با ارزش‌ترین راه شناخت اسلام گسترش مکتب امام حسین (ع) است

امام جمعه شهرستان جیرفت گفت: از مهمترین و با ارزش‌ترین راه شناخت اسلام و تشیع این است که ما با رفتار خود اسلام و مکتب امام‌حسین (ع) را به جهانیان معرفی کنیم و این راه را گسترش دهیم. به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان» آئین عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان […]

امام جمعه شهرستان جیرفت گفت: از مهمترین و با ارزش‌ترین راه شناخت اسلام و تشیع این است که ما با رفتار خود اسلام و مکتب امام‌حسین (ع) را به جهانیان معرفی کنیم و این راه را گسترش دهیم.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان» آئین عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.

امام‌جمعه موقت کرمان: لازم است دولت‌ خود را با عیارهای اسلامی ارزیابی کند

حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی خطیب جمعه موقت کرمان در خطبه دوم نمازجمعه کرمان پس از سفارش به تقوای الهی و تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع) به روایتی، گفت: در ایام حادثه غم‌بار شهادت شهیدان باهنر و رجایی و هفته دولت قرار داریم؛ دو مرد بزرگ انقلابی که در خدمت‌گذاری به مردم ممتاز بودند و خدا هم پاداش مجاهدت آن‌ها را با شهادت داد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که شهید باهنر از مفاخر کشور و کرمان است تاکید کرد: سزاوار است که همه افرادی که اهل تبیین هستند این شخصیت‌های ممتاز را به نسل جوان نشان دهند؛ شایسته نیست برای نسل جوان گمشده باشند.

حجت‌الاسلام علیمرادی با اشاره به قرار داشتن در هفته دولت عنوان کرد: دولت‌مردان باید حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهند.وی افزود: این هفته فرصت خوبی برای تقدیر از عملکرد دولت و دولت‌مردان، و فرصت مغتنمی برای ارزیابی، نقد و شناسایی نقاط قوت و ضعف اقدامات است.

خطیب جمعه کرمان مطرح کرد: چون دولت منصوب به اسلام است سزاوار است که خود را با معیارها و عیارهای اسلامی و قرآنی ارزیابی کند که توازن اقتصادی، فقرزدایی، برقراری عدالت و امنیت و دور کردن بدی‌‌هایی اعم از ظلم و فساد و… از معیارهای قرآن است.

امام جمعه شهرستان جیرفت: با ارزش‌ترین راه شناخت اسلام گسترش مکتب امام حسین (ع) است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، گفت: مردم با رفتارهای خوب و شایسته تقوای الهی را مایه زیور و زینت خود بدانند.

امام جمعه جیرفت افزود: یک شیعه باید براساس سیره، گفتار و کردار ائمه اطهار و معصومین (ع) پیش برود و کار نیک از هر فردی که سر بزند قابل تقدیر است.

خطیب جمعه جیرفت بیان کرد: یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین راه شناخت اسلام و تشیع این است که ما با رفتار خود اسلام و مکتب امام حسین (ع) را به جهانیان معرفی کنیم و از راه نشانه‌ها و شعائر اسلامی این راه را گسترش دهیم.

وی عنوان کرد: در ایام اربعین مردم به خادمین و زائرین حضرت امام حسین (ع) خدمت‌رسانی کنند و مکتب را همچون همیشه زنده نگه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین تارم اظهار کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران با ظرفیت خود توجه ویژه به پوشش اخبار راهپیمایی عظیم و با شکوه اربعین نمایند و مردم جهان را در جریان این حرکت استثنایی تاریخ بشریت قرار دهند.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: دولتمردان هر کجا که با مردم و مردمی بودند باعث رشد و پیشرفت جامعه شده‌اند.مردم قدرشناس جیرفت از مدیران دولت مخلص خود راضی و خشنود هستند و این خدمت‌رسانی به مردم عاقبت بخیری را به دنبال دارد.

امام جمعه شهرستان بردسیر: هفته دولت بهترین فرصت برای تبیین دست‌آورد‌های نظام است

حجت‌الاسلام علی اکبر کرمانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت را تبریک گفت و افزود: خداوند به خاطر تقوا و خداترسی به امثال شهیدان رجایی، باهنر و حاج قاسم عزیز عزت بخشید.
وی عنوان کرد: نظام اسلامی ما با تقدیم بیش از ۱۷ هزار شهید ترور، یکی از  کشورهایی است که ضربه سنگینی را از تروریسم خورده است و با این حال کشورهای مسئول تروریسم سپاه ما را در لیست تروریسم قرار می‌دهند.

حجت الاسلام کرمانی هفته دولت را بهترین فرصت برای تبیین دست‌آورد‌های نظام دانست و گفت: دشمن به دنبال تضعیف روحیه مردم با بیان نا‌کار‌آمدی نظام و تطهیر چهره پهلوی است و از فضای مجازی برای پیاده‌کردن نقشه‌هایش استفاده می‌کند.

وی افزود: آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران، رونمایی از پهباد مهاجر ۱۰ و عضو شدن ایران در گروه بریس که جهان را از تک قطبی بودن درمی‌آورد، از افتخارات نظام است.

خطیب جمعه بردسیر بیان کرد: تمامی ادارات با بیان کار‌هایی که انجام داده‌اند مردم را به نظام امیدوار کنند و مسئولان مانند حاج قاسم مرد میدان و خدمت باشند.وی گفت: مسئولان باید رابط نظام باشند باید مردم‌دار و جهادی باشند و با بودن در کنار مردم مشکلات را ببینند و در رفع احتیاجات مردم تلاش کنند و در تمام مراسمات ملی و مذهبی کنار مردم حضور داشته باشند.

حجت‌الاسلام کرمانی در پایان، اربعین را بهترین ظرفیت برای تبلیغ ارزش‌های اخلاقی و اسلامی دانست و گفت: خداوند خواسته تا امام‌حسین علیه‌السلام جهانی شود و دعوت می‌کنم در راهپیمایی روز اربعین که در بردسیر برگزار می‌شود حضور پرشور داشته باشید.

امام جمعه ریگان: خرمای کشاورزان ریگانی را با قیمت پایین خریداری می‌کنند

حجت‌الاسلام حبیب رضازاده در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان با تبریک هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: مهمترین شاخصه مهم شهیدان رجایی و باهنر این بود که رضایت خداوند را در نظر گرفتند.

امام جمعه ریگان تصریح کرد: هفته دولت فرصت مناسبی برای تبیین خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران به آحاد مردم است. وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند به قله نزدیک هستیم، بیان داشت: مسؤولان ما در شهرستان به صورت جهادی به مردم خدمات‌رسانی انجام می‌دهند.

رضازاده با اشاره به قیمت‌گذاری خرما در ریگان بیان داشت: متاسفانه شاهد هستیم در باغات تخیلات شهرستان را از کشاورزان با قیمت پایین خریداری می‌کنند که مسؤولان نظارتی نظارت جدی در این زمینه داشته باشند تا کشاورزان متضرر نشوند.

امام جمعه ریگان با بیان اینکه قیمت تولید یک کیلو خرما در شهرستان ۷۲ هزار تومان اعلام شده است، تصریح کرد:  امسال گرما و طوفان شن خسارت زیادی به نخلستان‌ها و باغداران ریگانی وارد شد که حمایت جدی بیمه را می‌طلبد.

خطیب جمعه ریگان از خادمان امام حسین(ع) و خادمیاران رضوی در موکب طریق‌الحسین (ع) در مرزهای میرجاوه و ریمدان استان سیستان و بلوچستان که به زائران پاکستانی خدمات‌رسانی می‌کنند، قدردانی کرد.

امام جمعه شهرستان کوهبنان: مردم باید به آینده درخشان امیدوار باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان گفت: باید افراد با‌تجربه، پیشگام در انقلاب، با‌ اخلاق و از خانواده متدین به‌عنوان مدیر و کارگزار انتخاب شوند چون طمع آنان نسبت به قدرت و بیت‌المال کمتر و عاقبت‌نگری آنان بیشتر است.

وی تاکید کرد: مدیران باید تمسک به قرآن‌کریم و توسل به اهل‌بیت را سرلوحه برنامه‌های روزانه خویش قرار دهند.خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: روز هشتم شهریور روز مبارزه با تروریست نام‌گذاری شده زیرا در چنین روزی با عملیات منافقین در سال ۱۳۶۰، رئیس جمهور و نخست‌وزیر مکتبی به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: ساده‌زیستی، ولایت‌مداری، مردم‌داری، اخلاق‌اسلامی، اخلاص، تقوا، صداقت، پرکار بودن، مدیریت جهادی و صرفه‌جویی از ویژگی‌های بارز شهید رجایی است که بهترین الگو برای مدیران اجرایی است.

