برای ۹۴ نفر از عاملان و مسببان ترور شهید سلیمانی پرونده تشکیل شده است

فت فتو/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برای ۹۴ نفر از عاملان، مسببان و مباشران این جنایت در دادسرای تهران پرونده تشکیل شده و در حال طی تحقیقات نهایی است و در روزهای آینده برای عاملان این جنایت که عمدتا امریکایی هستند کیفرخواست صادر و رای نهایی صادر می شود. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی […]

فت فتو/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برای ۹۴ نفر از عاملان، مسببان و مباشران این جنایت در دادسرای تهران پرونده تشکیل شده و در حال طی تحقیقات نهایی است و در روزهای آینده برای عاملان این جنایت که عمدتا امریکایی هستند کیفرخواست صادر و رای نهایی صادر می شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز ۱۴ دی ماه در همایش بررسی ابعاد حقوقی ترور سردارشهید حاج قاسم سلیمانی با قدردانی از حضور مردم قدرشناس و حضور حماسی‌شان در سومین سالگرد شهادت حاج قاسم اظهار کرد: این حضور حماسی نشان داد حاج قاسم چه محبوبیتی در بین ملت بزرگ ایران دارد.

وی افزود: پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی، کار فنی، تخصصی و با اهمیت و مطالبه رهبری از حقوقدانان کشور و هم مطالبه جدی ملت ایران است.

حمیدی تصریح کرد: ابعاد مختلف این جنایت بزرگ آمریکا باید بررسی و تقاضای مجازات عاملان و مسببان این جنایت در دادگاه عادلانه ای در سطح بین الملل و کشور انجام شود و در تاریخ بماند که به تعبیر رهبری، دوران بزن در رو گذشته است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد: با محاکمه عاملان حادثه، باز هم حق مطلب ادا نمی شود زیرا جنایتی با چنین ابعادی را تاکنون شاهد نبوده ایم و در مرحله اول باید انتقام خون شهید و همرزمانش گرفته شود.

وی افزود: اینکه دل خوش کنیم مجامع بین المللی در این مسئله ورود و پرونده ای تشکیل داده و به نتیجه برسانند، محقق نمی شود زیرا قاضی این دادگاه خودش عامل جنایت است و مجامع بین المللی تحت سیره امریکا هستند و ما وظیفه داریم پیگیری های پرونده را در سطح ملی دنبال و پیگیری بین المللی مطالبه کنیم و این مسئله ای است که نباید از آن غفلت کرد و نباید به مرور زمان این مطالبه را رها کنیم.

حمیدی با اشاره به اینکه پیگیری پرونده باید از سوی دستگاه دیپلماسی و معاونت بین الملل قوه قضائیه به شکل جدی انجام بشود، گفت: دو پرونده در موضوع ترور شهید سلیمانی و همرزمانش تشکیل شده که یکی در دستگاه قضائی عراق است و در مستندسازی، هماهنگی بین ایران و عراق انجام شده و در ایران در دادسرای تهران برای این جنایت پرونده ای تشکیل و مستندات فراوانی جمع آوری شده و وکلای حقوق بین الملل و قضات متخصص در این زمینه کار می کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برای ۹۴ نفر از عاملان، مسببان و مباشران این جنایت در دادسرای تهران پرونده تشکیل شده و در حال طی تحقیقات نهایی است و در روزهای آینده برای عاملان این جنایت که عمدتا امریکایی هستند کیفرخواست صادر و رای نهایی صادر می شود و طبیعی است که نسبت به بسیاری از آنها رای و محکومیت غیابی خواهد بود که بار حقوقی دارد و توسط پلیس بین الملل تحت تعقیب قرار می گیرند.

وی افزود: طبیعی است که استان کرمان نیز در مستندسازی پرونده، گرفتن شکایت خانواده ها و همرزمان شهید و ضررهای مادی و معنوی شهادت سردار سلیمانی برای استان جمع بندی و برای دادگاه ارسال شود و اقداماتی در این زمینه انجام شده و دبیرخانه پیگیری ابعاد حقوقی ترور در کرمان و دبیرخانه ملی در کشور شکل گرفته است.

انتهای پیام




برای ۹۴ نفر از عاملان و مسببان ترور شهید سلیمانی پرونده تشکیل شده است

منبع: ایـسنا
? برای ۹۴ نفر از عاملان و مسببان ترور شهید سلیمانی پرونده تشکیل شده است