بانک اطلاعاتی کودکان در معرض خطر استان کرمان تهیه شود

کرمان-دادستان کرمان گفت: تهیه بانک اطلاعاتی از ایتام و کودکان در معرض خطر استان کرمان توسط نهادهای متولی از جمله بهزیستی و کمیته امداد، جهت جامعه پذیر کردن این افراد ضرورت دارد. به گزارش نذیر کرمان، مهدی بخشی پیش از ظهر دوشنبه در نشست مشترک با مدیران بهزیستی، کمیته امداد و فنی حرفه‌ای استان کرمان، […]



کرمان-دادستان کرمان گفت: تهیه بانک اطلاعاتی از ایتام و کودکان در معرض خطر استان کرمان توسط نهادهای متولی از جمله بهزیستی و کمیته امداد، جهت جامعه پذیر کردن این افراد ضرورت دارد.

به گزارش نذیر کرمان، مهدی بخشی پیش از ظهر دوشنبه در نشست مشترک با مدیران بهزیستی، کمیته امداد و فنی حرفه‌ای استان کرمان، به تشریح برنامه‌های عملیاتی- راهبردی ابلاغی از سوی معاونت راهبردی قوه قضائیه پرداخت.

وی بر ضرورت اهتمام به برنامه‌ریزی پیرامون امور محجورین و ایجاد زمینه‌های اشتغال برای آنان تأکید کرد.

بخشی بیان کرد: شناخت عوامل انحراف و بزهکاری کودکان و نوجوانان و اتخاذ تدابیر صحیح پیشگیرانه در سطح افراد و گروه‌های در معرض خطر بزهکاری، در کاهش جرایم این گروه سنی تأثیر مستقیم و غیر قابل انکاری دارد.

دادستان کرمان افزود: تجربه برخی کشورهای همسایه در خصوص افزایش نرخ مهاجرت و یا متأسفانه افزایش نرخ تروریسم حاکی از عدم توجه به اطفال و نوجوانان در معرض خطر است.

بخشی گفت: اجرای برنامه‌های راهبردی در خصوص مهارت‌آموزی، ساماندهی کودکان کار و منع آنان از ورود به بزهکاری، تکدی‌گری و زباله‌گردی نقش مهمی در پیشگیری از این جرایم دارد.

وی تاکید کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی از ایتام و کودکان در معرض خطر توسط نهادهای متولی از جمله بهزیستی و کمیته امداد حائز اهمیت است.

بخشی ادامه داد: ضرورت دارد با استفاده از اطلاعات افراد نیازمند به تفکیک هر شهرستان، بتوانیم از سازمان فنی و حرفه‌ای و حامیان مالی ایتام و خیرین استفاده کنیم.

دادستان کرمان خاطرنشان کرد: استخراج و اعلام بانک اطلاعاتی ایتام نیازمند و کودکان در معرض خطر استان کرمان، از سوی نهادهای کمیته امداد و بهزیستی ضروری است.

وی اظهار کرد: با تهیه این بانک اطلاعاتی، ضمن جامعه پذیر کردن این دسته از افراد، می‌توان از تبدیل آن‌ها به بزهکار جلوگیری کرد.

بخشی در پایان گفت: کانون اصلاح و تربیت ملزم است پس از ترخیص نوجوانان بین ١۵ تا ١٨ سال چنانچه نیازمند حرفه‌آموزی باشند آن‌ها را به منظور ارتقای سطح سواد و آموزش به سازمان فنی حرفه‌ای استان معرفی کند.

کد خبر ۶۱۷۳۲۱۱


بانک اطلاعاتی کودکان در معرض خطر استان کرمان تهیه شود

منبع: مــهر
? بانک اطلاعاتی کودکان در معرض خطر استان کرمان تهیه شود