وی ابراز داشت: شهید باهنر که افتخار استان کرمان و اسلام است اهل سیاست، دیانت، تقوا، تخصص، دانشمند، متفکر، متواضع، بصیر و شخصیتی مکتبی بود.

وی ادامه داد: معنویت‌گرایی، اخلاق، فرهنگ‌اسلامی، علم‌گرایی، تخصص، کارآمدی، شایسته‌سالاری، مشارکت‌جویی و قانون‌محوری از ویژگی‌های دولت طراز انقلاب است.

خطیب جمعه کوهبنان در پایان گفت: برای خانواده‌های کم‌درآمد شرایط معیشتی سخت است البته مردم باید به آینده درخشان امیدوار  باشند.
 

امام‌جمعه شهرستان عنبرآباد: رمز جاودانه شدن نهضت حسینی اربعین است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید بامری امام‌جمعه عنبرآباد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوا و به دنباله سلسله مباحث تحکیم بنیان خانواده گفت: یکی از چالش‌های خانواده معاصر تهاجم فرهنگی جهان غربی است، که از طریق گستردگی و نفوذ روز افزون رسانه‌های جمعی مدرن و به طور غیر‌مستقیم سبک زندگی و باورهای ضد دینی خود را ترویج می‌دهند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل نابودی ارزش‌ها در خانواده معاصر ضعف ایمان و فاصله‌گیری از معارف دینی و دنیا گرایی سکولاریسم است که زندگی خانواده‌های معاصر را از آخرت گرایی به دنیا‌طلبی و از ساده‌زیستی به سمت تجمل گرایی و اشرافی گری تغییر داد.

حجت‌الاسلام بامری با اشاره به تبلیغات وسیع دشمن درباره محرم گفت زائرانی که مفتخر به شرکت در اربعين این مراسم و فیض الهی می‌شوند، همیشه به این نکته توجه کنند که توفیق حفظ کردن یکی از شعائر الله را پیدا کردند و این یک رسالتی است بزرگ و در رسالت بزرگ در پیشگاه خداوند متعال هم اجر بزرگ دارند.

وی با اشاره به تبلیغات وسیع دشمن درباره محرم گفت: هر نهضت و مکتبی برای اینکه از امواج تحریف‌ها و دشمنی در امان باشد و بتواند به نسل‌های بعد منتقل شود نیاز به حفاظت از یاد و آثار و پیام‌هایش دارد که در غیر این صورت بزرگترین نهضت‌ها و اصیل‌ترین پیام‌ها در دل تاریخ فراموش می‌شوند لذا یکی از اهداف اربعین جاودانه نگه داشتن مکتب حسینی است، رمز جاودانه شدن نهضت حسینی اربعین است.

وی با اشاره‌ به یکی از کلید واژه‌های بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار بشارت بزرگی دادند و آن این بود که امروز ما نزدیک قله‌ایم و این تلنگر مهمی است که حواسمان باشد، خسته شدن ممنوع، ناامید شدن ممنوع، عقب نشینی و توقف ممنوع است.

وی افزود: ماجرای عبور قوم موسی از بن بست دریا، پیروزی سپاه اندک طالوت بر سپاه انبوه جالوت، پیروزی سپاه اندک مسلمان‌ها بر سپاه سه برابری کفار در جنگ بدر، وعده حتمیت فتح مکه در جریان صلح حدیبیه، تمام این‌ها گویای این بشارت و نوید قرآنی خداوند است که فرمود: «الم‌ان تعلم ان الله علی کل شی قدیر»

امام جمعه عنبرآباد ضمن‌ تبریک هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر نماد صداقت و خدمت بی‌منت به مردم و انقلاب بودند که برای همه دولتمردان یک الگوی مشخص و مجسم هستند که از آنها به عنوان الگوی خدمت و ساده زیستی یاد می‌شود.

وی افزود: هفته دولت فرصتی برای تبیین خدمات و عملکردهاست که حقیقتاً خدمات نظام اسلامی است، مسئولین از این فرصت برای تبیین خدمات و دستاوردها برای جامعه استفاده کنند و همینطور یکی از مواردی که امیدآفرینی را در جامعه تقویت می‌کند تلاش و کار جهادی مسئولان است که از آن نباید غفلت کرد.

انتهای خبر/ طهماسبی




با ارزش‌ترین راه شناخت اسلام گسترش مکتب امام حسین (ع) است

منبع:آرمـان
? با ارزش‌ترین راه شناخت اسلام گسترش مکتب امام حسین (ع) است