برخورد با ۷۹ مدیر به دلیل ترک فعل در استان کرمان/مختومه شدن ۹۷ درصد پرونده‌های سال گذشته

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان از تشکیل پرونده‌ی ترک فعل برای مدیران استان خبر داد و تاکید کرد: در سال گذشته برای ۷۹ مدیر که ترک فعل با عنوان مجرمانه داشتند در استان کرمان پرونده تشکیل و با آنها بر اساس قانون برخورد شده است. حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز ۳۱ خرداد ماه در […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان از تشکیل پرونده‌ی ترک فعل برای مدیران استان خبر داد و تاکید کرد: در سال گذشته برای ۷۹ مدیر که ترک فعل با عنوان مجرمانه داشتند در استان کرمان پرونده تشکیل و با آنها بر اساس قانون برخورد شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز ۳۱ خرداد ماه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه با قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه اظهار کرد: فعالیت شما در اطلاع رسانی خدمات نظام در برابر تلاش دشمنان در جهت ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی، کار بسیار ارزشمند و مهمی است.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری ایام هفته قوه قضائیه افزود: “برای مردم در راه عدالت”، شعار امسال گرامیداشت هفته قوه قضائیه است.

حمیدی بیان کرد: شهید بهشتی به عنوان سیدالشهدای انقلاب همچنان با گذشت بیش از ۴۰ سال از شهادتش برای خیلی ها به ویژه جوانان، چهره‌ای ناشناخته است. امام خمینی(ره) لقب شهید مظلوم را به ایشان داد و هنوز گرد و غبار مظلومیت از چهره شهید بهشتی زدوده نشده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه اصحاب رسانه باید در طول سال ایشان را معرفی و افکار و خدمات این شهید را به مردم معرفی کنند، گفت: مهم ترین خدمت شهید بهشتی، تدوین قانون اساسی است که جزء قوانین مترقی دنیاست و نقش شهید بهشتی در ریاست مجلس خبرگان بی بدیل بود و فکر بلندی داشت.

وی در ادامه سخنانش افزود: مهم‌ترین ویژگی قوه قضاییه این است که از روزمرگی خارج شده و طبق برنامه کوتاه، میان و بلندمدت سیاست‌ها را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند و سند تحول قضایی یک سند بسیار ارزشمند به عنوان سند بالادستی در این قوه است و با اجرای برنامه ها براساس این سند، قوه قضائیه سال به سال روند رشد و ترقی را طی می‌کند.

حمیدی بیان کرد: درصدر نقض آراء در حال نزول است و در سال جاری نسبت به سال قبل سه درصد کاهش در دستگاه قضائی استان شاهد بودیم و هدف ما کاهش حجم کاری قضات و کارکنان است.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان اظهار کرد: با سیاست‌های اعمال شده موفق شدیم در استان در سال گذشته ورودی پرونده را مهار کنیم و تعداد پرونده‌های ورودی ۶۲۳ هزار و ۸۷۵ مورد بوده که نسبت به سال قبل تنها سه مورد بیشتر بوده است.

وی با اشاره به مختومه شدن ۹۷ درصد پرونده‌ها در سال گذشته افزود: متوسط زمان رسیدگی به پرونده در دستگاه قضایی استان کرمان در حال حاضر ۸۶ روز است.

حمیدی با بیان اینکه کاهش وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی همواره جزء سیاست‌های قوه قضاییه در ۱۰ سال اخیر بوده، تصریح کرد: توسعه فرهنگ صلح و سازش، داوری و میانجی‌گری، تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی واعتماد به قوه قضاییه، مبارزه با فساد درون سازمانی و فساد اداری، به ثمر رساندن پرونده‌های معوقه از اهداف سال جاری در دستگاه قضایی استان کرمان است.

حمیدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۹۲ درصد پرونده‌ها به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شود، گفت: ۱۴ هزار و ۷۶۷ دادگاه آنلاین در استان برگزار و ۷۰ هزار و ۷۷۷ پرونده تماما الکترونیک تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد:  ۳۱۴ شعبه شورای حل اختلاف در استان کرمان فعال است و تعداد اعضای شوراها در استان ۸۵۵ نفر است. ضمن اینکه ۴۵ درصد پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف منتهی به صلح و سازش می‌شود.

وی افزود: ۳۳ پرونده قصاص در یک سال اخیر در استان کرمان منتهی به سازش شده و محکومان از چوبه دار نجات یافتند.

حمیدی تصریح کرد: بیش از ۹۶ هزار ملاقات مردمی با مدیران قضایی و رئیس کل و معاونین دادگستری استان کرمان در یک سال اخیر برگزار شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ میزان ۱۲۴ درصد د داشته است.

ادامه دارد…




برخورد با ۷۹ مدیر به دلیل ترک فعل در استان کرمان/مختومه شدن ۹۷ درصد پرونده‌های سال گذشته

منبع: ایـسنا
? برخورد با ۷۹ مدیر به دلیل ترک فعل در استان کرمان/مختومه شدن ۹۷ درصد پرونده‌های سال گذشته