بانک‌ها وثیقه‌های روستایی را برای پرداخت وام نمی‌پذیرند

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به برخی مشکلات حوزۀ دریافت تسهیلات کشاورزی و نیز سود بالای آن‌ها گفت:«برخی بانک‌ها وثیقه‌های روستایی یا تجاری را برای اعطای تسهیلات نمی‌پذیرند». محمد خیراندیش با تایید بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی اعطایی به بهره‌برداران،بیان کرد:«این امر موجب می‌شود طرح‌های تولیدی از توجیه […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به برخی مشکلات حوزۀ دریافت تسهیلات کشاورزی و نیز سود بالای آن‌ها گفت:«برخی بانک‌ها وثیقه‌های روستایی یا تجاری را برای اعطای تسهیلات نمی‌پذیرند».

محمد خیراندیش با تایید بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی اعطایی به بهره‌برداران،بیان کرد:«این امر موجب می‌شود طرح‌های تولیدی از توجیه اقتصادی برخوردار نباشند و زمینۀ ورشکستگی مجریان طرح فراهم شود».

وی اضافه کرد:«کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی موجود نیز به منظور حفظ اشتغال واحدهای تولیدی فعال،به حداکثر رساندن ظرفیت تولیدی واحدهای نیمه‌فعال و فعال کردن واحدهای راکد از چالش‌های بخش کشاورزی در استان کرمان است».

به گزارش فردایکرمان به نقل از فت فتو کرمان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با انتقاد از پایین بودن سهم بخش کشاورزی و منابع طبیعی از اعتبارات تملک دارایی – سرمایه‌ای (عمرانی) استان،افزود:«در سایر اعتبارات و تسهیلات نیز از جمله نرخ بالای وام‌ها مشکلاتی وجود دارد».

وی افزود:«اعتبارات و تسهیلات بانکی ارزان‌ به منظور ساخت و توسعۀ واحدهای تولیدی در سال گذشته در برخی از زیربخش‌ها همچون آب و خاک دارای کمبود بود».

خیراندیش با اشاره به اینکه کمبود اعتبار در خصوص اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به منظور خرید و صادرات محصولات کشاورزی از جمله پسته،خرما و گردو از دیگر مسائل بخش کشاورزی است،یادآور شد:«سهم این بخش هم از تسهیلات و هم اعتبارات استانی باید افزایش یابد».

وی همچنین با اشاره به کمبود نیروهای تخصصی غیرکشاورزی از جمله حسابداری،حقوق،کامپیوتر و دیگر بخش‌ها را نیز برای مرکز استان کرمان و سایر اجزای این سازمان،خواهان حمایت در این زمینه شد.




بانک‌ها وثیقه‌های روستایی را برای پرداخت وام نمی‌پذیرند

منبع:خبر کرمان
?

بانک‌ها وثیقه‌های روستایی را برای پرداخت وام نمی‌پذیرند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی