بررسی مجموعه مثل ابراهیم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در کرمان

کرمان- حوزه هنری کرمان اخیرا مجموعه پوسترهایی با عنوان مثل ابراهیم را در فضای مجازی منتشر کرده است، این نخستین بار نیست که چنین مجموعه خلاقانه ای توسط این سازمان تهیه و منتشر می شود. نذیر کرمان، گروه استان‌ها؛ در مدیریت جهانی، قدرت خلق تصویر بسیار مهم تلقی و بیان می‌شود که گاهی یک تصویر […]


کرمان- حوزه هنری کرمان اخیرا مجموعه پوسترهایی با عنوان مثل ابراهیم را در فضای مجازی منتشر کرده است، این نخستین بار نیست که چنین مجموعه خلاقانه ای توسط این سازمان تهیه و منتشر می شود.

نذیر کرمان، گروه استان‌ها؛ در مدیریت جهانی، قدرت خلق تصویر بسیار مهم تلقی و بیان می‌شود که گاهی یک تصویر به‌اندازه چندین صفحه متن، به مخاطب اطلاعات می‌دهد.

از آنجا که بعضاً یک تصویر ارزش هزاران کلمه را دارد، با خلق یک تصویر می‌توان ذهن مخاطب را راهنمایی و جهت دهی کرده و با پرهیز از گزافه گویی، در کوتاه‌ترین زمان بیشترین بازدهی را ایجاد کرد.

امروزه که اذهان مخاطبان در فضای حقیقی و مجازی درگیر موضوعات متعدد شده است، بهترین شیوه برای تأثیرگذاری تولید آثار مصور و متون کوتاه است تا هم از حوصله افراد خارج نشده و هم بیشترین تأثیرگذاری حاصل شود.

حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان در سال‌های گذشته با تولید آثار خلاقانه، توانسته گام‌های مثبتی در راستای فرهنگ سازی و جلب سلیقه مخاطبان داشته باشد.

در سال ۱۳۹۹ معاون هنری حوزه هنری کشور از عوامل ساخت مجموعه پوستر فقط برای خدا که توسط حوزه هنری کرمان تولید و منتشر شده بود، تقدیر به عمل آورد.

طبق گفته او، این مجموعه در بزرگترین فرهنگسرای سوریه به نمایش گذاشته شده است.

مجموعه فقط برای خدا، به زبان‌های عربی، انگلیسی، اردو، ترکی استانبولی و روسی اسپانیولی ترجمه و در اختیار علاقه‌مندان به سیدالشهدای مقاومت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سرتاسر جهان قرار گرفت.

مجموعه مثل ابراهیم با هدف کمک به انتخاب اصلح منتشر شد

امین زاده تقی مسئول واحد تجسمی حوزه هنری کرمان در گفتگو با نذیر کرمان، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته در حوزه هنری کرمان مجموعه پوسترهایی با عنوان فقط برای خدا، مثل خودش و… طراحی و منتشر شده است.

وی افزود: در این پوسترها به بیان ویژگی‌های شخصیتی و خاطراتی از شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید پورجعفری، شهید بهشتی، شهید حقانی و … پرداخته شده است.

مسئول واحد تجسمی حوزه هنری کرمان گفت: خوشبختانه مجموعه پوسترهای قبلی با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مواجه شده‌اند.

زاده تقی سپس در خصوص تولید مجموعه پوستر مثل ابراهیم، اشاره و تصریح کرد: در این رابطه ابتدا خاطرات شهید آیت الله رئیسی، سید شهیدان خدمت جمع آوری شده و سپس تصویرسازی انجام شد.

وی افزود: خاطرات شهید جمهور توسط علیرضا اسلامی مسئول دفتر پایداری حوزه هنری کرمان، به مدت دو هفته گردآوری شد.

زاده تقی بیان کرد: در مجموع ۸ خاطره در موضوعاتی همچون شجاعت، اقتدار، دلسوزی، اخلاق مداری، خستگی ناپذیری و … انتخاب و سپس طراحی و تصویر سازی انجام شد.

