برطرف شدن تنش آبی رفسنجان با وارد مدار شدن مجدد ۳ حلقه چاه

نذیر کرمان/کرمان مدیر شرکت آبفای شهرستان رفسنجان گفت: سه حلقه چاه تامین آب رفسنجان که از مدار خارج شده بود، در کمترین زمان ممکن وارد مدار بهره‌برداری شد. حسین چرخ‌انداز شامگاه ۱۴ تیرماه در این رابطه اظهار کرد: در تاریخ ۱۲ تیر ماه سه حلقه چاه تامین آب شهر رفسنجان با دبی مجموع ۹۰ لیتر […]



نذیر کرمان/کرمان مدیر شرکت آبفای شهرستان رفسنجان گفت: سه حلقه چاه تامین آب رفسنجان که از مدار خارج شده بود، در کمترین زمان ممکن وارد مدار بهره‌برداری شد.

حسین چرخ‌انداز شامگاه ۱۴ تیرماه در این رابطه اظهار کرد: در تاریخ ۱۲ تیر ماه سه حلقه چاه تامین آب شهر رفسنجان با دبی مجموع ۹۰ لیتر بر ثانیه از مدار بهره‌برداری خارج شد.

وی افزود: دو حلقه از این چاه‌ها به علت سوختن پمپ و یک حلقه دیگر نیز به علت سرقت کابل از مدار خارج شدند که با تلاش بی‌وقفه همکاران شرکت آبفا رفسنجان، دو حلقه از چاه‌های فوق در همان روز و چاه سوم نیز در تاریخ ۱۳ تیر وارد مدار بهره‌بردای شد.

مدیرعامل شرکت آبفا رفسنجان در ادامه گفت: کم‌آبی به وجود آمده در شهر رفسنجان به این علت بوده که با رفع مشکل و با وارد مدار شدن مجدد سه حلقه چاه، تنش آبی ایجاد ‌شده برطرف می‌شود.

وی در ادامه بر ضرورت فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب و بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب توسط مردم در تمام فصول به ویژه تابستان تأکید کرد و گفت: اگر مردم فهیم رفسنجان فقط ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشند، تابستان امسال با کمترین مشکل سپری خواهد شد.

برخورد با دارندگان پمپ‌های آب غیرمجاز

چرخ انداز در ادامه با اشاره به برخورد قانونی با دارندگان پمپ‌های آب غیرمجاز، گفت: نصب مستقیم پمپ روی شبکه توزیع آب جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

وی یادآور شد: نصب پمپ غیرمجاز بر روی شبکه آبرسانی شهرها و روستاهای تحت پوشش منجر به کاهش شدید فشار، قطع آب و اختلال در امر آبرسانی عادلانه به مردم می‌شود که در این راستا شرکت آب و فاضلاب  شهرستان رفسنجان با مجوز قانونی از سوی مقام قضایی، با افرادی که تظاهر به استفاده ناصحیح از آب در شرایط فعلی می‌کنند و مشترکانی که اقدام به نصب پمپ مستقیم بر روی شبکه نموده‌اند، برخورد خواهد کرد.

مدیر شرکت آبفای رفسنجان بیان کرد: از ابتدای هفته جدید عملیات شناسایی و قطع انشعاب مشترکان متخلف آغاز می‌شود و همکاران آبفا با همراهی مأموران نیروی انتظامی ضمن رعایت موازین شرعی، قانونی و حقوق شهروندی، نسبت به شناسایی و قطع انشعاب آب اقدام کنند.

وی افزود: بدیهی است به محض اینکه مشترکان نسبت به جمع آوری پمپ مستقیم و نصب پمپ و مخزن ذخیره براساس استانداردهای تعریف شده اقدام کنند، انشعاب آب آنها دوباره وصل خواهد شد.

چرخ انداز در عین حال از شهروندان خواست: در صورت مشاهده پمپ‌های غیرمجاز، مراتب را به سامانه ارتباط با مشتریان آبفای استان کرمان (۱۲۲) اطلاع دهند.

انتهای پیام


برطرف شدن تنش آبی رفسنجان با وارد مدار شدن مجدد ۳ حلقه چاه

منبع: ایـسنا
? برطرف شدن تنش آبی رفسنجان با وارد مدار شدن مجدد ۳ حلقه چاه