برنامه تامین ۴ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان گفت: سالی که گذشت ۳ هزار میلیارد ریال از محل منابع خودمان و با اختیارات سازمان صنایع کوچک، برای تامین زیرساخت واحدهای تولیدی و تحقق جهش تولید هزینه کردیم و امسال برنامه تامین ۴ هزار میلیارد ریال زیرساخت داریم. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حسین میجانی […]



مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان گفت: سالی که گذشت ۳ هزار میلیارد ریال از محل منابع خودمان و با اختیارات سازمان صنایع کوچک، برای تامین زیرساخت واحدهای تولیدی و تحقق جهش تولید هزینه کردیم و امسال برنامه تامین ۴ هزار میلیارد ریال زیرساخت داریم.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حسین میجانی در این زمینه کسری آب، برق، راه دسترسی و تصفیه‌خانه برای شهرک‌های صنعتی استان کرمان تامین شده است.
 

وی با بیان اینکه فقط در یک مورد ۵۰۰ میلیارد ریال روی بحث‌های زیست محیطی هزینه کردیم، اظهار کرد: در این پروژه تجهیزات مدول دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی کرمان دو خریداری شده که در آینده نزدیک آماده بهره‌برداری می‌شود.

ضرورت تخصیص اعتبارات استانی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان تاکید کرد: از مدیران عالی استان ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت‌های ۵۰ شهرک صنعتی استان کرمان درخواست کردیم زیرا بخش عمده جهش تولید مربوط به تامین زیرساخت، پرداخت تسهیلات و دعوت مردم برای مشارکت در تولید است.

میجانی ادامه داد: درست است که دولت به‌عنوان اولویت وظیفه تامین زیرساخت برای عامه مردم را برعهده دارد اما امیدواریم شهرک‌های صنعتی در سال‌های بعد مورد توجه بیشتر این منابع دولتی قرار گیرند.

وی ادامه داد: جهش تولید به‌معنای تامین زیرساخت است و نیاز به همکاری دستگاه‌های مرتبط با این حوزه‌ها داریم که باید براساس قانون در این بخش همکاری کنند؛ براساس قانون دستگاه‌های اجرایی بایستی تا ورودی شهرک‌های صنعتی زیرساخت‌ها را تامین کنند، ضمن آن‌که این دستگاه‌ها همکاری‌هایی داشتند.

ارتقای اشتغالزایی شهرک های صنعتی به ۴۰ هزار مورد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان عنوان کرد: ۳۵ هزار شغل پایدار در شهرک‌های صنعتی استان کرمان داریم که کم‌نظیر است.

وی ادامه داد: ما به‌راحتی و البته با مشارکت مردم می‌توانیم به ۴۰ هزار شغل افزایش برسیم.

میجانی گفت: برای تحقق این مهم باید ابتدا گره مشکلات واحدهای تولیدی را باز کنیم و به آن‌ها آب، برق، گاز و راه بدهیم که این موضوع وظیفه شهرک‌های صنعتی به‌تنهایی نیست، بلکه دستگاه‌ها باید مشارکت داشته باشند و اگر این اتفاق بیفتد ۵ هزار شغل در استان ایجاد می‌شود.

استان کرمان دارای ۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی است.

منبع: نذیر کرمان

انتهای خبر/م


برنامه تامین ۴ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت

منبع:آرمـان
? برنامه تامین ۴ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت