برای اولین بار قانون درامدهای پایدار شهرداری در سال جدید اجرایی می شود / شهرداری با واگذاری پسماند در مقصد به اردوگاه گرامت موافق است/ مسکنی به نام اصلاح سه راهی شرف آباد

 محمد رضا کومساری اذعان کرد: شهرداری با واگذاری پسماند در مقصد موافق است اما با واگذاری تفکیک پسماند از مبدا مخالف است و علت ان طرح های اجرایی خود شهرداری و اشنایی مردم بوده است بنابر این نمی شود به یکباره با واگذار این طرح ان را آزمود. به گزارش “فت فتو” محمد رضا کومساری […]

 محمد رضا کومساری اذعان کرد: شهرداری با واگذاری پسماند در مقصد موافق است اما با واگذاری تفکیک پسماند از مبدا مخالف است و علت ان طرح های اجرایی خود شهرداری و اشنایی مردم بوده است بنابر این نمی شود به یکباره با واگذار این طرح ان را آزمود.

به گزارش “فت فتو” محمد رضا کومساری نایب رییس شورای شهر کرمان در نشست علنی امروز شورای شهر ضمن تشکر از حضور حماسی دانش آموزان  در راهپیمایی سیزده آبان گفت: امروز می بینیم که بینش جوانان و نوجوانان نشان می دهد که پای کار نظام و انقلاب هستند.

وی ادامه داد: افتخار آفرینی تیم کشتی فرنگی ایران و تیم فوتبال ساحلی برگ زرین دیگری بر شکوه و اقتدار ایران بود ضمن اینکه مسئولان هم باید همچون این مردم با تلاش جهادی مردم و ملت را نسبت به این نظام امیدوار کنند.

در ادامه محمد امین زاده رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر ضمن قرائت صورت جلسه امروز عنوان کرد: با توجه به اینکه حکم برای کسی که دچار بیماری روانی بوده و باعث اصلی اتش زدن ۲۳ اصله درخت در بلوار خیابان امام متعلق به شهرداری بوده است، از سوی قوه قضائیه صادر شده است بنابراین امکان رد درخواست وجود ندارد، که تنها راه از ادامه پیگیری رضایت شهرداری در این پرونده است که  موجب مختومه شدن آن خواهد شد در غیر ان صورت فرد خاطی باید خسارت را بپردازد.

در این جلسه ؛ به خیریه ماندگار نیز اشاره شد که محل خدمت آن مورد مباحثه بوده است، بنابر این طبق تصره ۵ قوانین شهرداری  مکان قانونی این خیریه در محدده شهر کرمان است، اما محل خدمت و ماموریت او در سراسر استان می تواند باشد.

فتح الله مویدی نیز به گزارشاتی که از سد معبر در بازار عنوان شده است را مطرح کرد و گفت: سد معبر در حال حاضر رفع شده است اما برای پایداری آن باید تامین نیرو شود زیرا شهرداری ۲۰ نیرو را از این بخش به شهرداری انتقال داده است و قرار بوده که به همین تعداد نیرو معرفی کند که هنوز صورت نگرفته است و برای طرح ساماندهی گلزار هم هنوز تابلو ها و علائم هشدار دهنده ترافیکی نصب نشده اند که باید به این دو موضوع سرعت داده شود.

در ادامه موضوع واگذاری پسماند خشک به اردوگاه کرامت اشاره شد و اکثریت اعضا با دلایلی که شهردار برای اجرای مقطعی این طرح اورده بودف موافقت کرده بودند.

 محمد رضا کومساری اذعان کرد: شهرداری با واگذاری پسماند در مقصد موافق است اما با واگذاری تفکیک پسماند از مبدا مخالف است و علت ان طرح های اجرایی خود شهرداری و اشنایی مردم بوده است بنابر این نمی شود به یکباره با واگذار این طرح ان را آزمود.

حسین چناریان در تکمیل سخنان اعضا عنوان کرد: در حقیقت ایجاد شغل  و به کار گیری معتادین متجاهر بعد از ترک بر عهده قوه قضائیه و ستاد مبارزه با مواد مخدر است، بنابر این سپاه به عنوان بازوی کمکی به این عرصه وارد شده است و نباید با این موضوع به صورت حب و بغضی نگاه کرد و در راستای اجرای طرح باید نهایت کمک را به سپاه و اردوگاه کمپ کرامت کرد.

در ادامه این مبحث؛ مقرر شد تا در کمیسیونی این موضوع تشکیل و مصوبات آن به شورا اعلام شود.

