برای کاهش رتبۀ فضای کسب‌وکار جنگیدیم

فردای کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان گفت:«سال گذشته رتبۀ فضای کسب‌‌وکار استان ۳۱ بود که در پاییز به ۲۵ رسید و امیدواریم در اسفند‌ماه بهتر شده باشد. برای این کار جنگیدیم و کار هم پیش رفته است». ‌ محمدمهدی فداکار با بیان این‌که مشکل تولید در استان فرهنگی است،گفت:«عموما نگاه مثبتی به تولید و […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان گفت:«سال گذشته رتبۀ فضای کسب‌‌وکار استان ۳۱ بود که در پاییز به ۲۵ رسید و امیدواریم در اسفند‌ماه بهتر شده باشد. برای این کار جنگیدیم و کار هم پیش رفته است».

‌ محمدمهدی فداکار با بیان این‌که مشکل تولید در استان فرهنگی است،گفت:«عموما نگاه مثبتی به تولید و تولیدکننده در استان وجود ندارد و در دستگاه‌های دولتی به تولیدکننده کمک نمی‌شود و عده‌ای سعی نمی‌کنند،کمک کنند که بخشی از این مشکل،فرهنگی است و باید با آموزش و کارهای فرهنگی آن را درست کنیم».

وی با بیان این‌که تولید صادرات‌محور به مجموعه‌ای از اقدامات نیاز دارد،افزود:«بسیاری از تولیدکنندگان ما صادرات‌چی نیستند،اگرچه لزوما نباید صادرکننده باشند اما باید بازار را بشناسند و متناسب با ذائقه،نیاز و ظرفیت بازار تولید را انجام دهند».

استاندار کرمان یادآور شد:«ما عمدتا واردات‌محور هستیم و زیرساخت برای واردات داریم».

به گزارش خبرنگار نذیر کرمان،استاندار کرمان هفتم اردیبهشت‌ماه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان،با اشاره به شعار سال،بیان کرد:«رهبر انقلاب هم در پیام سال و هم در سخنرانی در حرم امام رضا(ع) تاکید کردند که اقتصاد مسالۀ اول کشور است و باید کمک کنیم در این حوزه کار انجام شود. زحماتی سال گذشته و سال‌های گذشته کشیده شده،بعضی مسائل حل شده و رونق پیدا کرده اما تا مطلوب فاصله دارد».

وی در ادامه یادآور شد:«‌ ساختار و کارگروه صادرات در استان کرمان وجود دارد و اتاق کرمان با هماهنگی معاونت اقتصادی،فرآیند تولید تا صادرات را رصد کنند و پیشنهاد اولویت‌دار ارائه بدهند».

فداکار خاطرنشان کرد:«موانع تولید،مشکل مجوزها،بیمه و دارایی باید آسیب‌شناسی شود».

 

بهبود فضای کسب‌وکار

وی در ادامه با بیان این‌که گردشگری ظرفیت بسیار بزرگی است،افزود:«اتاق در این زمینه خوب عمل کرده است. گردشگری تولید خدمات است و ارزآوری خوبی دارد».

استاندار کرمان همچنین با بیان این‌که آب کماکان مشکل مهم استان است،گفت:«بر اساس مصوبۀ مجلس،بند ع تبصرۀ ۸،وزارت نیرو مکلف است تا پایان خردادماه،برای استفاده از ظرفیت آب‌های نامتعارف بازتخصیص اعلام کند یعنی به صنعت اعلام می‌کند که ظرف مدتی که تعیین می‌شود فرصت دارد به سمت آب‌های نامتعارف برود اگر این کار را انجام نداد بعد از پایان مهلت،قیمت تمام‌شدۀ آب از آن دریافت می‌شود».

فداکار با تاکید بر اهمیت حمل‌ونقل در صادرات،بیان کرد:«اگر حمل‌و‌نقل هوایی داشته باشیم،صادارت محصولات کشاورزی جنوب تسهیل خواهد شد».

 

خسارت سرما به پسته استان

وی در پایان با بیان این‌که الحمدالله وضعیت پسته تاکنون خوب بوده است،گفت:«بخش عمدۀ سرمازدگی در شهرستان زرند است. در رفسنجان عمدتا باغ‌هایی که در حاشیۀ رشته کوه بین زرند و رفسنجان،قرار دارند،دچار سرمازدگی شده است».

استاندار کرمان با بیان این‌که در زرند منطقۀ فتح‌آباد ضربۀ اساسی خورده است،یادآور شد:«در خاتون‌آباد،شهربابک و رفسنجان از گازوئیل استفاده شد و یک میلیون لیتر فقط گازوئیل در شهربابک سوخته شد».

وی با تاکید بر ضرورت حفظ پسته و تاثیر آن بر اشتغال استان،افزود:«سال گذشته به دلیل سرمازدگی بیش از ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان از زندگی مردم خارج شد و باید کمک کنیم سرمازدگی حل شود که کمک هم کردیم و شرکت مس یکهزار ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد و پیگیر پرداخت خسارت از طریق صندوق خسارات کشاورزی نیز بودیم و باز هم پیگیری می‌کنیم». /پ




برای کاهش رتبۀ فضای کسب‌وکار جنگیدیم

منبع:خبر کرمان
?

برای کاهش رتبۀ فضای کسب‌وکار جنگیدیم

:اخبار استان کرمان – اقتصادی