بروکراسی چندلایه مهمترین مانع بر سر راه تولید است

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: بروکراسی چند لایه مهمترین مانع بر سر راه تولید است که برای تحقق شعار سال، نمایندگان مجلس باید قوانین را اصلاح کنند. منصور شکراللهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو در خصوص تبیین و تحلیل […]

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: بروکراسی چند لایه مهمترین مانع بر سر راه تولید است که برای تحقق شعار سال، نمایندگان مجلس باید قوانین را اصلاح کنند.

منصور شکراللهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو در خصوص تبیین و تحلیل شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر «مهارتورم و رشد تولید» گفت: مقام معظم رهبری امسال نیز حکیمانه با انتخاب شعار سال، راهبرد کلی کشور در سال ۱۴۰۲ را ترسیم نمودند. مسئله اقتصاد که از مهمترین دغدغه‌های مقام عظمای ولایت در چند ساله اخیر بوده است، از جمله موضوعاتی است که معظم له تلاش دارند تا با هدایت و حمایت از اقدامات دولت و بخش‌های دیگر نظام، تمامی ظرفیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی را هم جهت و همراستا نمایند.

 
وی با بیان اینکه شعار سال نشان می‌دهد که در حوزه اقتصادی نقطه ضعف وجود دارد، اظهار کرد: توجه معظم له به نقش سرمایه گذاری و عقب ماندگی کشور در این عرصه، نیز از جمله دیگر مواردی است که می بایست مجلس شورای اسلامی، حرکت جدی و عظیمی را در این عرصه آغاز نماید. چرا که یکی از مهمترین موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاری در کشور، وجود بروکراسی چند لایه در ساختار کشور است.
 
نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس با بیان اینکه مشکل اقتصاد با توجه به شعار سال با مهار تورم و رشد تولید میسر خواهد شد، تصریح کرد: جهش تولید اشتغال‌زا باید به مهار تورم تبدیل شود اما مهار تورم بدون رشد تولید مقدور نیست.
 
شکراللهی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت رشد تولید، اظهار کرد: یکی از مشکلات کلی در بحث اقتصاد دولتی است و شرکت های داخلی بزرگ باید به بخش خصوصی واگذار شود و دولت از حالت تصدی‌گری خارج شود.
 
نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان خاطر نشان کرد: یکی از بهترین گزینه‌های حمایت از شرکت‌های تولیدی بازار سرمایه است شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی تاسیس شد اما به علت اینکه تورم مهار نشده بود در سفره مردم این رشد تولید نشان داده نشد.
 
وی با تاکید بر اینکه شعار سال، شعار بسیار راهبردی است، گفت: دولت‌های‌ مختلف برای کنترل تورم راه‌های کوتاه مدت را اجرایی می کردند و حمایت از تولید مختص شرکت‌های دولتي بود که این‌ به صلاح نیست.اگر مهارتورم و رشد تولید باهم اتفاق بیفتد نتیجه آن در سفره مردم دیده می‌شود.
 
نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان با بیان اینکه نقشه راه را باید مجلس و دولت تعیین کنند و خود عامل باشند تا شعار محقق شود، اظهار کرد: دولت باید زمینه مشارکت مردم در بحث رشد تولید را فراهم کرده و مجلس نیز باید قانون‌گذاری در این زمینه را تسهیل کند.
 
وی در پایان افزود: امید است با تجمیع و همسو نمودن ظرفیت ها بتوانیم زندگی مردم را در سال ۱۴۰۲ به شرایطی به مراتب نسبت به گذشته بهتر تغییر دهیم.
 
انتهای خبر/پورحیدر 




بروکراسی چندلایه مهمترین مانع بر سر راه تولید است

منبع:آرمـان
? بروکراسی چندلایه مهمترین مانع بر سر راه تولید است