برگزاری رویداد ملی فناورانه کشاورزی در جنوب | اخبار استان کرمان

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان از برگزاری مرحله استانی رویداد ملی فناورانه کشاورزی دانش‌بنیان و بهره‌ور در جنوب کرمان خبر داد. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ احمد آئین در خصوص برگزاری مرحله استانی رویداد ملی فناورانه کشاورزی دانش‌بنیان و بهره‌ور در جنوب کرمان گفت: این […]




رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان از برگزاری مرحله استانی رویداد ملی فناورانه کشاورزی دانش‌بنیان و بهره‌ور در جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ احمد آئین در خصوص برگزاری مرحله استانی رویداد ملی فناورانه کشاورزی دانش‌بنیان و بهره‌ور در جنوب کرمان گفت: این رویداد ملی فراگیر است و همه حوزه‌های بخش کشاورزی را شامل می‌شود و اهداف آن بر مبنای حل چالش‌های راهبردی و مسئله محور است.

 
وی افزود: به مناسبت پنجاهمین سال تأسیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، این رویداد در سراسر کشور و مرحله استانی آن در جنوب کرمان در حال برگزاری است.
 
رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان مطرح کرد: مهم‌ترین هدف  رویداد فناور کشاورزی این است که ما به سمت دانش‌بنیان کردن کشاورزی کشور حرکت کنیم خصوصاً در جنوب استان کرمان، در بحث کشاورزی در کل کشور مباحث دانش‌بنیانی ضرورت بیش‌تری دارد که با بازتاب مؤثر در حال انجام است.
 
آئین بیان کرد: بر اساس رسالتی که ما داریم انتظار می‌رود با توجه به تعداد جوان‌ها، فارغ‌التحصیلان و اعضای نظام مهندسی کشاورزی که تعداد آن‌ها در جنوب استان کرمان زیاد است به این سمت سوق پیدا کنند.
 
وی تأکید کرد: قطعاً این جوان‌ها ایده‌های جدید و خوبی دارند، خوشبختانه در این رویداد ۲۴ ایده جدید دریافت شده است که از بین این‌ها تعداد ۶ ایده را داوران انتخاب کرده‌اند که در این رویداد ارائه شد و ۳ ایده برتر به مرحله ملی راه خواهد یافت.
 
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان اظهار کرد: این رویداد ملی همه حوزه‌های بخش کشاورزی، از منابع طبیعی تا دام و گلخانه‌ها تا باغات، همه تخصص‌ها و همه قسمت‌های کشاورزی را شامل می‌شود.
 
آئین تصریح کرد: انتظار می‌رود که در جنوب استان کرمان با این ظرفیت، پتانسیل، نیروی جوان و این تعداد فارغ‌التحصیل، تعداد شرکت‌کنندگان در رویداد بیش‌ از این باشد که لزوم اطلاع‌رسانی بیش‌تری را می‌طلبد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید در سال‌های آتی کار را ادامه دهیم و فارغ‌التحصیل‌ها و تولیدکننده‌های بیش‌تری را با این مقوله آشنا کنیم و قطعاً این افراد ایده‌های جدیدی دارند که می‌توانند در حوزه کشاورزی پذیرش شوند و منشأ خیر و برکت برای کشور باشند.
 
منبع: نذیر کرمان
 
انتهای خبر / فلاح


برگزاری رویداد ملی فناورانه کشاورزی در جنوب

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? برگزاری رویداد ملی فناورانه کشاورزی در جنوب