بخش خصوصی باید بازیگر اصلی بازار سرمایه باشد

رئیس سازمان بورس‌و‌اوراق‌ بهادار کشور گفت: یک بنگاه اقتصادی می‌تواند با پوشش ریسک‌ها یک سودآوری بسیار خوب در بازار سرمایه داشته باشد. به گزارش سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» مجید عشقی در همایش «معرفی ابزارهای نوین مالی» در اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به ظرفیت‌ها و دارائی‌های این استان به ویژه در بخش معدن گفت: یکی […]

رئیس سازمان بورس‌و‌اوراق‌ بهادار کشور گفت: یک بنگاه اقتصادی می‌تواند با پوشش ریسک‌ها یک سودآوری بسیار خوب در بازار سرمایه داشته باشد.

به گزارش سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» مجید عشقی در همایش «معرفی ابزارهای نوین مالی» در اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به ظرفیت‌ها و دارائی‌های این استان به ویژه در بخش معدن گفت: یکی از موانع بر سر راه فعالان اقصادی عدم  ارتباط‌گیری درست با آنها از سوی ما بوده است و عملا این شیوه تامین سرمایه از طریق بازار سرمایه و بورس اطلاعی ندارند و حتی آشنایی کاملی با فرآیندهای حضور در بازار سرمایه را ندارند.

وی افزود: به طور قطع آیندگان از ما نخواهند پذیرفت که از این همه نعمت استفاده نکردیم و مردم ما در شرایط سختی زندگی می‌کردند، از سال گذشته به همین دلیل سفرهای استانی را شروع کردیم تا این ارتباطات را ایجاد کنیم، بورس‌های منطقه‌ای به یک فضا برای پاسخگویی راجع به سهام و میزان سهام تبدیل شده بود و قطعاً نیاز بود که این خدمات توسعه داده شود تا از نزدیک حرف سهامداران و فعالان اقتصادی را بشنویم.

عشقی بیان کرد: فعالیت بورس‌های منطقه‌ای مهم است اما برای اینکه در سطح بالا و تصمیم‌گیری بورس، در طراحی ابزارها و مقررات گزاری درگیری مستقیم داشته باشیم نیاز بود به صورت حضوری با فعالان اقتصادی گفت‌و‌گو کنیم تا فرآیند به نحوی طراحی شود، تا این مانع برطرف شود.

رئیس سازمان بورس با اشاره به نشاط بازار سرمایه عنوان کرد: اکنون خوشبختانه مردم مجددا اعتماد کردند و روزانه تقریبا نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان ورودی بازار سرمایه هست و هنر ما این است که منابع را به سمت سرمایه‌گذاری مولد سوق بدهیم و سفرهای استانی در همین راستا تداوم خواهد داشت.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین بحث در بازار سرمایه، اعتمادسازی است که یک بنگاه می‌تواند با پوشش ریسک‌های مربوطه، سودآوری درستی داشته باشد و با توجه به ابزارها می‌توانیم این کار را انجام بدهیم و معتقدیم بخش خصوصی باید بازیگر اصلی این بازار باشد.

عشقی افزود: از نخبگان اقتصادی در سطح استان کرمان خواسته‌ایم تا یک هلدینگ سهامی عام پروژه یا پنج شرکت سهامی عام پروژه تعریف کنند و سهام آن را به مردم واگذار کنند تا روند فعالیت پروژه‌های نیمه فعال و متوقف را سرعت بدهیم.

رئیس سازمان بورس در پایان خاطر نشان کرد: تمام سعی و تلاش ما اتصال شرکت‌های کوچک و متوسط به بازار بورس است بنابراین ساز‌وکار آن را به زودی تدوین خواهیم کرد.

انتهای خبر/ طهماسبی




بخش خصوصی باید بازیگر اصلی بازار سرمایه باشد

منبع:آرمـان
? بخش خصوصی باید بازیگر اصلی بازار سرمایه باشد