برخی تنها نام پزشک را یدک می‌کشند | اخبار استان کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: انتهای خدمت پزشکی باید رضایت‌مندی بیماران باشد؛ مناسب نیست که برخی تنها نام پزشک را یدک می‌کشند. مهدی احمدی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «نذیر کرمان» اظهار کرد: اینجانب سال ۱۳۷۷ از رشته پزشکی فارغ‌التحصیل و در روستای نودژ از توابع شهرستان کهنوج طرح پزشکی خود را گذرانده […]



رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: انتهای خدمت پزشکی باید رضایت‌مندی بیماران باشد؛ مناسب نیست که برخی تنها نام پزشک را یدک می‌کشند.

مهدی احمدی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «نذیر کرمان» اظهار کرد: اینجانب سال ۱۳۷۷ از رشته پزشکی فارغ‌التحصیل و در روستای نودژ از توابع شهرستان کهنوج طرح پزشکی خود را گذرانده و سپس در رشته بیهوشی و فلوشیپ مراقبت‌های ویژه تحصیل خود را ادامه داده و از سال ۱۳۸۸ در دانشگاه علوم پزشکی کرمان مشغول به خدمت شدم. 

وی با بیان اینکه هدف من از انتخاب رشته پزشکی خدمت، حل مشکل و جذابیت آن بود، افزود: دوست‌داران چنین دیدگاهی می‌توانند به راحتی از این مرحله عبور و به مردم خدمت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: بزرگ‌ترین دغدغه، مشکلات حل نشده‌ است، با توجه به اهمیت حل مشکلات زمینه تحقیقات‌ در این حوزه فراهم شده، به‌عنوان مثال عفونت بیمارستانی و مقاومت باکتری‌ها نسبت به آنتی‌‌بیوتیک که بیماران در بخش ICU با آن روبه‌رو هستند، باعث مرگ و میر بسیاری شده اما علم پاسخی برای حل آن‌ ندارد؛ چنین مسائلی به‌عنوان یک معضل در علم پزشکی شناخته می‌شوند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اهمیت مدیریت شغل و زندگی عنوان کرد: همه افراد باید خود را با شرایط موجود منطبق کنند و زندگی شخصی خود را به گونه‌ای مدیریت کنند که باعث تاثیر زندگی روزمره و شغل بر یک‌دیگر و یا آسیب رسیدن به هر کدام از آن‌ها نشود.

 وی ضمن توصیه به علاقه‌مندان رشته پزشکی و دانشجویانی که در ابتدای این راه هستند، ابراز کرد این افراد حتماً با مطالعه و دید باز رشته پزشکی را انتخاب کنند، زیرا جنبه خدمت‌رسانی که در این کار خدا و مردم را راضی می‌کند بیش‌تر از اعتبار اجتماعی یا منبع درآمد آن اهمیت دارد؛ انتهای این مسیر باید رضایت‌مندی بیمارانی که به آن‌ها خدمت کرده‌اند، باشد؛ مناسب نیست که برخی تنها نام پزشک را یدک می‌کشند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان چند نکته به همکاران خود توصیه کرد: پزشکان با مردم مهربان برخورد کنند و برای شنیدن صحبت‌ بیماران و نیز توضیح در خصوص بیماری، نوع مراقبت و درمان وقت داشته باشند؛ در علم پزشکی خود را به‌روز نگه دارند تا بیش‌ترین خدمات را ارائه دهند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: مردم در بحث درمان به‌طور مداوم پزشک خود را تغییر ندهند چراکه باعث سردرگمی و مصرف چند نمونه دارو می‌شود، ممکن است این موضوع روند درمان را دچار مشکل کند، بیماران پس از تحقیق توسط یک پزشک حازق درمان خود را ادامه دهند.

وی در پایان ضمن تبریک روز پزشک خاطرنشان کرد: این روز را به همکاران محترم و عزیز تبریک می‌گویم و خدا را شکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار ما قرار داد تا بتوانیم واسطه فیض خداوند از نظر درمان بیماران روی زمین باشیم.

انتهای خبر/ن
 


برخی تنها نام پزشک را یدک می‌کشند

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? برخی تنها نام پزشک را یدک می‌کشند