با فروشندگان ارزی بلیت هواپیما به اتباع خارجی برخورد می‌شود

فردای کرمان – گروه اقتصاد: از ابتدای تیرماه امسال،نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی برای اتباع غیرایرانی،ارزی محاسبه شد و بر این اساس،محاسبۀ قیمت فروش بلیت به این مسافران،معادل قیمت «بیزینس‌کلاس» شد. این مصوبه مورد انتقاد بسیاری از سوی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی،وزارت امور خارجه،نمایندگان مجلس،فعالان گردشگری و مسافران خارجی قرار گرفت. نهایتا این تصمیم […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: از ابتدای تیرماه امسال،نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی برای اتباع غیرایرانی،ارزی محاسبه شد و بر این اساس،محاسبۀ قیمت فروش بلیت به این مسافران،معادل قیمت «بیزینس‌کلاس» شد.

این مصوبه مورد انتقاد بسیاری از سوی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی،وزارت امور خارجه،نمایندگان مجلس،فعالان گردشگری و مسافران خارجی قرار گرفت. نهایتا این تصمیم با دستور وزیر راه و شهرسازی لغو شد و قرار بر این بود که از این به بعد مبنای محاسبه فروش بلیت به اتباع خارجی مانند سابق ریالی باشد.

اما با وجود تغییر این تصمیم و توقف فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی،برخی شرکت‌های هواپیمایی مقاومت کرده و بسیاری از مسافران و گردشگران خارجی را سرگردان شده‌اند

محمد محمدی‌بخش،رئیس سازمان هواپیمایی کشوری،در این‌باره گفت که فروش ارزی بلیت هواپیما به اتباع خارجی لغو شده است و با متخلفان می‌شود.

به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا سراسری،وی بیان کرد:«اگر مسافر غیرایرانی از خارج از ایران،بلیت پروازی را خریداری کند طبیعتا با نرخ ارزی محاسبه و دریافت می‌شود اما اگر این اتفاق در داخل کشور رخ دهد غیرقانونی است و باید ریالی محاسبه شود».

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود:«اگر شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی اقدام به فروش بلیت هواپیما به اتباع خارجی به نرخ ارزی کند،تخلف است و با آن برخورد خواهیم کرد چراکه این تصمیم لغو شده و اعلام کردیم نباید چنین اتفاقی رخ دهد».

وی با اشاره به اینکه برخی فعالان گردشگری و انجمن‌های آن‌ها معتقدند که برخی ایرلاین‌ها مقاومت کرده و همچنان در حال فروش بلیت هواپیما به نرخ ارزی هستند،گفت:«تاکنون تخلفی از سوی شرکت‌های هواپیمایی در این زمینه نداشته‌ایم اما چند آژانس مسافرتی که در این زمینه شیطنت‌هایی کرده بودند را شناسایی و آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی کردیم». /پ




با فروشندگان ارزی بلیت هواپیما به اتباع خارجی برخورد می‌شود

منبع:خبر کرمان
?

با فروشندگان ارزی بلیت هواپیما به اتباع خارجی برخورد می‌شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی