برخی از مسئولان باور جنگ اقتصادی را ندارند/ امروز جامعه به اتحاد و امیدواری نیاز دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین تارم امام جمعه جیرفت گفت: در حال جنگ اقتصادی هستیم و متاسفانه برخی از مسئولان باور جنگ اقتصادی را ندارند. به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «راه‌آرمان» آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در سراسر استان کرمان برگزار شد. امام جمعه موقت کرمان: استقامت در راه دین‌داری باعث رستگاری است حجت‌الاسلام محمد صباحی […]

حجت‌الاسلام و المسلمین تارم امام جمعه جیرفت گفت: در حال جنگ اقتصادی هستیم و متاسفانه برخی از مسئولان باور جنگ اقتصادی را ندارند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «راه‌آرمان» آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در سراسر استان کرمان برگزار شد.

امام جمعه موقت کرمان: استقامت در راه دین‌داری باعث رستگاری است

حجت‌الاسلام محمد صباحی امام جمعه موقت امروز کرمان در مصلی بزرگ امام علی(ع) بعد از  توصیه همگان به رعایت تقوا با اشاره به سالروز میلاد با سعادت امام عصر گفت: افضل اعمال یک انسان انتظار فرج است و در این مورد آیات و روایات متعددی از ائمه اطهار بیان شده است.

محمد صباحی تصریح کرد: ما وظیفه داریم معرفت خود را نسبت به امام زمانمان افزایش بدهیم و به این درک برسیم که امام غایب شاهد و ناظر اعمال ماست.

خطیب موقت جمعه کرمان با اشاره به دعای پیامبر در مورد دیدار برادران خود در آخرت گفت: برادران من دینداران آخرالزمان هستند که برای باقی ماندن در دین خود مشقت زیادی را متحمل می‌شوند.

وی با بیان اینکه ثابت قدم ماندن در دین خدا باعث رستگاری می‌شود گفت: در دینداری خود استقامت داشته باشید چرا که استقامت در این راه و تحمل مشقت‌ها باعث رشد و رستگاری می‌شود.

خطیب جمعه امروز کرمان با اشاره به نقش هدایتگری شهدا گفت: شهدا هدایتگر جامعه و یاری‌گر دین خدا هستند و این باعث شده است که همچون ستاره‌ای در جامعه بدرخشند.

امام جمعه جازموریان: به دست گرفتن قدرت ارزی راه حل مقابله با جنگ ترکیبی است

حجت الاسلام کاظم صادقی خطیب جمعه جازموریان در خطبه های نماز جمعه این هفته  به جنگ ترکیبی دشمن اشاره کرد و گفت: یکی از نگرانی‌های امروز، وضعیت اقتصادی است آن هم در میان جنگ ترکیبی که سهم عظیمی از آن دشمن است اما مسئولان کوتاهی نکنند.

وی تصریح کرد: بهترین راه‌حل با جنگ ترکیبی این است که دولت باید قدرت ارزی را خود بر عهده بگیرد و در عرصه ارزی تصدی‌گری کند تا دست دلالان قطع شود.

حجت‌الاسلام صادقی ادامه داد: همچنین محور تجارت و تبادلات با کشورهای دیگر از ارزهای خودشان استفاده کنند تا دلار حذف شود و از همه مهمتر توجه به اقتصاد مقاومتی است که راه علاج مشکلات امروزه ما است.

خطیب جمعه جازموریان عنوان کرد: منطقه جازموریان در بسیاری از مسائل مشکل دارد و حل این مشکلات تلاش دو چندان مسئولان را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های احتمالی پیش رو برای کشاورزان، ناوگان حمل و نقل برداشت محصولات کشاورزی است که مسئولان باید چاره اندیشی کنند تا مردم ولی نعمت تان ما دچار مشکل نشوند و دست رنج شان تباه نشود.

حجت‌الاسلام صادقی تصریح کرد: در حوزه شهری از شهردار خواستاریم با توجه به در پیش بودن عید نوروز، در ایام عید وجهه شهر را زیبا جلوه دهند.

امام جمعه موقت ریگان: دشمن با تحریف به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی است

حجت الاسلام روح الله عباس‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان با بیان اینکه دشمن با تحریف به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی است، اظهار کرد: در حماسه ۲۲ بهمن امسال بالغ بر ۲۰ میلیون نفر شرکت و از انقلاب خودشان دفاع کردند.

