با وجود بازار سرمایه هنوز بانک‌ها تنها عامل تزریق نقدینگی هستند

استاندار کرمان گفت: هنوز بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری در ایران جا نیفتاده و از سوی دیگر نقش بانک‌ها در توسعه اقتصادی غیرقابل انکار بوده و تزریق نشدن نقدینگی به تورم دامن می‌زند. به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان شورای هماهنگی بانک‌های عامل  استان کرمان به ریاست محمد مهدی فداکار استاندار کرمان و روئسای بانک‌های خصوصی و […]

استاندار کرمان گفت: هنوز بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری در ایران جا نیفتاده و از سوی دیگر نقش بانک‌ها در توسعه اقتصادی غیرقابل انکار بوده و تزریق نشدن نقدینگی به تورم دامن می‌زند.

به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان شورای هماهنگی بانک‌های عامل  استان کرمان به ریاست محمد مهدی فداکار استاندار کرمان و روئسای بانک‌های خصوصی و دولتی در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.

این جلسه با معارفه دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها آغاز و با بررسی دستور جلسات همراه و به مصوباتی نیز ختم شد.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان در ابتدای جلسه به تشکیل تیم اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: عبدالله آبسواران که پیش از این نیز مدیر کل بانک ملی استان بوده است به‌عنوان دبیر جدید شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان انتخاب و معرفی شده است بنابراین از خدمات برادر محمدی‌فر دبیر سابق نیز قدردانی می‌کنیم.

امیر حسن‌زاده تاکید کرد: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی به تیم اقتصادی کرمان پیوسند و به زودی شاهد الحاق صنایع برای رفع مشکلات اشتغال و تولید خواهیم بود.

وی تاکید کرد: بانک‌ها می‌توانند در رشد تولید نقش داشته باشند اگر دست و‌ پای تولید و صنعت را با بروکراسی‌ها و قوانین سختگیرانه بانگی در پرداخت تسهیلات ببندیم شعار سال محقق نخواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار کرمان به حضور ناظران در بانک‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: نماینده بانک مرکزی و ناظر پولی در استان کرمان مستقر شدند و این برای اولین بار در نظام پولی کشور رخ داده است درحالی که بعد از انقلاب ناظر مقیم نداشته‌ایم.

در ادامه محمدمهدی فداکار اذعان کرد: توسعه و سرمایه‌گذاری در کشور ما بانک‌محور است و اگر منابع بانک نباشد، سرمایه‌گذاری اتفاق نمی‌افتد و عملا نقدینگی قفل و تورم حاکم می‌شود.

استاندار کرمان اذعان کرد: متاسفانه هنوز بازار سرمایه و سایر حوزه‌ها و روش‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران جا نیفتاده و  برای فعالان اقتصادی این نوع کسب سرمایه، غریب است، نقش بانک‌ها در توسعه اقتصادی غیرقابل انکار بوده و این در حالی‌ست که تزریق نشدن نقدینگی به تورم دامن می‌زند.

فداکار ادامه داد: با توجه به اینکه پایه کسب سرمایه در کشوری مثل ایران بانک و تسهیلات است بنابراین  اگر بانک‌ها تزریق نقدینگی را قطع کنند، تولید به شدت آسیب می‌بیند و ما این تجربه را در سال‌های ۹۲ و ۹۳ داریم زیرا به علت پرداخت نشدن تسهیلات عملا نقدینگی با سطح بازار تزریق نشد و تورم به صورت تک‌رقمی خود را نشان داد.

استاندار کرمان عنوان کرد: تولید یک اصل است و باید آن را حفظ کنیم تا نقدینگی به سمت تولید حرکت کند، امادر این شرایط تزریق منابع بانکی به‌شدت کاهش پیدا کرده درست زمانی که بخش‌هایی از جامعه مانند تولید را نمی‌توان بدون سرمایه در گردش رها کرد زیرا به شدت دچار چالش می‌شوند.

فداکار با بیان اینکه کنترل تورم باید به‌گونه‌ای باشد که تولید آسیب نبیند، ابراز کرد: بخشی از منابع بانک‌ها در استان ناشی از منابع شرکت‌هاست اما برخی از این منابع در بعضی از شعبه‌هایی است که توزیع مناسب وجود ندارد.

استاندار کرمان اظهار کرد: بعضی از گروه‌ها مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) اشتغالزا هستند و از سویی جزو مجموعه‌های کم‌برخوردار بوده و منابع دیگری ندارند،بنابراین بانک‌ها باید کمک کنند تا کار به‌صورت جدی پیش برود.

فداکار خطاب به مدیران بانک‌ها در استان کرمان گفت: از سازمان‌های مرکزی مطالبه کنید تا ظرفیت استان افزایش یابد و کار را پیش ببریم و مردم بتوانند از منابع بانک‌ها استفاده کنند و میزان تسهیلات را افزایش دهید تا به طور کامل اعتبارات جذب شوند.

انتهای خبر/ طهماسبی
 




با وجود بازار سرمایه هنوز بانک‌ها تنها عامل تزریق نقدینگی هستند

منبع:آرمـان
? با وجود بازار سرمایه هنوز بانک‌ها تنها عامل تزریق نقدینگی هستند