مسئول واحد تجسمی حوزه هنری کرمان گفت: باتوجه به اینکه قصد داشتیم موضوعات متفاوتی انتخاب شود، به همین دلیل مثلاً از بین خاطرات مختلف در خصوص خستگی ناپذیری یک موضوع انتخاب شد.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه در پوسترهای مثل ابراهیم، در بحث دلسوزی، ضمن بیان خاطره کوتاهی از شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی، تاکید شده است که رئیس جمهور باید مثل ابراهیم دلسوز باشد.

photo_2024-06-22_21-45-49.jpg

زاده تقی تاکید کرد: هدف ما این بود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، یکسری ملاک‌های شخصیتی و مدیریتی شهید رئیسی را به تصویر کشیده و در اختیار مردم قرار دهیم.

مسئول واحد تجسمی حوزه هنری کرمان ادامه داد: طراحی و انتشار مجموعه پوستر مثل ابراهیم، با هدف کمک به انتخاب اصلح انجام گرفته است.

وی افزود: دیدگاه ما این است که چنانچه مردم با این تصاویر و ویژگی‌ها بیشتر آشنا شوند، می‌توانند جهت انتخاب رئیس دولت چهاردهم، گزینه مناسب‌تری را مدنظر قرار دهند.

زاده تقی تاکید کرد: تلاش ما بر این است تا در مواقع حساس کشور، ضمن فرهنگ سازی، زمینه‌ای را فراهم کنیم تا مردم از خاطرات شهدا مدد بگیرند و شهدا نیز کمک کنند تا انتخاب اصلح و شایسته انجام گیرد.

photo_2024-06-22_20-28-39.jpg

مسئول واحد تجسمی حوزه هنری کرمان یادآور شد: مجموعه تصاویر مثل ابراهیم، اکنون در فضای مجازی منتشر شده و فایل با کیفیت pdf نیز برای چاپ در کانال ایتا و بله حوزه هنری کرمان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: تاکنون امور فرهنگی و اجتماعی مترو تهران و همچنین حرم مطهر رضوی، فایل با کیفیت پوسترهای مثل ابراهیم را جهت چاپ درخواست کرده‌اند.

مجموعه مثل ابراهیم به سلوک شهید رئیسی می‌پردازد

علیرضا اسلامی مسئول دفتر پایداری حوزه هنری کرمان نیز در گفتگو با نذیر کرمان اظهار کرد: در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهلمین روز عروج شهدای خدمت، مجموعه پوستر مثل ابراهیم میهمان نگاه مردم شد.

وی افزود: مجموعه مثل ابراهیم جهت گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور محبوب شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین معرفی سلوک شخصیتی و مدیریتی ایشان تهیه و تولید شده است.

اسلامی تاکید کرد: باتوجه به اینکه در تولید این آثار باید به خاطرات متقن دست می‌یافتیم، از این رو برنامه‌های مختلف تلویزیونی و متونی از منابع مطمئن در فضای مجازی بررسی و مطالب زیادی جمع آوری شد.

مسئول دفتر پایداری حوزه هنری کرمان گفت: بعد از جمع آوری، خاطرات در اختیار نویسنده قرار گرفت و تبدیل به روایت‌های کوتاه شد.

photo_2024-06-22_20-28-31.jpg

اسلامی افزود: سعی شده است همه ابعاد شخصیتی و کاری شهید رئیسی مد نظر قرار گیرد تا معرفی کاملی از ایشان ارائه شود.

وی یادآور شد: مجموعه پوستر مثل ابراهیم به نویسندگی زهره نمازیان، گردآوری علیرضا اسلامی، طراحی علیرضا باقری و مدیریت تولید امین زاده تقی انجام شده است.

مسئول دفتر پایداری حوزه هنری کرمان بیان کرد: این مجموعه به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان و با مشارکت و همراهی روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و متنا استان کرمان تولید شده است.

