برگزاری جشنواره ملی نان در کرمان

به گزارش نذیر کرمان از کرمان امروز ۲۳ مهرماه با حضور محسن تویسر‌کانی شهردار کرمان نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع برگزاری دومین جشنواره ملی نان برگزار شد. دومین جشنواره ملی نان با هدف ارتقای سلامت مردم و معرفی کرمان در سطح ملی، از فردا سه شنبه ۲۴ مهر ماه به مدت ۴ روز […]


به گزارش نذیر کرمان از کرمان امروز ۲۳ مهرماه با حضور محسن تویسر‌کانی شهردار کرمان نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع برگزاری دومین جشنواره ملی نان برگزار شد.

دومین جشنواره ملی نان با هدف ارتقای سلامت مردم و معرفی کرمان در سطح ملی، از فردا سه شنبه ۲۴ مهر ماه به مدت ۴ روز در پارک مادر شهر کرمان برگزار می‌شود و در این دوره از جشنواره، ۲۷ استان از سراسر کشور حضور فعال دارند.

شهردار کرمان در نشست مطبوعاتی امروز به شناسایی ۲۰۰ نوع نان اشاره کرد و گفت: در جشنواره ملی نان که سال گذشته برگزار شد، بیش از ۸۰ درصد رضایتمندی را به دنبال داشته و برای امسال بودجه‌ای که پیش‌بینی می‌کنیم، حدود ۲ و نیم میلیارد تومان هزینه جشنواره است. 

وی در پاسخ به پیشنهاد خبرنگار درباره ایجاد نمایشگاه دائمی نان در کرمان، گفت: یکی از رسالت‌های شهرداری‌ها زدن تلنگر‌ها است، ولی ما در حوزه فرهنگ وظیفمان این است که به مردم موضوعات را بشناسانیم و ما از لحاظ تسهیل‌گری (تأمین زمین و مجوزات) در حوزه شهرداری حمایت می‌کنیم.

شهردار کرمان با اشاره به ۷۰۰ نانوای شهید بیان کرد: یادمان شهدای نانوا در این جشنواره برپا می‌شود و در این جشنواره در بخش تنور‌های هیزمی ۲۵ مجموعه و در بخش نانوا‌های سرزمینی ۹۵ مجموعه پخت نان مبادرت می‌کنند. 

تویسرکانی به حل مسئله ترافیک و پارکینگ اشاره کرد و گفت: در بازدید‌هایی که انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که بهترین مکان پارک مادر است؛ زیرا امسال بحث‌های امنیتی هم بود و چند معبر را اختصاص دادیم تا مشکل پارکینگ را حل کنیم. 

وی درباره بخش مردمی جشنواره افزود: نفس جشنواره با محوریت مردم است و وجود بخش‌های فرهنگی و هنری، کارناوال اجرای کودکان، دعوت از هنرمندان کشوری، جشن‌های شبانه همراه با تجلیل از نانوایان به ویژه نانوای ۱۰۵ ساله، برگزاری تور عکاسی و قصه‌های شادی در سطح شهر با محوریت مردم است. 

همچنین حسینی معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمان در این نشست گفت: در این جشنواره از نانوایانی که در اربعین حسینی، موکب‌داری‌ می‌کنند و زهرا اسدی (چریک پیر) نیز قدرانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جلسات ترافیک و شورای تأمین برای این جشنواره برگزار شده است، افزود: برای مستندنگاری با صدا و سیما، هماهنگی‌های لازم انجام شده و گروه‌های مستند حضور و استودیو صدا و سیما مستقر و از جشنواره مستند‌هایی تولید و در شبکه‌های مختلف پخش می‌شود.

وی با اشاره به حضور اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و معاون وزیر از مزایای برگزاری این جشنواره سخن گفت: یکی از بزرگ‌ترین اهداف این جشنواره ارتقای کیفیت نان و جایگاه نانوا است.

رستمی، دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی نان نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه باید در حوزه نان سالم فرهنگ‌سازی شود، گفت: در حوزه نان و سلامت، ۱۰ مجموعه نان کامل در استان کرمان را راه انداختیم. 

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین آورده دومین جشنواره ملی نان این است که قدیمی‌ترین نانوایی کشور را در کوهبنان ثبت ملی کنیم.

رستمی تصریح کرد: بالای ۲۰ نان سرزمینی در استان کرمان داریم که تاکنون ۷ نان کرمان ثبت ملی شده است.

انتهای پیام


برگزاری جشنواره ملی نان در کرمان

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? برگزاری جشنواره ملی نان در کرمان