با تئوری حرف زدن مشکل اقتصاد حل نمی‌شود

رئیس شورای شهر کرمان داشتن سابقه اجرایی موثر را برای انتخاب رئیس جمهور الزامی دانست و گفت: مملکت ما نیاز به‌کار اثرگذار با قابلیت اجرا دارد. علیرضا نادری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» ضمن دعوت به مشارکت در انتخابات عنوان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی مقوله تصدی‌گری را به یک نوع حکمرانی مردمی […]



رئیس شورای شهر کرمان داشتن سابقه اجرایی موثر را برای انتخاب رئیس جمهور الزامی دانست و گفت: مملکت ما نیاز به‌کار اثرگذار با قابلیت اجرا دارد.

علیرضا نادری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» ضمن دعوت به مشارکت در انتخابات عنوان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی مقوله تصدی‌گری را به یک نوع حکمرانی مردمی تبدیل کرد.

وی ادامه داد: مدت‌ها بود که حکمرانی در قوه مجریه از نوع مردمی‌اش در رفتار مسئولان و کارگزاران خارج شده بود و یک جدایی بین مردم و دولت اتفاق افتاده بود که الحمدالله آیت‌الله رئیسی با رفتار متواضعانه‌ای که داشت، این نگاه را  به مسیر درست برگرداندند و نمونه واقعی حکمرانی به تأسی از علی‌بن‌ابی طالب را به نمایش گذاشتند.

رئیس شورای شهر کرمان افزود: آیت‌الله رئیس تلاش کرد تا نمونه‌ای از نظام اسلامی واقعی را در مدیریت نشان دهد و سعی کرد به این شیوه رفتار کند زیرا این مسأله بسیار حساسی است و بدون هیچ تبلیغات رسانه‌ای و بزرگ‌نمایی، باندی و جناحی که بر کار ایشان اثرگذار باشد، هم خودشان و هم همکارانشان مشکلات کشور را در همه مقوله‌ها سامان دادند.

نادری با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی خدمات بسیار خوبی را هم در عرصه بین‌المللی و هم در زمینه تولید، اقتصاد و مسائل داخلی کشور انجام دادند، گفت: نه تنها حواسشان به داخل و اقتدار داخلی بوده است بلکه مبحث حمایت از مسلمانان جهان به‌خصوص جبهه مقاومت را هم خوب پیش برد.

وی ادامه داد: رفتار شهید جمهور در مواجه با ظالم هم در داخل و هم خارج کشور از ابتدای نظام اسلامی تاکنون شاخص بوده است بنابراین درانتخابات پیش‌رو نیز لازم است مردم با چشم باز فردی را که چنین ویژگی‌هایی دارد، انتخاب کنند.

رئیس شورای شهر کرمان اذعان کرد: ما هرکسی را انتخاب کنیم، به‌دست خودمان داریم فردی را حاکم بر خود انتخاب می‌کنیم چنانچه خوب عمل کنیم، نتیجه آن را خودمان می‌بینیم و اگر انتخاب ناصحیحی انجام دهیم، دود این انتخاب به چشم خود ما و مردم خواهد رفت.

نادری اذعان کرد: همه مسائل دست ما مردم ایران به‌خصوص رأی‌دهندگان است و این واقعیتی غیرقابل کتمان است بنابراین باید شرایطی را برای این انتخاب در نظر بگیریم تا اثرات آن بر کشور مثبت تلقی شود.

وی تأکید کرد: اولین موضوعی که در انتخاب پیش‌رو باید به آن توجه کرد، همان مشی آیت‌الله رئیسی است که پرهیز از باندبازی گروهی و جناحی بود و در زمان حیات و خدمت‌شان رئیس جمهور تمام مردم بودند، فارغ از اینکه به او رأی داده باشند یا نداده باشند بنابراین به‌صورت عمومی برای مردم کار و تلاش می‌کردند.

رئیس شورای شهر کرمان افزود: مردمی بودن مشی آیت‌الله رئیسی بود و انتظار مردم بر این است که رئیس جمهورشان فردی مردمی، متدین، متعهد، پایبند به قانون بوده و قانون‌گریز نباشد، زیرا برخی از افراد وقتی در موضع قدرت قرار می‌گیرند سریعا راه گریز از قانون را در پیش می‌گیرند یا برعکس فراتر از قانون حرکت می‌کنند.

