنار دیگر ظرفیت‌های شهربابک از جمله مس و فیروزه به کشور معرفی میکنیم.
 
شمسی‌نژاد با اشاره به اینکه روستای رباط در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی شهربابک واقع شده است، یادآور شد: جشنواره پسته با محوریت دفتر نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری، بخشداری مرکزی، جهاد کشاورزی، بسیج و اتاق اصناف کشاورزی برگزار می‌شود.
 
انتهای خبر/ شهربابک 


برگزاری نخستین جشنواره پسته در شهربابک

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? برگزاری نخستین جشنواره پسته در شهربابک