برداشت بی‌رویه شن‌های روان گردشگری زرند را تهدید می‌کند

کرمان – فت فتو – مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند با اشاره به برداشت بی‌رویه از شن‌های روان و ریگزارهای منطقه دهزوئیه این شهرستان گفت: تداوم این این مشکل گردشگری روستایی این منطقه را تهدید می‌کند. به گزارش روز پنجشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری […]

کرمانفت فتو – مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند با اشاره به برداشت بی‌رویه از شن‌های روان و ریگزارهای منطقه دهزوئیه این شهرستان گفت: تداوم این این مشکل گردشگری روستایی این منطقه را تهدید می‌کند.

به گزارش روز پنجشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، محمد اسلامی در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال با اشاره به تاکید دادستان این شهرستان بر صادر نشدن مجوز برداشت شن‌های روان منطقه‌ دهزوئیه افزود: باید با تعامل و همکاری جهاد کشاورزی این شهرستان منافع شهروندان را در بخش گردشگری روستایی مورد توجه قرار داد و از نابودی منطقه‌ بکر و زیبای ریگزارهای دهزوئیه پیشگیری کرد.

وی تاکید کرد: هزاران سال طول می‌کشد تا چنین جاذبه‌هایی شکل گیرد و این خودخواهی است که عده‌ای نسبت به این ریگزارها نگاه منفعت‌طلبانه داشته باشند و به دنبال سود از محل فروش این شن‌ها باشند در حالی که می‌توان با استقرار کمپ‌های گردشگری از محل این جاذبه طبیعی صدها شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرد و موجب جذب گردشگران داخلی و خارجی شد.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته به‌دلیل وقوع بلایای طبیعی و در ادواری نیز به دلیل ناآگاهی برخی از افراد تعدادی از آثار تاریخی که به ‌نوعی حقوق بیت‌المال این شهرستان نیز محسوب می‌شدند از بین رفته و زرند از منافع وجود این آثار بی‌بهره شده است.

وی اظهار داشت: شهرستان زرند در زمینه وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار غنی است که با توجه به این موضوع باید شرایط برای ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای استفاده مطلوب از این منابع خدادای به‌وجود آید تا تمامی اقشار جامعه از وجود این جاذبه‌ها بهره‌مند شوند.

اسلامی ضمن قدردانی از توجه دستگاه قضایی شهرستان زرند نسبت به بخش گردشگری خاطرنشان کرد: رویکرد این دستگاه در کنار دستگاه‌های اجرایی و سایر ارگان‌ها موجب شده طی سالهای اخیر در بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم که سرمایه‌گذاری‌های بخش گردشگری دلیلی براین ادعا است.

شهرستان زرند در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.




برداشت بی‌رویه شن‌های روان گردشگری زرند را تهدید می‌کند

منبع: ایرنـا
? برداشت بی‌رویه شن‌های روان گردشگری زرند را تهدید می‌کند