بررسی و حل مشکلات شهرستان سیرجان

فت فتو/کرمان …….. به گزارش فت فتو، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در ابتدای سفر یک روزه خود به شهرستان سیرجان، به همراه نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، در جهادکشاورزی این شهرستان حضور یافت و به بررسی مسائل و مشکلات آن سازمان پرداخت و راهکارهای برای حل مشکلات‌شان […]

فت فتو/کرمان ……..

به گزارش فت فتو، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در ابتدای سفر یک روزه خود به شهرستان سیرجان، به همراه نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، در جهادکشاورزی این شهرستان حضور یافت و به بررسی مسائل و مشکلات آن سازمان پرداخت و راهکارهای برای حل مشکلات‌شان ارائه داد.

در این بازدید مطرح شد: باتوجه به حجم فعالیت‌ها و پروژه های جهادکشاورزی در مباحث امنیت غذایی و وجود ساختمان‌های متعدد در سطح مدیریت شهرستان و واحدهای تابعه در سطح دهستان‌ها، مقرر شد اعتبار تعمیر و تجهیز ساختمان‌های اداری به نحو مطلوب افزایش و همچنین پیگیری لازم جهت اخذ مجوز ماده ۲۳ برای ایجاد و ساخت ساختمان اداری در شهرستان اقدام لازم از طریق دستگاه اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گیرد.

بازدید از طرح اضطراری تامین کمبود آب مجتمع روستایی حومه شمالی سیرجان گام بعدی رودری در سیرجان بود.

برپایه این گزارش، این پروژه شامل؛ حفر و تجهیز یک حلقه چاه، احداث خط انتقال آب به طول ۱۵۰۰ متر، احداث خط انتقال برق، احداث مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی ذخیره، احداث و نصب سامانه ارتقای کیفی آب است.

شایان ذکراست، این پروژه اضطراری به‌منظور جبران کمبود ۳۰ لیتر در ثانیه در حال اجراست که از ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد هزینه اجرای آن حدود ۱۱۵ میلیارد ریال آن پرداخت شده است و در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش فت فتو، به دلیل رفع مشکل فعلی با استفاده از ظرفیت مخازن قبلی، فعلا ظرفیت تامین شده در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

گفتنی است این پروژه مشکل آب شرب ۸ هزار و ۵۰۰ خانوار را حل می‌کند.

بازدید از پروژه کانون پرورش فکری که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مقصد بعدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان و نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای بود.

انبار امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان مقصد بعدی بازدیدها بود.

به گزارش فت فتو، باتوجه به اینکه انبار امدادی فعلی این جمعیت بسیار کوچک و در مرکز شهر واقع و غیراستاندارد است و قدمت آن به بیش از ۳۰ سال برمی‌گردد، لذا جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان بر حسب نیاز و موقعیت شهرستان که دومین شهر بزرگ استان و همجوار بودن و معین دو استان در زمان حوادث است، تصمیم به احداث پایگاه پشتیبانی امدادی و اخذ مجوز هفت هکتار زمین جهت ساخت پدهلی کوپتر_انبارهلی امدادی و مرکز آموزش امدادی در شرق شهرستان از سال ۱۳۹۰ گرفته شده است.

تاکنون حصارکشی پایگاه مذکور و یک باب سوله با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد با اعتبار جمعیت هلال احمر و تملک دارایی استان انجام شده اسن که نیاز مبرم به تکمیل سوله مذکور و اخذ اعتبارات آب و برق و ساخت ساختمان سرایداری و نگهبانی می‌باشد تا انبار امدادی به بیرون از شهر منتقل کنند.

ساختمان ستاد نیروی انتظامی دارای هزار و ۸۰۰ متر زیربنا که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مقصد بعدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان و نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی بود.

برپایه این گزارش، تاکنون حدود ۳.۵ میلیارد تومان برای احداث این ستاد اعتبار تخصیص داده شده و برای تکمیل آن ۵ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

درمانگاه خیریه حضرت زینب و ساختمان راهداری شهرستان سیرجان نیز مورد بازدید قرار گرفت.

در دیدار با خانواده شهید اسحاق یعقوبی، تخصیص اعتبار برای بهسازی و بازسازی گلزار شهدای این شهرستان از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان درخواست شد.

به گزارش فت فتو، شهید اسحاق یعقوبی در اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل شد.




بررسی و حل مشکلات شهرستان سیرجان

منبع: ایـسنا
? بررسی و حل مشکلات شهرستان سیرجان