با واردات در تمام حوزه‌ها موافقم به‌جز «ال‌جی» و «سامسونگ»

فت فتو ـ گروه اقتصاد: وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) درباره‌ی برنامه‌ی این وزارتخانه برای واردات در سال آینده گفت: «با واردات در تمام حوزه‌ها موافقم، به جز واردات از شرکت‌هایی مثل ال‌جی و سامسونگ که با ما خوب رفتار نکردند و نسبت به ایران بدعهدی کردند». سید رضا فاطمی‌امین افزود: «اما در سایر موارد […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد: وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) درباره‌ی برنامه‌ی این وزارتخانه برای واردات در سال آینده گفت: «با واردات در تمام حوزه‌ها موافقم، به جز واردات از شرکت‌هایی مثل ال‌جی و سامسونگ که با ما خوب رفتار نکردند و نسبت به ایران بدعهدی کردند».

سید رضا فاطمی‌امین افزود: «اما در سایر موارد رویکرد ما این است که حتی در حوزه‌هایی که تسلط و تکنولوژی بالا وجود دارد، حداکثر تا ۲۰ درصد واردات و حداقل ۲۰ صادرات انجام شود».

وی ادامه داد: «بنابراین رقم صادرات و واردات مهم نیست بلکه باید برای نسبت صادرات به واردات برنامه‌ریزی شود. با این برنامه‌ریزی واردات رها شده نیست و اگر با بروز چالشی واردات متوقف شود هم، بازار به هم نمی‌ریزد».

به گزارش فت فتو به نقل از ایسنا سراسری، وی ۲۳ اسفندماه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه باید به طور هوشمندانه به واردات و صادرات از کشور خاصی وابسته نباشیم، درباره‌ی برنامه‌ریزی وزارت صمت برای صنعت پوشاک، گفت: «برنامه صنعت پوشاک آماده شده و در مسیر نهایی شدن است که بعد از تکمیل اعلام خواهد شد».

وی در ادامه اظهار کرد: «در تجارت خارجی باید به دنبال ایجاد زنجیره بین کشورها باشیم و خودمان در جایگاه مناسب قرار گیریم. یکی از رویکردهای صمت فاصله‌گرفتن از خام‌فروشی و حرکت به سمت صادرات صنایع دانش بنیان است‌».

وی درباره‌ی راهبرد توسعه صنعتی نیز گفت: «این راهبرد تدوین شده و اهداف تولید، ارزش افزوده، صادرات، منابع بانکی و اولویت تا چهار سال آینده مشخص شده است. وعده‌های این وزارتخانه هم مبتنی بر همین برنامه بوده است».

فاطمی‌امین در ادامه، از انتشار نتایج آمایش صنعتی تا آخر فروردین خبر داد و افزود: «یکی از عوامل فقر، حاشیه نشینی و بیکاری نبود توزیع مناسب در سطح جغرافیا است چرا که در برخی شهرها صنایع بیش از حد مستقر شدند و مهاجرت به آن شهرها زیاد شده، اما در برخی شهرها به علت تمرکز پایین صنعت، اشتغال کم است. به همین دلیل مطالعات آمایش سرزمین به تفکیک شهرستان‌ها در حال انجام است‌. اولویت ما توازن زنجیره فعالیت و توازن جغرافیایی است». / الف

 




با واردات در تمام حوزه‌ها موافقم به‌جز «ال‌جی» و «سامسونگ»

منبع: خبر کرمان
?
با واردات در تمام حوزه‌ها موافقم به‌جز «ال‌جی» و «سامسونگ»

: اخبار استان کرمان – اقتصادی