بررسی واگذاری مالکیت کاروانسرای جر به سرمایه‌گذار

در ادامه پیگیری‌های مربوط به پنل تخصصی گردشگری آیدکس ۲۰۲۴ نشست بررسی مالکیت کاروانسرای جر جهت واگذاری به سرمایه‌گذار برگزار شد. به گزارش گروه اقنصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، سید مهدی طبیب‌زاده گفت: هدف ما تبدیل کرمان به یک مقصد گردشگری […]



در ادامه پیگیری‌های مربوط به پنل تخصصی گردشگری آیدکس ۲۰۲۴ نشست بررسی مالکیت کاروانسرای جر جهت واگذاری به سرمایه‌گذار برگزار شد.

به گزارش گروه اقنصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، سید مهدی طبیب‌زاده گفت: هدف ما تبدیل کرمان به یک مقصد گردشگری است نه اینکه ضلعی از اضلاع گردشگری مطرح شود که تحقق این مهم الزاماتی نیاز دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه در بافت قدیم شهر کرمان بیش از ۳۰ اثر تاریخی وجود دارد، افزود: بازدید از مجموعه‌های گردشگری این منطقه براحتی می‌تواند برنامه سه روز گردشگران را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: هفته آینده نشستی در تهران با سرمایه‌گذار طرح کاروانسرای جر برگزار خواهد شد و در صورتی که این نشست با موفقیت پیش رود، نهضت جدیدی برای بازسازی مجموعه‌های این منطقه ایجاد خواهد شد.

طبیب‌زاده، تصریح کرد: گاهی طولانی شدن برخی پروژه‌ها مانند صاروج پارس دیدگاه سرمایه‌گذاران را نسبت به سرمایه‌گذاری در کرمان تغییر می‌دهد که باید در طرح‌های جدید، سرعت بخشیدن به فرایند سرمایه‌گذاری با جدیت دنبال شود.

رئیس اتاق کرمان گفت: اتاق کرمان سرمایه‌گذاران را شناسایی و از آنها برای بازدید و برگزاری نشست‌های متعدد میزبانی می‌کند و در مقابل این انتظار وجود دارد که از این سرمایه‌گذاری‌ها در راستای رسیدن به توسعه پایدار استان حمایت شود.

شهردار کرمان: کارها لاک‌پشتی پیش می‌رود

در ادامه این نشست شهردار کرمان با اشاره به اینکه تحولی در سرمایه‌گذاری‌ها ایجاد شده است، گفت: یکسری ایرادها در شهر و استان ما وجود دارد که کارها به صورت لاک‌پشتی پیش می‌روند که برگرفته از عدم اهتمام مجموعه‌ها از گذشته تاکنون بوده است.

محسن تویسرکانی افزود: امیدواریم این دوره گذار را پشت سر بگذاریم و دوباره شروع کنیم که به نظر می‌رسد بعضی از مسایل در حال تغییر است و می‌توان تحول خوبی ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری‌ها باید همه مجموعه‌های مرتبط از طرح‌ها حمایت کنند و مانع‌تراشی نکنند.

تویسرکانی ادامه داد: در قدم اول باید در استان اعلام شود که سند واگذاری شهرداری به سرمایه‌گذاران معادل سند تک برگ است تا بتوان اعتماد بیشتر سرمایه‌گذاران را جلب کرد.

شایان ذکر است در این نشست مصوب شد که شهرداری کرمان وضعیت ملک مورد بحث را بررسی و بستر سرمایه‌گذاری را فراهم کند و همچنین پیشنهادات، تسهیلات، خدمات و امتیازاتی که می‌تواند به سرمایه‌گذار در قبال بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری ارایه دهد، را آماده کند.

در ادامه نیز نحوه واگذاری ملک به سرمایه‌گذار و نحوه تملک ملک مورد بررسی و‌ تصمیم‌گیری نهایی قرار گرفت.

همچنین شهرداری و استانداری متعهد شدند در قالب مدیریت یکپارچه، روند اجرای طرح برای سرمایه‌گذاری را تسهیل کنند.

انتهای خبر/ طهماسبی


بررسی واگذاری مالکیت کاروانسرای جر به سرمایه‌گذار

منبع:آرمـان
? بررسی واگذاری مالکیت کاروانسرای جر به سرمایه‌گذار