برای اصلاح مجرمین استان کرمان از آراء جایگزین حبس استفاده می شود

کرمان- رئیس کل داگستری استان کرمان گفت: برای اصلاح و باز اجتماعی کردن مجرمین و بازگشت آنان به اجتماع در آینده، از آراء جایگزین حبس در استان کرمان استفاده خواهد شد. به گزارش نذیر کرمان، حجت السلام و المسلمین ابراهیم حمیدی صبح شنبه در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین دادگستری کرمان و اداره […]



کرمان- رئیس کل داگستری استان کرمان گفت: برای اصلاح و باز اجتماعی کردن مجرمین و بازگشت آنان به اجتماع در آینده، از آراء جایگزین حبس در استان کرمان استفاده خواهد شد.

به گزارش نذیر کرمان، حجت السلام و المسلمین ابراهیم حمیدی صبح شنبه در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین دادگستری کرمان و اداره کل محیط زیست، هدف از این تفاهم نامه را حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی دانست.

وی افزود: هم افزایی و تعامل مشترک طرفین در راستای بهره گیری از ظرفیت خدمات عمومی رایگان به عنوان یکی از مجازات‌های جایگزین حبس، از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان، اتخاذ سیاست‌ها و تدابیر مشترک و هماهنگ برای پیشگیری از جرایم و تخلفات بویژه جرایم مربوط به محیط زیست استان را مورد بررسی قرار داد.

حمیدی تاکید کرد: بررسی عوامل وقوع جرایم و تخلفات حوزه محیط زیست و ارائه راهکارهای لازم جهت کاهش و حذف آنها بسیار احائر اهمیت است.

وی در ادامه خواستار همکاری ویژه در اعمال مجازات جایگزین حبس بویژه خدمات عمومی رایگان در راستای اجرای ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی شد.

رئیس کل داگستری استان کرمان گفت: همکاری مؤثر دو جانبه در خصوص تقویت نقش دیده بانی مردم، جمعیت‌ها، تشکل‌های مردم نهاد و فعالان به منظور صیانت از عرصه‌های محیط زیست استان و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

حمیدی یادآور شد: کاهش جمعیت کیفری زندانیان یکی از اهداف سند چشم انداز قوه قضائیه است.

وی در پایان گفت: جهت جلوگیری از برچسب مجرمانه بر فرد، اصلاح و باز اجتماعی کردن مجرمین و بازگشت آنان به اجتماع در آینده، از آرا جایگزین حبس استفاده خواهد شد.

یادآوری می‌شود: تفاهم نامه همکاری فی مابین دادگستری کرمان و اداره کل محیط زیست استان باحضور رئیس کل و معاون قضائی دادگستری استان و مدیرکل حفاظت مدیر کل محیط زیست استان کرمان منعقد شد.

کد خبر ۶۱۳۷۰۲۵


برای اصلاح مجرمین استان کرمان از آراء جایگزین حبس استفاده می شود

منبع: مــهر
? برای اصلاح مجرمین استان کرمان از آراء جایگزین حبس استفاده می شود