برگزاری مانور بین‌دستگاهی روز ملی کاهش بلایای طبیعی در کرمان

مانور آمادگی بین‌دستگاهی روز ملی کاهش بلایای طبیعی، با هدف آگاهی‌بخشی در مخاطرات طبیعی و ارتقای سطح تاب‌آوری جامعه با حضور دستگاه‌های متولی برگزار شد. – اخبار استانها – به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مانور آمادگی بین‌دستگاهی روز ملی کاهش بلایای طبیعی، صبح امروز بیست و دوم مهرماه به مناسبت روز ملی «کاهش اثرات […]

مانور آمادگی بین‌دستگاهی روز ملی کاهش بلایای طبیعی، با هدف آگاهی‌بخشی در مخاطرات طبیعی و ارتقای سطح تاب‌آوری جامعه با حضور دستگاه‌های متولی برگزار شد.

– اخبار استانها –

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مانور آمادگی بین‌دستگاهی روز ملی کاهش بلایای طبیعی، صبح امروز بیست و دوم مهرماه به مناسبت روز ملی «کاهش اثرات بلایای طبیعی» با هدف آگاهی‌بخشی در مخاطرات طبیعی و ارتقای سطح تاب‌آوری جامعه با حضور دستگاه‌های متولی خدمت به مردم در بحران‌ها در کوه‌های مجموعه آبشار کرمان برگزار شد.

محسن تویسرکانی، شهردار کرمان با گرامیداشت روز ملی «کاهش اثرات بلایای طبیعی»، اظهار داشت: این مانور به‌منظور بالابردن سطح آمادگی جامعه، بین‌دستگاه‌های اجرایی و امدادی برگزار خواهد شد.

وی سوانح و بلایای طبیعی را یکی از مهمترین چالش‌های مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: سوانح و بلایای طبیعی از عمده مخاطراتی است که جوامع انسانی را تهدید می‌کند که باید با نگاه دانش‌محور، شهرهای خود را در برابر مخاطرات طبیعی، تا حد ممکن، مصونیت بخشیم.

شهردار کرمان استفاده از یافته‌های علمی، تجارب ملی و فراملی را ضروری دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا خسارت‌های جانی و مالی شهروندان را در برابر حوادث طبیعی مطابق با استانداردهای جهانی به حداقل ممکن، کاهش دهیم.

وی با تقدیر از همه کسانی که در حوزه کاهش اثرات بلایای طبیعی تلاش می‌کنند، بیان کرد: امیدوارم با همدلی و همکاری همه دستگاه‌های متولی، با سرعت‌ بخشیدن به توسعه پایدار و تقویت ساختارهای عمرانی، شهر کرمان را با سرعت هر چه بیشتر، به شهری مقاوم تبدیل کنیم.

محمود ایرانمنش، معاون خدمات‌شهری شهرداری کرمان، نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه ۲۰ تا ۲۵ مهرماه هفته کاهش بلایای طبیعی نامگذاری شده است، اظهار داشت: بیست و دوم مهرماه به طور مشخص روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی در ایران است.

وی با بیان اینکه استان کرمان یکی از استان‌هایی است که در سال‌های گذشته شاهد وقوع انواع اتفاقات، حوادث و بلایای طبیعی بوده است، بیان کرد: در این راستا و با توجه به هفته‌ای که در آن قرار داریم صبح امروز مانور آمادگی بین‌دستگاهی روز ملی کاهش بلایای طبیعی در کرمان برگزار شد.

معاون خدمات‌شهری شهرداری کرمان، با اشاره به اینکه این مانور بین دستگاه‌های متولی خدمت به مردم در بحران‌ها در کوه‌های مجموعه آبشار برگزار می‌شود، گفت: مانور برنامه‌ریزی‌ شده، مربوط به زلزله است و در آینده مانورهای سیل و سایر حوادث طبیعی برگزار خواهد شد.

وی آگاهی‌بخشی در مخاطرات طبیعی و ارتقای سطح تاب‌آوری جامعه را از اهداف مهم این مانور عنوان کرد و افزود: امیدواریم که بتوانیم با همدلی خدمت خوبی را در زمان نیاز به همشهری‌ها، هم‌استانی‌ها و در صورت نیاز به هم‌میهنان خود ارائه کنیم.

انتهای پیام/۵۱۱/




برگزاری مانور بین‌دستگاهی روز ملی کاهش بلایای طبیعی در کرمان

منبع: تسنــیم
? برگزاری مانور بین‌دستگاهی روز ملی کاهش بلایای طبیعی در کرمان