امام جمعه موقت ریگان افزود: دشمنان در رسانه‌هایشان این خیل عظیم مردم ایران در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲بهمن را کم رنگ جلوه دادند.

وی تصریح کرد: کار دشمن تحریف است و دشمنان ایران واقعيت را نشان نمی‌دهند.

عباس‌زاده خطاب به کشورهای غربی، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در ۴۴ سال گذشته نشان داده است که مدافع حقوق زنان است.

امام جمعه جیرفت گفت: برخی از مسئولان باور جنگ اقتصادی را ندارند

حجت‌الاسلام و المسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نمازجمعه، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، تبریک ولادت امام زمان (عج) روز سربازان گمنام امام زمان (عج) و ولادت حضرت علی اکبر (ع) روز جوان، گفت: به دوران غیبت امام زمان (عج) از دو منظر روشنایی و تاریکی می‌توان نگاه کرد و مطابق روایات، دوران غیبت، دوران نورانی و به شکوفایی و کمال رسیدن عقل، اخلاق و معنویت بشریت است که نهایت کمال در زمان حضور امام زمان (عج) محقق می‌شود و زمینه تحقق آن در زمان غیبت، اتفاق می‌افتد.

امام جمعه جیرفت افزود: روز و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) را وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه و جامعه اطلاعاتی و امنیتی کشور تبریک می‌گویم و امنیت کنونی کشور به برکت تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) است که بواسطه اشراف اطلاعاتی و شایستگی آنهاست.

خطیب نمازجمعه جیرفت بیان کرد: جوانان ایرانی در زمینه‌های پزشکی، صنایع مهندسی و … در سایه تحریم، توانستند با علم و تعهد خدمات ارزنده‌ای به مردم ایران و جهان ارائه بدهند و جوان پرکاربردترین واژه‌ بیانیه گام دوم انقلاب است و جوان باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد زیرا رهبری توجه خاصی به جوانان دارند.

وی با بیان اینکه در حال جنگ اقتصادی هستیم و متاسفانه برخی از مسئولان باور جنگ اقتصادی را ندارند، بیان کرد: آمریکا با برنامه‌های اوایل مهر امسال برای از پای درآورد نظام برنامه‌ریزی کرده بود ولی با عنایت خدا، توجهات امام زمان (عج)، رهنمودهای رهبری (مدظله العالی) و اقدامات مردم، نقشه آنها را نقش بر آب شد و الان با تمام توان با جنگ اقتصادی وارد عمل شدند.

حجت‌الاسلام تارم اظهار کرد: تلاطم‌های ارزی اخیر، برنامه حساب شده دشمن، با هدف بهم ریختن اوضاع مملکت و مأیوس کردن مردم از ارزش‌ها است، پس همه مسئولان باید سیاست‌هایی که باعث گران شدن ارز می‌شود، را حذف کنند.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: ملت بابصیرت ایران در ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن امسال، پاسخ دشمن را دادند و دشمن درصدد انتقام گرفتن از زنان و دختران این جامعه است زیرا دختران این کشور با او همراهی نکردند.

وی تصریح کرد: از مسئولان مربوطه می‌خواهیم که مسمومیت‌های اخیر در مدارس را با جدیت بررسی کنند و ضمن محاکمه عاملان آن در محاکم قضایی، آنها را به مردم معرفی کنند.

حجت الاسلام میثم تارم ضمن اعلام لزوم نظارت کامل مسئولان بربازار در ایام پایانی سال، گفت: از مسئولان مربوطه می‌خواهیم پل سرجاز را با سرعت بیشتر کار کنند تا زودتر به بهره‌برداری برسد و مسئولان مربوطه نسبت به انتخابات اصناف نظارت کامل داشته باشند تا حقی ضایع نشود و برخی نسبت به انتخابات صنف املاک اعتراض دارند.

امام جمعه رفسنجان: امروز جامعه به اتحاد و امیدواری نیاز دارد

حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی و تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: جا به جایی مدیران و مسئولان امری پذیرفته شده و جاری در سراسر دنیا و کشور است، در انتخاب همکاران شایسته‌سالاری باید مد نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: مسئول باید به دنبال به دوش کشیدن بار مردم باشد نه اینکه بیاید بار خودش را ببندد، در انتخابات این موضوعات باید معیار باشد، در جا به جایی افراد حرمت و شخصیت فرد باید نگه‌داشته باشد.