همکاری در مجموعه مثل ابراهیم مرهمی بر بی قراری‌ها بود

زهره نمازیان نویسنده مجموعه مثل ابراهیم نیز در گفتگو باخبرنگار مهر اظهار کرد: حقیقتاً تولید این مجموعه نوعی رزق و روزی برای من بود.

وی درخصوص انگیزه شخصی خود بیان کرد: از لحظه‌ای که خبر فرود سخت آیت الله رئیسی منتشر و تا زمانی که شهادت ایشان و هیئت همراهشان تائید شد من اصلاً نخوابیده بودم.

این نویسنده کرمانی افزود: در این مدت مدام کلمات را سر هم کرده و می‌نوشتم و با وجود اینکه داغی سنگین و فشار روحی زیادی را تحمل می‌کردم اما با دوستانم روایت‌های مرتبط با ایشان را می‌نوشتیم.

photo_2024-06-22_20-28-42.jpg

نمازیان تاکید کرد: همکاری در تولید مجموعه مثل ابراهیم درواقع مرهمی بر بی قراری‌های من بود.

نویسنده مجموعه مثل ابراهیم ادامه داد: بایستی کاری می‌کردم تا دلم آرام بگیرد و بگویم من هم قدمی برای شهید جمهور برداشته‌ام.

وی گفت: در طول کار پیرامون مجموعه مثل ابراهیم و تمام لحظه لحظه‌هایی که بایستی فرزند یک و نیم ساله‌ام را می‌خواباندم تا بتوانم تمرکز کرده و متون را تنظیم و اصلاح کنم، همه جزئیات برایم قابل تأمل و هیجان انگیز بود.

نمازیان با اشاره به اینکه از اعتماد حوزه هنری کرمان بسیار خرسندم، یادآور شد: اوج افتخار من این است که نویسنده مطالبی برای آیت الله رئیسی، سید شهیدان خدمت بوده‌ام.

وی سپس در رابطه با همکاری خود جهت تولید مجموعه مثل ابراهیم، اظهار کرد: بعد از شهادت آیت الله رئیسی در حد توان در مورد ایشان قلم می‌زدم اما پیشنهاد مجموعه مثل ابراهیم برای من مانند یک رزق بزرگ بود که خداوند نصیبم کرد.

نویسنده مجموعه مثل ابراهیم بیان کرد: در ابتدای کار حدود ۸ تا ۹ ساعت وقت گذاشتم و در فضای مجازی، سایت‌ها، گروه‌ها و کانال‌های متعدد بدنبال خاطرات شفاهی ایشان گشتم.

وی تصریح کرد: کلیپ‌ها و تصاویر متعدد را تک تک تماشا و یکسری کلید واژه‌ها مانند خستگی ناپذیری، تلاش و نکات بارز شخصیتی ایشان را دنبال کردم.

photo_2024-06-22_20-28-40.jpg

این نویسنده کرمانی گفت: در این میان متوجه شدم در همه کلیپ‌ها نکات مشترکی مانند مردمی بودن، اخلاق مداری، خستگی ناپذیری تکرار می‌شد و این کار را سخت‌تر می‌کرد چراکه ما بدنبال تنوع در موضوعات بودیم.

نمازیان عنوان کرد: آیت الله رئیسی درواقع برای خود دنیایی ساخته بودند که از مرکز آن، به هر سمتی که می‌رفتند همه این نکات را با خود به همراه داشتند.

وی با اشاره به اینکه از بین مطالب، خاطرات زیادی انتخاب و نوشته شد، گفت: مطالب بایستی کوتاه و در قالب فرم مد نظر بوده و در عین حال بتواند مفهوم را به مخاطب منتقل کرده و شهید رئیسی را کاملاً نشان دهد.

نمازیان خاطرنشان کرد: درنهایت رفت و آمد زیادی انجام و با لطف خداوند، خاطرات از بین مطالب انتخاب و به مرحله تصویرسازی رسید و اکنون در اختیار مردم قرار گرفته است.

کد خبر ۶۱۴۸۴۳۷


بررسی مجموعه مثل ابراهیم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در کرمان

منبع: مــهر
? بررسی مجموعه مثل ابراهیم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در کرمان