برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای دولت در موزه شهید باهنرکرمان

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای دولت در محل موزه شهید باهنر در کرمان خبر داد. حسین انجم‌شعاع امروز در گفت‌وگو با فت فتو در کرمان با گرامیداشت هفته دولت و تبریک به دولتمردان به ویژه دولت جدید اظهار داشت: یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی […]


مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای دولت در محل موزه شهید باهنر در کرمان خبر داد.

حسین انجم‌شعاع امروز در گفت‌وگو با فت فتو در کرمان با گرامیداشت هفته دولت و تبریک به دولتمردان به ویژه دولت جدید اظهار داشت: یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم که در  هشت شهریور سال ۶۰ به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند و ۴۰ سال از شهادت آنها می‌گذرد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ابراز داشت: در دولت شهیدان رجایی و باهنر شاهد دولت انقلابی، جهادی و مردمی بودیم و گرچه عمر این دولت دو ماه بیشتر نبود اما خیرات و برکات زیادی برای نظام به ویژه محرومان و مستضعفان داشت که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح شهید رجایی برای کمک به محرومان اشاره کرد.

انجم‌شعاع تصریح کرد: این دو شهید پرورش یافته راستین مکتب اسلام و امام حسین (ع) بودند و اگر بخواهیم اسلام واقعی را مشاهده کنیم در رفتار این دو شهید می‌توانیم آن را ببینیم.

وی اضافه کرد: شهید باهنر قبل از انقلاب اسلامی علیه رژیم شاهنشاهی مبارزه کرد، به زندان رفن و شکنجه شد و سختی‌های زیادی را تحمل کرد.

انجم‌شعاع تصریح کرد:  شهید باهنر برای ترویج افکار اسلامی کار کرد و بسیاری از کتب درسی دینی در سطوح‌مختلف را تالیف می‌کرد و در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان می‌داد.

وی ساده زیستی را یکی دیگر از ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر برشمرد و افزود: آنها ریئس جمهور و نخست وزیر بودند اما ساده زیستی را در زندگی شخصی و محل کار حفظ کردند و حکومت مردمی و خدمت به محرومان و مستضعفان را سرلوحه کار خود قرار داده بودند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: اخلاص، پرکاری و ولایتمداری از پایه‌های اصلی دولت شهید رجایی و باهنر است.

انجم‌شعاع با یادآوری اینکه شهید یاهنر یک شخصیت ملی و شهید شاخص است، عنوان کرد: از طرفی شهید باهنر کرمانی است و به گردن همه ما حق دارد بنابراین تا جایی که در توان مان هست باید این حق را ادا کنیم.

وی اظهار داشت: شهید باهنر شخصیتی متفکر اندیشمند و از تئوریسن‌های انقلاب اسلامی و صاحب نظر بود و دغدغه این را داشت که این افکار و اندیشه‌های ناب اسلامی به گوش جامعه به ویژه جوانان و  نوجوانان برسد و همیشه به فکر سعادت جامه اسلامی بود.

انجم‌شعاع اضافه کرد: از سال گذشته برنامه‌ریزی کردیم برای ترویج و نشر افکار و اندیشه‌های شهید باهنر کار کنیم و هر سال بخ یکی از ابعاد شخصیتی شهید بپردازیم.

وی از برگزاری جشنواره خورشید کویر با موضوع ابعاد شخصیتی شهید باهنر در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری نیز به دنبال برگزاری جشنواره بودیم اما بودجه مورد نیاز تامین نشد، بنابراین مسابقه‌ای را با بهره‌گیری از کتاب خاطرات شهید باهنر با عنوان مردی که خستگی را هرگز ملاقات نکرد برگزار می‌کنیم.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان همچنین برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای دولت در  دوشنبه ۸ شهریور در محل موزه شهید باهنر در خیابان شهید ایرانمنش با سخنرانی امام جمعه کرمان و بازدید از موزه شهید باهنر را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

انجم‌شعاع خاطرنشان کرد: از خبرنگاران برای پوشش مراسم شهدای دولت و تهیه گزارش از موزه شهید باهنر برای معرفی این مکان به مردم دعوت به عمل می‌آید.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر‌ مورد توجه است، اظهار داشت: تبلیغات و فضاسازی میدانی، استفاده از فضای مجازی، ارسال پیامک مرتبط با سخنان شهیدان رجایی و باهنر به مدت سه روز و چاپ و توزیع پوستر قرار دارد.

انتهای پیام/۸۰۰۱/ق





برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای دولت در موزه شهید باهنرکرمان

منبع:فــارس
? برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای دولت در موزه شهید باهنرکرمان