امام جمعه رفسنجان با تاکید بر اینکه حرمت مومن از خانه کعبه بالاتر است، گفت: برخی با هر وسیله‌ای که در اختیار دارند توهین و جسارت می‌کنند و ادعای مسلمانی نیز می‌کنند.

وی با بین اینکه جابجایی حق و رعایت حرمت جایز است، ابراز کرد: امیرالمومنین در نهج‌البلاغه به کیفر و مجازات مسئولی که باعث فساد مردم شده است تاکید دارند و می‌فرمایند مسئولی که فساد انجام می‌دهد باید مجازات شود.

وی با اشاره به اینکه مشورت در کارها بسیار خوب است و مسئولان در انتصابات با همدیگر مشورت نمایند، گفت: مشورت خوب پسندیده است اما تصمیم نهایی با خود مستشیر است.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: با وجود همه مشکلات اقتصادی و فرهنگی که پیش رو داریم مسئولان به جای پرداختن به امور حاشیه‌ای هم‌افزایی کنند و مشکلات مردم را حل نمایند.

وی افزود: از اصحاب رسانه تقاضا می‌کنیم طبق قرآن عمل کنند، برخی رسانه‌ها به امور حاشیه‌ای دامن می زنند، باید بر اساس ظرفیت مردم و جامعه خبر منتشر کنیم، امروز جامعه به اتحاد و امیدواری نیاز دارد.

امام جمعه موقت فهرج: میدان دادن به جوانان، در گام دوم انقلاب ضروری است

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم عباس زاده امام جمعه موقت فهرج در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، به چرایی خروج شبکه ایران اینترنشنال از انگلیس به آمریکا پرداخت و بیان کرد: انقلاب ایران مقدمه ظهور است و دشمنان اسلام در راس آنان آمریکای ملعون بدانند هیچ غلطی نخواهند کرد.

وی با اشاره به در پیش رو بودن ۱۳ اسفند، سالروز ولادت با‌سعادت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام، از دشمن ستیزی و حق محوری، بصیرت، ثابت ماندن در راه ولایت، وفاداری، و … به عنوان شاخصه جوانان کربلایی نام برد.

عباسزاده خاطرنشان کرد: در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب، مسئله جوان را به عنوان پرتکرارترین کلمه می‌بینیم و این بدین معناست که باید در عصر حاضر به جوانان میدان بیشتری داده شود.

امام جمعه موقت فهرج در ادامه با اشاره به آغاز پذیرش در حوزه علمیه خواهران نسبت به تبلیغ و جذب داوطلبان تاکید و بیان کرد: افرادی که در حوزه علمیه هستند وظیفه دین‌شناسی و هدایت عامه مردم به سمت سعادتمندی را برعهده دارند.

وی همچنین با قدردانی از تلاش‌‌های مجموعه شهرداری و شورای اسلامی بواسطه تلاش در انجام تغییرات ملموس در ظاهر شهر، خواستار رنگ آمیزی جداول سطح شهر در آستانه عید نوروز شد.
 

امام جمعه زرند: باید وابستگی اقتصاد کشور به دلار برداشته شود

امام جمعه شهرستان زرند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام عصر (عج) گفت: امیدواریم این انتظار هر چه زودتر به پایان برسد و انقلاب ما به حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) متصل شود.

خطیب نماز جمعه در ادامه افزود: موضوعی که همچنان در کشور با آن درگیر هستیم بحث تورم و گرانی‌ها است.

حجت‌الاسلام شجاعی بیان کرد: هرچند شاهد کاهش قیمت ارز بودیم اما تجربه نشان داده این موارد مسکن‌های موقتی است چون هنوز ساختارها تغییر نکرده است.

وی با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: باید مسئولان ارشد با مردم گفتگو کنند و مشکلات را با آن‌ها در میان بگذارند و از آنان کمک بگیرند.

وی افزود: ما در جنگ اقتصادی هستیم و اولین اقدام در مواجهه با جنگ، آرایش جنگی گرفتن است که متأسفانه هنوز این اتفاق محقق نشده است.