نادری افزود: هم قانون اساسی و هم سایر قوانینی که ذیل قانون اساسی که در مملکت جاری است لزوما باید رئیس جمهور و تمام کارکنان و مدیران کشور به این قانون متعهد باشند و عین قانون را عمل کنند و روحیه خود باوری و چشم به بیگانه نداشتن را تقویت کنند.

وی ادامه داد: ما باید خودمان کار کنیم زیرا قسمت عمده‌ای از  مشکلات کشور ما ناشی از ضعف عملکرد خودمان است، دشمن کاملا در تضعیف و آزار دادن ما موثر است اما اگر ما خودباور باشیم و خودمان تلاش کنیم خواهیم توانست توطئه‌های دشمن را هم خنثی کنیم تا جایی که به سمتی حرکت کنیم که نیازی به بیگانه نداشته باشیم.

رئیس شورای شهر کرمان با بیان اینکه وقتی ما به بیگانه نیازمند باشیم می‌توانند بر روی کار ما اثر بگذارند و به ما ضربه اقتصادی وارد کنند، گفت: وقتی که ما نیاز خود را از بیگانه برطرف کنیم و قدرتمند شویم نه‌تنها توان آزار ما را ندارند بلکه نیازهای ما را هم خودخواسته تأمین می‌کنند.

نادری ویژگی دیگر رئیس جمهور را توان مدیریتی عنوان کرد و گفت: فردی که مسئولیت یک قوه را بر عهده می‌گیرد باید توانمند در مدیریت کردن زیر مجموعه خودش باشد، ممکن است برخی از افراد بسیار آدم‌های خوبی باشند یعنی همه شاخص‌ها را داشته باشند، اما توان مدیریت‌کردن زیر مجموعه خودشان را نداشته باشند.

وی افزود: این افراد حتی اگر کاربلد هم باشند چون توان مدیریتی ندارند، نمی‌توانند برنامه‌های خودشان را به مرحله اجرا در بیاورند بنابراین الزاما باید افرادی توانمند و قدرتمند در مدیریت کردن باشند.

رئیس شورای شهر کرمان داشتن سابقه اجرایی موثر را برای رئیس جمهور الزامی عنوان کرد و گفت: الان مملکت ما نیاز به‌کار اثرگذار با قابلیت اجرا دارد، رهبر انقلاب چندسال است که بر مباحث اقتصادی همچون تولید، اشتغال و … تأکید می‌کنند که همه این موارد با مقوله تولید امکان‌پذیر است.

نادری تأکید کرد: اگر تولید رونق بگیرد، تورم کنترل می‌شود، اشتغال ایجاد می‌شود، مشکلات اقتصادی نیز بر طرف می‌شود، بنابراین باید کسی سکان این امر را بر عهده بگیرد که این توان را داشته باشد، چرخ تولید را راه بیاندازد و این امر صرفا با داشتن برنامه و تئوری حرف زدن میسر نیست.

وی اذعان کرد: نامزد ریاست جمهوری الزما باید چند کار شاخص قابل ارائه داشته باشند، بنابراین فردی که ما انتخاب می‌کنیم باید به‌طور ملموس دیده باشیم و قابل روئیت باشند، یعنی در جایی غیر از این جایگاه انتخابی انجام داده باشد و الان مردم آن را به‌عنوان نمونه ببینند.

رئیس شورای شهر ابراز کرد: افرادی که ادعای تصاحب جایگاه ریاست جمهوری هستند ممکن است دوست داشته باشند که برنامه تئوری خود را اجرا کنند، اما مشخص نیست که واقعا بتوانند در عمل مواردی که فکر می‌کنند را به منصه اجرا بگذارند، بنابراین تنها کسانی می‌توانند مدعی عمل شوند که قبلا کار شاخص قابل ارائه‌ای را انجام داده باشند.

نادری در پایان خاطر نشان کرد: رئیس جمهور مورد انتخاب باید فردی خستگی‌ناپذیر باشند همان‌گونه که شهید آیت‌الله رئیسی بود زیرا رهبر انقلاب بارها بیان کردند؛ که رئیسی خستگی را خسته کرد و نمی‌شناخت، بنابراین کسی رئیس جمهور می‌شود باید چنین خصوصیات داشته باشد و مداوم خودش و تیمش درحال کار باشند.

انتهای خبر/ طهماسبی

 


با تئوری حرف زدن مشکل اقتصاد حل نمی‌شود

منبع:آرمـان
? با تئوری حرف زدن مشکل اقتصاد حل نمی‌شود