حسین چناریان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه اذعان کرد: حرکت بزرگی در سطح کشو رد رحال رخ دادن است و به زودی شهرداری ها برای اولین بار سقف درامدی آنها به صورت تصویب بودجه و لولیح بودجه ای تنطیم خواهد شد که مشکلات گذشته را در این مسیر مرتفع می کند بنابراین هرچه سرعتی کمیسیون ها لوایح و برنامه های خود را اعلام کنند تا بر اساس این قانون عنوان شده و به کشور ارسال شود.

پروژۀ اصلاح هندسی سه‌راهی شرف آباد در اختلاف نظر شهرداری و شورای ترافیک

حدود هفت ماه پس از آنکه ساخت روگذر در سه‌راهی شرف‌آباد منتفی و موکول به نظر طرح جامع ترافیک شد، پروژۀ اصلاح هندسی این سه‌راهی از سوی شهرداری شروع شده ولی این طرح به گفتۀ چناریان عضو شورای شهر کرمان ایرادات جدی دارد از جمله اینکه برای انجام آن، ترددشماری انجام نشده است.

حسین چناریان رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر روز دوشنبه در این‌باره توضیح داد: «دیروز دیدم در جریان اجرای طرح همسطح‌سازی، در روبه‌روی سه‌راهی، در حال انجام اصلاحاتی هستند تا رفوژ بعد از سه‌راهی مسدود شود. اما اگر این اتفاق بیفتد مشکلاتی ایجاد می‌شود و شاهد تصادف و ترافیک خواهیم بود.
 
وی با تاکید بر اینکه کارشناسان باید هرچه سریعتر این طرح را مجدد بررسی کنند، افزود: «یا قید همسطح‌سازی در سه‌راهی را بزنیم یا طرح بازنگری شود تا مشکلات بیش‌تر نشود.

وی ادامه داد: «در جریان تهیۀ طرح، تاکید داشتم که ترددشماری بشود تا بدانیم میزان باری که قرار است بعد از این اصلاحات وارد خیابان شهید رجایی شود چقدر است؟ و آیا مسیرهایی که این ترافیک به آن منتقل می‌شود کشش لازم را دارد.

چناریان اظهار کرد: «نه ترددشماری را انجام دادند و نه تغییر مسیر از کندرو به تندرو را قرار بود در محل فعلی انجام دهند.

وی تاکید کرد که یا این طرح اصلاح شود یا فکری دیگر برای حل مشکل سه‌راهی بشود.

تردد شماری مسیر جهاد انجام نشده است

منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر نیز گفت: طرح اصلاح هندسی سه‌راهی در کارگروه ترافیک شهرداری تایید شد و به اطلاع شورای شهر هم رسید در آن جلسه نیز سردار چناریان این مسائل را گفتند. با معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری صحبت کردیم که گفتند به صورت موقت این کار را انجام می‌دهیم، اگر مشکل ایجاد شد، مجدد مسیر مسدودشده را باز می‌کنیم.

سیدمحمد موسوی نایب رئیس کمیسیون بودجه اما این رویکرد شورا را مورد انتقاد قرار داد و گفت که شهرداری طرح اصلاح سه‌راهی را در شورا ارائه کرده و این طرح در کارگروه ترافیک و شورای ترافیک استان نیز تایید شده و این درست نیست حالا که در مرحلۀ اجرا قرار گرفته، خودمان آن را در انظار عموم نقد کنیم.

موسوی  اظهار کرد: در این دورۀ شورا در حوزۀ ترافیک با چالش‌هایی مواجهیم، برای تعیین تکلیف موضوعات مختلف، مراجعی مشخص و کارهای تخصصی به آن‌ها محول شده است. مسائل ترافیکی به شورای ترافیک شهرستان و شهرداری واگذار شده است. در کرمان، کارگروه ترافیک شهرداری را داریم که طرح‌ها را نهایی می‌کند و سپس به شورای ترافیک استان ارائه و در صورت تصویب، اجرایی می‌شود.

وی افزود: شهرداری طرح اصلاح سه‌راهی شرف‌آباد را در شورا ارائه کرده و امروز در مرحلۀ اجرا خودمان آن را نقد می‌کنیم و یا از منظری که شاید خیلی درست نباشد به آن می‌پردازیم؛ این موضوع باید آسیب‌شناسی شود زیرا شورای ترافیک تا به حال هرچه عنوان کرده است اجرایی نشده است یا با وی همراهی لازم صورت نگرفته است.

موسوی بیان کرد: در سه‌راهی شرف‌آباد مشکلاتی وجود دارد که با اصلاح و اقدامات مُسکن به‌طور کامل حل نمی‌شود اما شهرداری به این نتیجه رسیده اصلاح هندسی به کاهش بار ترافیک در مسیرهای منتهی به سه‌راهی کمک می‌کند، طرح ارائه و مصوب هم شده است.