خطیب نماز جمعه خطاب به سیاستگذاران حوزه اقتصاد گفت: دوره آزمون و خطا تمام شده و باید تدبیری اندیشیده شود که قاطع و تاثیرگذار در این حوزه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شجاعی گفت: امروزه همه صاحب‌نظران اعتقاد دارند مشکل اصلی اقتصادی کشور وابستگی به دلار است و باید این وابستگی برداشته شود و اقتصاد مقاومتی که بارها به عنوان سیاست های کلان اقتصادی مطرح شده را به سرانجام برسانیم.

امام جمعه رابر: از ویژگی‌های جوانان کربلایی، حق محوری، وفاداری و ایثار است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، با تبریک فرارسیدن عید نیمه شعبان گفت: عمده‌ترین و اولین  وظایف ما، شناخت امام عصر و ارتباط با اوست.

وی، رضایت و خشنودی امام زمان(عج) را در‌ گره‌گشایی از مشکل مستضعفان و فقرا برشمرد و افزود: رابطه با امام زمان (عج) تقویت کنیم، قلب امام زمان(ع) تجلی‌گاه خاص خداست، محبت و تبعیت از امام عصر اطاعت از پروردگار عالم است.

وی عنوان کرد: اگر خدا را دوست می‌داریم امام زمان را هم (عج) دوست بداریم از خدا اطاعت می‌کنیم از امام زمان(ع) اطاعت کنیم در زیارت جامعه کبیره به اطاعت محض سفارش شده که سخنی غیر از سخن خدا به زبان نمی‌آوردند برای خودشان غیر از عبودیت الله  شأنی قائل نبودند وجودشان عبودیت خدا بود.

خطیب جمعه رابر با تبریک میلاد با سعادت  حضرت علی اکبر و روز جوان گفت: از ویژگی‌های جوانان کربلایی، حق محوری، وفاداری، ایثار، رشادت و جوانمردی است.
 
وی از جوانان خواست که به جوان کربلا حضرت علی اکبر حسین (علیه السلام)  اقتدا کنند.

امام جمعه انار‌: تلاطمات ارزی اخیر در کشور نشان از یک جنگ ترکیبی است 

حجت‌الاسلام علی اکبر علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در آستانه نیمه شعبان ولادت با سعادت حضرت ولی عصر(ارواحنا له الفدا) قرار داریم شب نیمه شعبان برای اهل بیت علیهم‌السلام است که از نظر قدر و منزلت بعد از شب قدر است، که آدابی دارد که حتماً به جا آورده شود.

وی در ادامه با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری اظهارکرد: احسان و نیکوکاری در سیره فاطمی است قرآن می‌فرماید اگر می‌خواهید انفاق را فرابگیرید بروید در خانه اهل بیت علیهم‌السلام ما( مما رزقناهم ینفقون) از روزی‌های تان انفاق کنید.

امام جمعه شهرستان انار مطرح کرد:
 در آستانه منابع طبیعی و روز درختکاری هستیم اگر می‌خواهید سعادتمند شوید چند رابطه داشته باشیم یک رابطه با خود، دو رابطه با خدا، سه رابطه با طبیعت تا می‌توانید درخت بکارید زیرا میوه هر درخت یک حسنه است و حفاظت و حراست از درختان یک امر نیکو و پسندیده است.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به  تلاطمات ارزی در کشور گفت‌‌:
ما در یک جنگ ترکیبی هستیم که یکی از لایه‌های این جنگ ترکیبی جنگ اقتصادی و یکی از لایه‌های این جنگ اقتصادی جنگ ارزی است که دشمن بعد از اینکه از اغتشاشات مایوس شد آمد سراغ جنگ اقتصادی که شما مشاهده می‌کردید که در روزهای تعطیل حتی ارز به شدت بالا می‌رفت این مشخص است که توطئه و کار دشمن است که با این جنگ دلاریزه می‌خواهند نارضایتی عمومی ایجاد کنند و مردم را به خیابان بکشانند اما به فضل الهی و رهنمودهای مقام معظم رهبری و دعای امام زمان ارواحنا له الفداء این توطئه دشمن هم خنثی خواهد شد.

انتهای خبر/




برخی از مسئولان باور جنگ اقتصادی را ندارند/ امروز جامعه به اتحاد و امیدواری نیاز دارد

منبع:آرمـان
? برخی از مسئولان باور جنگ اقتصادی را ندارند/ امروز جامعه به اتحاد و امیدواری نیاز دارد