برخورد جدی با رستوران های سرو کننده گوشت حیوانات وحشی

غلامرضا ابدالی مدیرکل دفترحفاظت مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست در گفتگو با خبرنگار محیط زیست نذیر کرمان قاچاق حیات وحش را در مقایسه با قاچاق ارز، کالا و مواد مخدر جزو چهار قاچاق پرسود دنیا دسته بندی کرد و گفت: اگرچه ستاد مرکزی مقابله با قاچاق کالا و ارز زیر نظر نهاد ریاست جمهوری […]


غلامرضا ابدالی مدیرکل دفترحفاظت مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست در گفتگو با خبرنگار محیط زیست نذیر کرمان قاچاق حیات وحش را در مقایسه با قاچاق ارز، کالا و مواد مخدر جزو چهار قاچاق پرسود دنیا دسته بندی کرد و گفت: اگرچه ستاد مرکزی مقابله با قاچاق کالا و ارز زیر نظر نهاد ریاست جمهوری فعالیت می‌کند؛ با این حال تاکنون سازمان محیط زیست جزو این ستاد نبوده و بر همین اساس نماینده‌ای از طرف سازمان محیط زیست در جلساتی که از طرف این سازمان برگزار شده، شرکت نکرده است.

عضویت سازمان محیط زیست در ستاد مقابله با قاچاق ارز و کالا 

وی با اشاره به نشست ملی مقابله با پدیده قاچاق حیات وحش که سال گذشته برگزار شد افزود: ماحصل نشستی که پارسال با حضور مسئولان و دستگاه‌های تاثیرگذار انجام گرفت؛ تصمیم بر عضویت سازمان محیط زیست در ستاد ملی مقابله با قاچاق کالا و ارز بود که در هفته محیط زیست امسال عملی شد. در راستای این عضویت نیز معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست به عنوان رئیس کمیته مقابله با قاچاق حیات وحش تعیین و منصوب شد.

مدیرکل دفترحفاظت مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست با اشاره به حجم بالای قاچاق و تاثیرات منفی این پدیده بر گونه‌های جانوری، تنوع زیستی و نوع ژنتیکی کشور ادامه داد: برای عضویت سازمان محیط زیست در ستاد ملی مبارزه با قاچاق ارز و کالا رایزنی‌ها، جلسات و مکاتبات زیادی صورت گرفت. در حال حاضر نیز تشکیل کمیته ملی در دستور کار قرار دارد. بر این اساس دعوت‌نامه‌های لازم برای برگزاری جلسات این کمیته فرستاده شده و انتظار می‌رود مقابله با قاچاق حیات وحش در نشست‌های این کمیته ایجاد شود.

آموزش در مبانی ورودی و خروجی در دستور کار است

ابدالی با اشاره به تدوین و تبیین وظایف دستگاه‌ها تصریح کرد: همچنین در حال حاضر فعالیت در چند زمینه صورت می‌گیرد. آموزش به نیرو‌های  پلیس، فراجا، گمرک، فرودگاه و پلیس راه آهن به عنوان نیرو‌های فعال در مبانی ورود و خروجی کشور از جمله این فعالیت‌ها است. فعالیت بعدی که در جهت اطلاع رسانی جامعه صورت می‌گیرد؛ آگاهی بخشی به مردم درباره خرید و فروش گونه‌های حیات وحش است. چرا که خیلی از گونه‌های در فروش مجاز نبوده و از همین رو به عنوان جرم انگاری شناخته می‌شود و در نهایت به عنوان یک عمل مجرمانه انجام می‌گیرد.

وی از کارافتادگی بازار قاچاق حیات وحش را در گروی آگاهی بخشی و آموزش به مردم و کنترل تقاضای گونه‌های حیات وحش دانست و اظهار داشت: همچنین قانون در برابر قاچاقچیان حیات وحش که به چنگ می‌افتند، اجرا شده؛ بعد از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی می‌شوند و با توجه به قوانین مرتبط به جزای اعمال خود خواهند رسید.

ابدالی با بیان این که مردم ایران، مردمی فهیم و طبیعت دوست هستند خاطرنشان کرد: با توجه به این که این پدیده شوم به عنوان یک تهدید برای محیط زیست و زیست‌مندان نیز به شمار می‌آید؛ با هر رستورانی که از گوشت حیوانات وحشی استفاده کند به طور قاطع برخورد خواهد شد. همچنین از رسانه‌ها انتظار می‌رود با پای کار آمدن برای این مسئله، نقش موثری در افزایش آگاهی جامعه ایفا کنند.

انتهای پیام/


برخورد جدی با رستوران های سرو کننده گوشت حیوانات وحشی

منبع: بــرنا
? برخورد جدی با رستوران های سرو کننده گوشت حیوانات وحشی