وی گفت: وقتی طرحی بررسی می‌شود، اگر ایرادی هست منعکس می‌شود. اینکه هرکاری در کرمان انجام می‌شود، بلافاصله عکس‌العمل‌هایی داشته باشیم که جای آن در انظار عمومی نیست بلکه در جلسات کارشناسی است؛ به نظر من رویکرد درستی نیست.

 موسوی اضافه کرد: شورای ترافیک این ایراد را می‌گیرد که طرح مصوب می‌شود و بعد شورای شهر دربارۀ آن نظر می‌دهد.
 
منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی در واکنش به اظهارات موسوی گفت:  شورا جای نظرات کارشناسی شورای ترافیک نمی‌تواند بنشیند، اما موضوع این است که طرح، بعد از آنکه در شورای ترافیک تایید شد، به شورای شهر آمد، الان هم دغدغه‌هایی وجود دارد که به شهرداری اعلام می‌شود تا بررسی کنند.

وی همچنین اظهار کرد: شورای شهر زنگی‌آباد هم این دغدغه را داشتند که با اجرای طرح فعلی، مشکلات بیش‌تری ایجاد شود، ما هم این مسائل را به شهرداری منتقل و تاکید کردیم تا طرح به‌طور کامل اجرا نشده، بازنگری شود. هنوز هم فرصت آن وجود دارد.

موسوی اما این بخش از سخنان ایرانمنش که طرح پس از قطعی شدن به شورا آمده را نپذیرفت و گفت: قبل از اینکه طرح در شورای ترافیک استان تصویب شود، از طرف شهرداری به شورا ارائه شد.
 
در ادامۀ این اظهارات، چناریان مجدد بر موضع قبلی خود پافشاری کرد و گفت: «شهرداری پس از کارگروه ترافیک، طرح را به شورای شهر آورد. این موضوع که برای تهیۀ طرح، ترددشماری نشده بود را قبلا هم مطرح کردم. انتقال بار ترافیک به خیابان شهید رجایی جای اشکال و سوال بود که آن را گوشزد کردم و گفتم که کوچه‌های این محدوده کشش ورود این بار ترافیک را ندارد.

وی با بیان اینکه شهرداری در پاسخ به این دغدغه‌ها پاسخی ارائه نکرده است، اظهار کرد: کار را شروع کردند و به نظر من، این طرح ایراد دارد.
چناریان گفت: خود بنده هم قبلا این موضوع را گفته‌ام که یکی از گلایه‌های شورای ترافیک این است که چرا پیشنهادات شهرداری اجرا نمی‌شود

وی اظهار کرد:آنچه به جمع‌بندی می‌رسد نباید تغییر کند ولی وقتی نظر می‌دهیم و هیچ پاسخی نمی‌دهند، لااقل حرف خودمان را بزنیم تا فردا به ما نگویند شما که می‌دانستید ایراد وجود دارد؛ چرا نگفتید.

چناریان با طرح دوبارۀ نگرانی خود از اجرای طرح فعلی ادامه داد: بدترین عذر این است که بگوییم اجرا می‌کنیم، نتیجه نداد، به نقطۀ اول برمی‌گردانیم.
 
در ادامۀ این مباحث، موسوی گفت: ما می خواهیم  انتقادات و دغدغه‌ها را مطرح کنیم اما اگر قرار است شهرداری کاری انجام بدهد  اما نطارت ما در آن اجرایی نشود مشکلی است که باید حل شود.

وی تاکید کرد که در شورای عمومی وارد جزئیات مباحثی که کارشناسی است نشویم تا برای مردم سوال و ابهام پیش نیاید.
موسوی افزود: اینکه شهرداری گفته طرح سه‌راهی را اجرا می‌کند، اگر ایراد داشته باشد، آن را جمع می‌کنیم اشتباه است و باید پاسخگو باشند.

ایرانمنش در واکنش به سخنان موسوی  گفت: کار کارگروه و شورای ترافیک بی‌ایراد نیست، مصداق آن پنج‌راه ۲۴ آذر است که در سال‌های گذشته طرح‌های مختلفی برای آن مصوب و اجرا می‌شد ولی دوباره آن را تغییر می‌دادند، شهرداری در برخی مسائل ناگزیر است این‌گونه عمل کند.

انتهای پیام/ طهماسبی




برای اولین بار قانون درامدهای پایدار شهرداری در سال جدید اجرایی می شود / شهرداری با واگذاری پسماند در مقصد به اردوگاه گرامت موافق است/ مسکنی به نام اصلاح سه راهی شرف آباد

منبع:آرمـان
? برای اولین بار قانون درامدهای پایدار شهرداری در سال جدید اجرایی می شود / شهرداری با واگذاری پسماند در مقصد به اردوگاه گرامت موافق است/ مسکنی به نام اصلاح سه راهی شرف آباد